• 0

Het nut van onderwaterhoesjes voor telefoons

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
gegarandeerd wordt tot 2 meter diepte?

Heb ik nou stopogen P.J., of staat die 2 meter nergens in dit topic vermeld? ;D TS vermeldt "een paar meter" in de startpost, maar die paar kan in dit geval ook de gebruikelijke 4,5 of 6 meter zijn: ideaal voor onderwateropnames tijdens snorkelen en duiken.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

gegarandeerd wordt tot 2 meter diepte?

Heb ik nou stopogen P.J., of staat die 2 meter nergens in dit topic vermeld? ;D TS vermeldt "een paar meter" in de startpost, maar die paar kan in dit geval ook de gebruikelijke 4,5 of 6 meter zijn: ideaal voor onderwateropnames tijdens snorkelen en duiken.

 

Des te waziger.......

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er nog even over na te denken.....

 

Te koop:

 

Waterdichte hoesjes voor........

Hoesjes zijn geschikt om max een paar meter onder water te gebruiken.....

Hoesjes die nat zijn geweest kunnen niet meer worden geretourneerd......

 

 

Wie koopt er nu onder deze condities zo'n hoesje? En dan hebben we het nog niet over de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Off topic onderwerp afgesplitst van het oorspronkelijke onderwerp, dat niet gaat over het nut en de prijs van onderwaterhoesjes, maar over retourzendingen

 

Nou.... Om over een case als retourzendingen wilt discuteren zul je ook zoveel mogelijk informatie moeten hebben. En John merkte ook al terecht op: "onder welke condities dit product is verkocht"?

 

Dit is geen afz**ken maar wel een leermoment. Anderen hebben al terecht opgemerkt. Snel een nieuwe leveren ter vervanging met een excuus briefje erbij en jezelf bezinnen hoe dit verder moet.

Link naar reactie
  • 0
Niet de garantie vervalt volgens TS, maar het retourneringsrecht ...

Is dat niet hetzelfde in andere bewoordingen?

 

Nope. Bij retournering maak je de koop geheel ongedaan. Bij garantie is er een herstel -of vergoedingsplicht die niet geheel hoeft te zijn, en/of - als TS niet zelf van buiten de EU importeert niet door de verkopende partij maar door fabrikant of importeur moet worden opgelost.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er nog even over na te denken.....

 

Te koop:

 

Waterdichte hoesjes voor........

Hoesjes zijn geschikt om max een paar meter onder water te gebruiken.....

Hoesjes die nat zijn geweest kunnen niet meer worden geretourneerd......

 

 

Wie koopt er nu onder deze condities zo'n hoesje? En dan hebben we het nog niet over de prijs.

 

Er zijn genoeg omstandigheden te bedenken waarbij iets wel waterdicht moet zijn maar waarbij niet (diep) onder water gegaan word.

 

En wat is er mis aan het feit dat iets nadat het nat is geweest niet meer geretourneerd mag worden? Als ik iets in de winkel koop en ik maak het nat dan kan ik het ook niet meer retourneren, of er moet een aantoonbaar defect zijn en dan valt het onder de garantie. Dus als de fabrikant van dit hoesje een garantie afgeeft van max 2 meter en hij blijkt dan toch niet waterdicht als je hem in een emmer water steekt dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.

 

Maar misschien is het hoesje ook wel bij 5 meter nog waterdicht, maar dit word niet gegarandeerd....

 

Het lijkt mij allemaal erg simpel....

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er nog even over na te denken.....

 

Te koop:

 

Waterdichte hoesjes voor........

Hoesjes zijn geschikt om max een paar meter onder water te gebruiken.....

Hoesjes die nat zijn geweest kunnen niet meer worden geretourneerd......

 

 

Wie koopt er nu onder deze condities zo'n hoesje? En dan hebben we het nog niet over de prijs.

 

Er zijn genoeg omstandigheden te bedenken waarbij iets wel waterdicht moet zijn maar waarbij niet (diep) onder water gegaan word.

 

En wat is er mis aan het feit dat iets nadat het nat is geweest niet meer geretourneerd mag worden? Als ik iets in de winkel koop en ik maak het nat dan kan ik het ook niet meer retourneren, of er moet een aantoonbaar defect zijn en dan valt het onder de garantie. Dus als de fabrikant van dit hoesje een garantie afgeeft van max 2 meter en hij blijkt dan toch niet waterdicht als je hem in een emmer water steekt dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.

 

Maar misschien is het hoesje ook wel bij 5 meter nog waterdicht, maar dit word niet gegarandeerd....

 

Het lijkt mij allemaal erg simpel....

 

Dus je gaat een artikel verkopen dat ontworpen s om een probleem op te lossen (waterdichtheid) maar je geeft geen enkele waarborg over die waterdichtheid? Op het moment dat een klant er na een duik achter komt dat het ding al lekt toen hij minder dan 1 m onder water was, kan hij ook geen enkele aansprakelijkheid van de verkoper meer verwachten. Is dat me even een fijn handeltje!

 

 

Hmmm. mijn spelchecker plaatst steeds "hoedje" i.p.v." hoesje". Nu heb ik het hem maar even "geleerd".

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er nog even over na te denken.....

 

Te koop:

 

Waterdichte hoesjes voor........

Hoesjes zijn geschikt om max een paar meter onder water te gebruiken.....

Hoesjes die nat zijn geweest kunnen niet meer worden geretourneerd......

 

 

Wie koopt er nu onder deze condities zo'n hoesje? En dan hebben we het nog niet over de prijs.

 

Er zijn genoeg omstandigheden te bedenken waarbij iets wel waterdicht moet zijn maar waarbij niet (diep) onder water gegaan word.

 

En wat is er mis aan het feit dat iets nadat het nat is geweest niet meer geretourneerd mag worden? Als ik iets in de winkel koop en ik maak het nat dan kan ik het ook niet meer retourneren, of er moet een aantoonbaar defect zijn en dan valt het onder de garantie. Dus als de fabrikant van dit hoesje een garantie afgeeft van max 2 meter en hij blijkt dan toch niet waterdicht als je hem in een emmer water steekt dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.

 

Maar misschien is het hoesje ook wel bij 5 meter nog waterdicht, maar dit word niet gegarandeerd....

 

Het lijkt mij allemaal erg simpel....

 

Dus je gaat een artikel verkopen dat ontworpen s om een probleem op te lossen (waterdichtheid) maar je geeft geen enkele waarborg over die waterdichtheid? Op het moment dat een klant er na een duik achter komt dat het ding al lekt toen hij minder dan 1 m onder water was, kan hij ook geen enkele aansprakelijkheid van de verkoper meer verwachten. Is dat me even een fijn handeltje!

 

Met alle respect maar je leest iets niet goed.

 

Er is veel verschil tussen spatwaterdicht, 1 meter diep, 5 meter diep of 100 meter diep.

 

In dit geval word er als ik het goed heb gesproken over enkele meters, laten we het even houden op 2 meter.

 

Op het moment dat het gebruikt word en het blijkt bij 1 meter diep al te lekken dan is dat een garantiekwestie omdat hij iets niet doet wat hij wel zou moeten doen (of in dit geval juist andersom maar je snapt wat ik bedoel). Je mag dan aanspraak maken op de garantie.

 

Op het moment dat je het gebruikt en 2 meter onder water gaat maar je bent niet tevreden dan mag je hem niet terugsturen. Lijkt me logisch, in de winkel ga je namelijk het hoesje ook niet eerst 2 meter onder water houden om te zien of deze het doet om dan te besluiten dat je hem toch niet koopt. Hij voldoet namelijk aan de verwachtingen (gaat 2 meter diep).

 

 

Link naar reactie
  • 0

De oorspronkelijke teksten/posten van dit topic zijn verdwenen. Handeltje stinkt gewoon. Kan er niks anders over zeggen. En als klant ben ik dus al de Sjaak als het hoesje een spatje regen heeft gehad. Want in een eerdere post verklaarde de TS dat het niet kon worden teruggestuurd als het hoesje nat was geweest.

Link naar reactie
  • 0

De oorspronkelijke teksten/posten van dit topic zijn verdwenen. Handeltje stinkt gewoon. Kan er niks anders over zeggen. En als klant ben ik dus al de Sjaak als het hoesje een spatje regen heeft gehad. Want in een eerdere post verklaarde de TS dat het niet kon worden teruggestuurd als het hoesje nat was geweest.

 

Er stinkt helemaal niets aan en verdwenen is het evenmin : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=42179;start=0

 

Lees het nog eens goed door en je zult zien dat het wel meevalt :

 

De klant had telefonisch en op papier aangegeven het geld van het product retour te willen ontvangen.

Wat betreft het uitproberen. De klant mag het product niet uitproberen onder water waarna het retourgezonden wordt. Het uitproberen van de case onder water heeft namelijk geen toegevoegde waarde aan de beslissing om het te houden of niet. Van de case is bekend dat deze tot twee meter diepte in het water kan, dat wordt ook gegarandeerd. De melding, niet retourneren bij het afhalen van de sticker is inderdaad een goed idee.

Link naar reactie
  • 0

Om op de titel te reageren, ik denk dat het nut heel erg groot is.

 

Gewoon alleen het gemak al van de volgende situaties:

- Onder de douche met je telefoon (muziek luisteren)

- Op het strand met je telefoon zonder dat er zand in je telefoon komt

- Nu je toch op het strand bent, ook even lekker met de telefoon in het water

- Eventueel film opnames maken met je telefoon onder het water

- Tijdens het mountainbiken, bestendig tegen modder e.d.

- Valt je telefoon toch perongeluk van twee meter hoogte op hard beton? Geen probleem.

 

Ze zijn overigens naar militaire specificaties ontworpen. Dus ze zijn zeer degelijk.

Verder zie ik de relatie van dit topic met ondernemen niet echt, maar dat terzijde.

 

Wat betreft het retourneren/garantie. Zoals ik aangaf geeft het gebruik ervan onder water geen toegevoegde waarde aan je beslissing om hem te houden of te retourneren. Zou de case niet waterdicht zijn dan wordt die uiteraard vervangen. En je doet er natuurlijk vanzelfsprekend goed aan door 'm eerst zonder telefoon in een badkuip te testen.

 

Als je de case overigens correct gebruikt dan zou er ook niet eens gezien kunnen worden dat deze nat is geweest. Dus daar ga ik dan ook niet moeilijk over doen.

 

Retourneren of aanspraak maken op de garantie zijn twee hele andere begrippen en staan los van elkaar.

Link naar reactie
  • 0
Ik zie het nut ook niet in van dit topic

Het is een off topic afsplitsing van een topic dat ging over het recht van retour, maar begon te verzanden in een discussie over prijs en nut van het product in kwestie. Als vervolgens dit topic weer terugverzandt (nieuw begrip) in een discussie over recht van retour dan heeft het inderdaad weinig nut meer.

 

Topic gaat op slot

Lijkt me een goed idee, maar nog handiger om het ook uit te voeren ;). Bij deze alsnog het slot erop

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.