• 0

1225 ureneis: als ik het niet red, wat gebeurt er met mijn aftrekposten?

hallo,ik denk dat ik dit jaar als zzp er niet de 1225 ureneis haalt,maar stel dat ik uitkomt op 800 uur,wat heeft dit voor een gevolgen voor mijn aftrekposten die ik normaal wel zou hebben bij die 1225 ureneis?

en als vb stel dat ik een wuo hebt van 20.000 euro ,hoe wordt de berekening dan met die 800 uur,de berekening hoeft niet precies te zijn,maar meer als voorbeeld.

vr gr phg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

nee,alles is contant betaald en er is geen kwitantie of iets dergelijks,en voor markplaats is geen advertentiekosten betaald,dus.......

vr gr phg

Dan hoop ik voor jou dat je wel iets hebt bijgehouden. Je hebt ook zelf enige verantwoordelijkheid als ondernemer als je van de belastingvoordelen gebruik wil maken.

Als iemand mij contant betaald, maak ik een factuur aan, ik boek het factuurbedrag over van de priverekening naar mijn zakelijke bankrekening en dan klopt alles administratief weer.

Incl notitie van de afspraak + tijdsbesteding in de agenda, aantekening op de factuur, "cash betaald".

 

Ik heb de indruk dat je bewust of niet bewust behoorlijk aan het rommelen bent, met de nadruk op niet bewust., als de belasting er ook zo over denkt, kan je er goed mee weg komen, dat wordt alleen door de inspecteur bepaald die je kan bezoeken.

 

Wat zegt je boekhouder hiervan?

Link naar reactie
  • 0

dat dacht ik ook,en bedoeld u dat de uren die ik besteed aan dit spprt foriums ook mee tellen?

 

Yvopiet,

 

ik vind eerlijk gezegd dat je ondertussen een beetje naar de bekende weg aan het vragen bent. Het antwoord heb je al ontvangen, meerdere keren zelfs, maar ik zal het dan nog één keer geven: alle uren die je direct of indirect aan je onderneming besteedt tellen mee voor het urencriterium (dus ook de tijd die je aan dit forum besteedt, betrekking hebbende op je onderneming). Je moet die uren - net als je overige administratie - netjes vastleggen, bewaren en je moet aannemelijk kunnen maken dat die uren betrekking hebben op je onderneming.

 

En wat marktplaats betreft: een straatverkoper geeft toch ook geen factuur aan zijn klant voor een tros bananen? Die man heeft vaak ook geen kassa en weet bij wijze van spreken niet eens hoe je 'kwitantie' schrijft. Z'n dagelijkse omzet (inhoud geldbakje tellen minus begin-wisselgeld) krabbelt hij 's avonds in een schrifje (hoop ik voor hem) en dat is z'n boekhouding en z'n bewijs dat hij met z'n onderneming bezig is geweest.

 

That's it en nu lekker aan de slag!

 

groet en suc6,

 

John

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.