• 0

fiscale gevolgen licentie / data base bestand buitenland

Ik heb een bedrijfje en een onderdeel daarvan is een muziek directory / startpagina.

Nu heb ik een aanbod liggen van een Amerikaans advocatenkantoor om de op mijn site aanwezige links/data door te verkopen aan een grote startende muziekdatabase voor een leuk bedrag.

Ze willen een licentie / database bestand of CSV bestand aangeleverd krijgen en ik vraag me nu onder andere af hoe ik dit fiscaal moet afhandelen.

Is dit een vorm van dienstverlening aan een niet EU land en volstaat het met een rekening met 0% btw?

Heb ik voor de omzetbelasting ook nog andere bewijzen / documenten nodig om 0% te mogen rekenen?

Een vrachtbrief lijkt me wat vreemd in dit geval waarbij de informatie per e-mail verzonden zal gaan worden.

Mocht ik nog andere zaken vergeten waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik heb zojuist zelf al het één en ander nagevraagd bij de diest GWO (Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen) via de site van de belastingdienst en kreeg daar te horen dat het leveren van data gezien wordt als een dienst en dat er op de nota verder geen btw/vat vermeld wordt bij levering aan Amerika.

Verder is de factuur voldoende voor de administratie.

 

Mocht iemand er anders over denken dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.