• 0

BV en prive

Wie kan mij raad geven.

Sinds kort heb ik mijn eigen BV, had een V.O.F., maar door slechter wordende cijfers gefuseerd met een ander bedrijf, nu ben ik DGA, heb een eigen management BV. Nu komt net tegelijkertijd een nieuwbouwhuis om de hoek kijken, maar door de slechte cijfers van de V.O.F. krijg ik geen hypotheek, terwijl als ik met mijn salaris wat ik nu heb voor een baas zou werken, deze wel verstrekt zou worden. Ja, nu heb je van die trucjes als jezelf op de loonlijst zetten van het moederbedrijf met als gevolg UWV-kosten e.d., weet iemand misschien nog andere opties dan mijn lang gekoesterde droom van 8 jaar uit mijn hoofd te moeten zetten???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie kan mij raad geven.

Sinds kort heb ik mijn eigen BV, had een V.O.F., maar door slechter wordende cijfers gefuseerd met een ander bedrijf, nu ben ik DGA, heb een eigen management BV. Nu komt net tegelijkertijd een nieuwbouwhuis om de hoek kijken, maar door de slechte cijfers van de V.O.F. krijg ik geen hypotheek, terwijl als ik met mijn salaris wat ik nu heb voor een baas zou werken, deze wel verstrekt zou worden. Ja, nu heb je van die trucjes als jezelf op de loonlijst zetten van het moederbedrijf met als gevolg UWV-kosten e.d., weet iemand misschien nog andere opties dan mijn lang gekoesterde droom van 8 jaar uit mijn hoofd te moeten zetten???

Ja een bank wil absolute zekerheid. Als jij voor een baas werkt krijg je vaak een contract voor X periode , dan heeft de bank veel meer zekerheid. En als de cijfers van die VOF geen goede cijfers laten zien, dan heeft de bank het snel gezien.

 

Groeten, Erik-Jan

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

 

De banken hebben allemaal 1 ding gemeen, zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk risico!!

 

Wanneer je als ondernemer een aanvraag doet, willen ze minimaal de cijfers zien van de afgelopen drie jaar. Of je nu IB ondernemer bent of DGA, dat maakt voor hen niets uit. Je management BV moet voldoende liquide zijn om het aan jou betaalde salaris te kunnen waarborgen. Ze kijken hierbij onder ander naar het EV van de BV. Ben je korter dan drie jaar bezig als ondernemer, dan zul je voortreffelijke cijfers en prognoses moeten overleggen. In jou situatie zullen ze ook de historie en cijfers van de VOF willen zien.

 

Het tijdelijk in dienst treden bij een van de werkmaatschappijen riekt naar fraude, en ik kan hier dan ook geen tips over geven. Daarnaast betwijfel ik ook of dit haalbaar is, aangezien je voor minimaal drie maanden salarisstroken en feitelijke salarisstortingen zult moeten overleggen. In het verleden is hiermee veel gesjoemeld en banken zijn erg voorzichtig geworden.

 

Daarentegen vind ik wel dat geldverstrekkers veelal te strenge criteria hanteren voor ondernemers. Meer meedenken en een soepeler beleid zou hen sieren!!

 

Ik denk dat de mogelijkheden heel beperkt zijn........Wat je zou kunnen proberen is ELQ hypotheken, dit is een nieuwe club die zich met name richt op BKR probleemgevallen en ondernemers. Of ze al operationeel zijn weet ik helaas niet.

 

Succes

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik heb verschillende onafhankelijke adviseurs nagevraagd en krijg iedere keer hetzelfde antwoord

 

dan is mijn tip om een poging te wagen bij de banken, bijvoorbeeld de rabobank (waarvan de vestigingen meer beslissingsruimte hebben) of de abn-amro (aangezien ze zo ondernemersgezind zeggen te zijn). baat het niet, dan schaadt het niet.

 

nog wat informatie gevonden op de kvk site.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb het geprobeerd, ben twee-en-een-half jaar bezig, met twee jaar meer dan prima cijfers, vanaf de start winstgevend en een goed salaris. De de banken waar ik geweest ben kreeg ik te horen dat ik sowieso drie jaar cijfers moest laten zien. De ABN (ook onze zakelijke bank) wil de B.V. wel een krediet geven (niet dat we het nodig hebben, maar ze boden het aan) zonder hoofdelijke aansprakelijkheid van een ton euro, maar mij geen hypotheek. Ik vind het vreemd.

 

Het zijn regels waar de banken (medewerkers) zich aan dienen te houden. Er zijn geloof ik wel oplossingen met een hypotheek gebaseerd op executiewaarde van het huis (ik weet niet precies hoe ze dat noemen), maar dan krijg je lang niet zoveel en tegen een hogere rente.

 

Uiteindelijk heb ik het in de familiesfeer opgelost en zo alsnog iets voor elkaar gekregen, maar ja, dat kan niet altijd.

 

Ik wou dat ik je een hoopgevender verhaal kon vertellen, maar helaas.

 

 

Suc6

 

Alef

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.