• 0

hoeveel kost een zoekwoordenonderzoek voor je site?

Kan iemand mij een indicatie geven wat redelijk is voor de kosten voor zoekwoorden onderzoek voor mijn site?

Ik zie allemaal verschillende bedragen op sommige sites; misschien dat iemand hier op het forum wat duidelijkheid kan brengen over de verschillende prijzen?

 

Ik zie prijzen tussen de € 95,00 en € 350,00. Heeft het te maken met de kwaliteit of het aantal uren wat men erin steekt van de verschillende soorten sites (webshops in tegenstelling tot sites met diensten)? Dat je bijv. bij een webshop meer tijd kwijt bent (meer zoekwoorden) dan een site met diensten? En waarom vragen ze om een maandelijkse bedrag; zoekwoorden blijven toch altijd hetzelfde voor je site of zie ik dit verkeerd?

 

Ik hoop op meer info vanuit de professionals hier op deze forum. Ik wil een goede keuze maken en me niet in de vingers snijden.

 

 

[over tollige spatie verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het hangt vooral af van:

[*]het aantal relevante onderwerpen / hoofdzoekwoorden (verkoop je alleen klompen, of ook joggingschoenen, pumps, pantoffels, ...)

[*]hoe diep je wilt gaan in de long tail van zoekvragen (mik je alleen op 'klompen' of ook op 'handgemaakte klompen', 'klompen maken', 'hollandse klompen', 'klompen schuren' enz.)

[*]het aantal talen waarin je site gepubliceerd wordt (mik je ook op 'wooden shoes' etc.)

[*]de informatiebronnen die de analist gebruikt (alleen de Adwords-statistieken, of ook Bing, metazoekmachines, concurrentieanalyse e.d.)

 

Dit lijken me de minimaal benodigde kenmerken van de opdracht om een offerte te kunnen maken. Een vaste prijs zonder indicatie van de afbakening op deze 4 punten lijkt me onbetrouwbaar (omdat je dan wel weet wat de prijs is, maar niet wat en hoeveel je ervoor krijgt).

 

Een maandelijks tarief voor een zoekwoordenonderzoek lijkt me onzin, daar zou ik niet op ingaan.

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij een indicatie geven wat redelijk is voor de kosten voor zoekwoorden onderzoek voor mijn site?

Ik zie allemaal verschillende bedragen op sommige sites; misschien dat iemand hier op het forum wat duidelijkheid kan brengen over de verschillende prijzen?

 

Ik zie prijzen tussen de € 95,00 en € 350,00. Heeft het te maken met de kwaliteit of het aantal uren wat men erin steekt van de verschillende soorten sites (webshops in tegenstelling tot sites met diensten)? Dat je bijv. bij een webshop meer tijd kwijt bent (meer zoekwoorden) dan een site met diensten? En waarom vragen ze om een maandelijkse bedrag; zoekwoorden blijven toch altijd hetzelfde voor je site of zie ik dit verkeerd?

 

Ik hoop op meer info vanuit de professionals hier op deze forum. Ik wil een goede keuze maken en me niet in de vingers snijden.

 

 

[over tollige spatie verwijderd - mod]

Voor een zoekwoordenonderzoek is geen maandelijkse bedrag nodig, tenzij het om onderhoud van een campagne gaat (controleren, optimaliseren, enz.).

 

Wij leveren zelf ook zoekwoordenonderzoeken en de gemiddelde prijs van de laatste 3 jaar ligt op 120 euro excl btw. Het onderzoek zelf bestaat uit 3 onderdelen: vanuit oogpunt van de potentiële klant, vanuit oogpunt van zoekmachines, vanuit oogpunt van concurrentie.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.