• 0

Freelance overeenkomst voor op locatie werk..

Hee mensen,

 

Juille hebben mij de laatste keer super geholpen, en nu heb ik weer een vraag :D.

 

Op freelance basis heb ik de mogelijkheid een aantal dagen per week bij een bedrijf op locatie aan de slag te gaan... probleem is dat ik niet precies weet hoe ik dat nu aan moet pakken als het gaat om de overeenkomst (die ik morgen bespreek...). Het gaat niet om een specifiek project, meer een soort proefperiode, dus er is geen vaste tijdsplanning waar ik me op kan richten...

 

Wat voor soort overeenkomst (contract?) moet ik opstellen, en wat voor specificaties moeten daarin (behalve uurtarief)? Of zal het bedrijf wellicht met een standaard overeenkomst kunnen komen?

 

Ik denk dat ze naar mij zullen kijken hoe dit aan te pakken :(.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat voor soort overeenkomst (contract?) moet ik opstellen, en wat voor specificaties moeten daarin (behalve uurtarief)? Of zal het bedrijf wellicht met een standaard overeenkomst kunnen komen?

 

Dit komt vaker voor. Je sluit een soort "managementcontract" af, waarin je afspreekt dat je jezelf ter beschikking stelt voor minimaal x dagen en maximaal y dagen per week/maand voor bepaalde werkzaamheden. Spreek ook af wat het uur/dag tarief is, wat de reiskosten zijn, de manier van declareren, de betalingsvoorwaarden, de voorwaarden c.q. termijn voor opzegging of beëindiging van het contract, wat er gebeurt als je ziek of failliet bent en een verklaring dat je zelfstandig ondernemer bent en dus netjes de belasting en sociale lasten afdraagt.

 

Voor de gewerkte uren en de reiskosten stuur je een factuur met BTW.

 

Voorbeelden voor dit soort contracten zijn er vast te over, te vinden met google, op zibb of op 4-freelance.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hee, bedankt De \/\/itte, erg duidelijk :).

 

Nog een paar vraagjes:

 

Die verklaring zelfstandig ondernemer, heb je het dan over 'De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)' die je bij de belastingdienst moet aanvragen? Of is dat iets dat simpelweg in de overeenkomst wordt bepaald, het document op 4-freelance ging wel in die richting volgens mij.

 

Ik denk dat ik in ieder geval het bedrijf vraag of zij niet al wellicht een standaard freelance overeenkomst voor dit soort gevallen hebben, of zou dat raar zijn? Lijkt me niet, zolang de overeenkomst maar redelijk is toch :).

Link naar reactie
  • 0
Die verklaring zelfstandig ondernemer, heb je het dan over 'De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)' die je bij de belastingdienst moet aanvragen? Of is dat iets dat simpelweg in de overeenkomst wordt bepaald, het document op 4-freelance ging wel in die richting volgens mij.

 

Je meent gewoon een artikel op in je eigen overeenkomst waarin je verklaart zelfstandig ondernemers te zijn volgens de wet, netjes alle afdrachten te zullen doen en de opdrachtgever vrijwaard in deze (maar dan in juridische taal)

 

Ik denk dat ik in ieder geval het bedrijf vraag of zij niet al wellicht een standaard freelance overeenkomst voor dit soort

 

Niet doen, dat staat nogal knullig. Tenzij zij bij voorkeur van een eigen overeenkomst gebruik maken. Dat kan je gewoon vragen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, als ik nu de overeenkomst van 4-freelance zou nemen, ben ik dan compleet gedekt zogezegd? Er staat duidelijk in dat er geen arbeidsovereenkomst word gesloten, maar niks over het afdragen en vrijwaren van de opdrachtgever.. Ik zou het niet prettig vinden als ik zelf juridische praat zou moeten gaan toevoegen. zoals je zal bergijpen.

 

Niet doen, dat staat nogal knullig.
Hehe, ja daar zou je misschien wel gelijk in hebben ;).

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Nee, als freelancer heb je geen algemene voorwaarden nodig, alle voorwaarden verwoord je in je management overeenkomst.

 

Ik zou toch nog even rond kijken of je niet wat meer uitgebreidde overeenkomsten kan vinden. Die van 4-freelance is goed, maar wel erg minimalistisch.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Ik zou toch nog even rond kijken of je niet wat meer uitgebreidde overeenkomsten kan vinden. Die van 4-freelance is goed, maar wel erg minimalistisch.

 

Ik heb met google al naar andere overeenkomsten gekekeken, maar die 4-freelance van leek mij nog het beste denk ik (maar wat weet ik.. ;)). Heb jij misschien een goed voorbeeld van een uitgebreidere overeenkomst die ik zou kunnen gebruiken De Witte? :)

Link naar reactie
  • 0

Dat is in ieder geval een begin. Als ik jouw was zou ik mezelf goed indekken in geval van bijvoorbeel overmacht. Voordat je tekent, moet je ook de concurentie beding goed lezen. Deze kan jouw doen en later als freelancer (later) flink beperken.

 

Ik zit zelf aan de andere kant van de tafel en ik ben de overeekomst aan het uitbreiden om riscico's te beperken.

 

Succes! :o

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, Ik wil binnenkort een bedrijfje opstarten warbij ik samen ga werken met freelancers.

 

Als tip kun je beter kijken naar de algemene voorwaarden en inkoopvoorwaarden van het bedrijf waar je gaat werken. Let op alle punten waarop je aansprakelijk bent en ook waar je rechten beperkt zijn. Dus ..op de website kijken ;) of misschien Kvk ($). :-\

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0
Als tip kun je beter kijken naar de algemene voorwaarden en inkoopvoorwaarden van het bedrijf waar je gaat werken
Handig.. zal ik zeker even uitzoeken :).

 

Ja, Ik wil binnenkort een bedrijfje opstarten warbij ik samen ga werken met freelancers.
Puur uit interesse, wat voor richting wil je op met je bedrijf? :)
Link naar reactie
  • 0

Dat heeft even geduurt. Maar,... Kijk even op . Wij zijn bezig met de voorbereidingen. ;)

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.