• 0

Aardige uitdaging voor de internet kenners op HL

Beste allemaal,

 

Een maand geleden heb ik een nieuwe database op het net gezet: restaurantgroep.nl.

“Fase 1” zeg maar is afgerond en nu dus op naar “Fase 2” met alle bijbehorende hersenspinsels.

 

De eerste doelstelling is nu om bij Google op pagina 1 te komen met de woorden “restaurants aanbiedingen”.

Dat is niet eenvoudig, want “boven mij” staan een paar niet misselijke namen (dinnersite, iens, marktplaats, bijzondererestaurants en nog een paar).

Niet dat dit nou magische trefwoorden zijn, maar zij dekken wel de lading in dit geval en het is nu het vertrekpunt voor een (eventueel) vervolg.

 

Oplossingen (mits goed natuurlijk) mogen best geld kosten, dat is het punt niet. Maar geen weggegooid geld want het moet wel leuk blijven allemaal.

 

Wie oh wie heeft hier een visie op?

Wat zijn verantwoorde stappen die passen in deze tijd?

 

Leuk als iemand een bijdrage kan leveren,

Peter

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een paar effectieve tips:

 

Zet 'restaurants aanbiedingen' letterlijk als eerste in de titel.

 

Laat deze tekst vervolgens terugkomen in de eerste H1.

 

 

Trouwens, de site zelf nodigt niet uit voor gebruikers. Waarom moet een gebruiker eerst klikken op 'aanbiedingen zoeken. Toon direct het zoekveld. En waarom niet meteen de populairste resultaten tonen. Geeft meer dynamiek,

 

De url's van de zoekresultaten kunnen beter, rewrite deze:

 

http://www.restaurantgroep.nl/index.php?restaurantid=11&zoek_restaurantid=true

 

wordt:

 

http://www.restaurantgroep.nl/restaurtants-aanbiedingen/ovidius/

 

De HTML van deze site kan veel beter. Weg met die tabellen en gebruik HTML correct. (semantisch)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zet een spatie in je signature tussen restaurant en aanbiedingen. Klein begin. ;)

 

Heb je nu advies voor SEO? Doe je het programmeerwerk zelf?

 

Even sparren met iemand met verstand van SEO kan zeker geen kwaad en zorgt wellicht al voor wat nieuwe inzichten. De grootste moeilijkheid zit hem in het vinden van iemand die echt verstand van SEO heeft en niet alleen zelf vindt dat hij dat heeft, zodat hij je er een factuurtje voor kan sturen.

Link naar reactie
  • 0

Ik mis even waarom je op dit moment op 1 zou willen komen. Er staat nl niks op de site. Ieder bezoek leidt dus tot een teleurstelling. Mij lijkt dat er eerst eens een 1000 restaurants in moeten worden gezet. Maar dit weet je zelf ook. Ik begrijp dus ook niet waarom je op dit moment hier naar vraagt.

 

Ik weet niet of je er interesse in hebt, maar het design lijkt gemaakt voor mensen die hun hdmi-kabel willen omruilen.

 

Het kan ook zijn dat ik de aantrekkelijke kanten van deze site over het hoofd zie. Ben dan ook nieuwsgierig naar de reacties van anderen.

 

 

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Een paar effectieve tips:

 

Bedankt voor je reactie. Ik ga het bestuderen allemaal.

 

Maar eerst (voordat anderen zich daar ook mee bezig gaan houden):

Dit is een dynamische site (PHP). Een database applicatie.

Dus "De url's van de zoekresultaten kunnen beter, rewrite deze" en "De HTML van deze site kan veel beter. Weg met die tabellen en gebruik HTML correct. (semantisch)" is helemaal niet van toepassing.

 

En het gaat ook helemaal niet over wat wel/niet als uitnodigend ervaren wordt. Dat is voor iedereen anders, heel persoonlijk dus.

Het gaat over hoe (in zijn totaliteit) de vindbaarheid in Google beter kan (op pagina 1 met relevante trefwoorden dus). Ondanks dat de concurrentie zwaar is.

Google kijkt niet naar wat zij "uitnodigend" vindt, vandaar.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Ik ga het bestuderen allemaal.

 

Maar eerst (voordat anderen zich daar ook mee bezig gaan houden):

Dit is een dynamische site (PHP). Een database applicatie.

Dus "De url's van de zoekresultaten kunnen beter, rewrite deze" en "De HTML van deze site kan veel beter. Weg met die tabellen en gebruik HTML correct. (semantisch)" is helemaal niet van toepassing.

Deze link mis ik. De meeste sites van tegenwoordig zijn database applicaties en daar kan je prima de boel indelen in directories. Maakt het voor Google een stuk makkelijker om de structuur van je site te begrijpen. Kan lastig zijn maar zorgt dus wel voor een "SEO vriendelijke" site. Met "Kan niet" als instelling zal je niet zo ver komen in Google..

Google kijkt niet naar wat zij "uitnodigend" vindt, vandaar.

Dat is een hele grote misvatting.

 

Google wilt dat zijn gebruikers iets vinden wat ze verder helpt. Niet dat ze een site vinden die de lekkerste SEO truuckjes doet. Dus als je site de bezoeker niet verder helpt, ofwel uitnodigt tot verder klikken, zal Google je site nooit hoog plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Als je dit zelf hebt gemaakt is het wellicht verstandig om nog een paar boeken te lezen over beveiliging voor je dingen op het internet zet. Zie hier (onschuldig javascript popupje in dit geval, voor hetzelfde geld redirect naar hele fout site of directe besmetting met een virus)

 

Als je het hebt laten maken: gelijk kappen met die partij, site offline en ingebreke stellen.

 

[edit]Peter heeft mijn advertentie verwijderd.... Linkje werkt dus niet meer.[/edit]

Link naar reactie
  • 0

Het gaat over hoe (in zijn totaliteit) de vindbaarheid in Google beter kan (op pagina 1 met relevante trefwoorden dus). Ondanks dat de concurrentie zwaar is.

Google kijkt niet naar wat zij "uitnodigend" vindt, vandaar.

Vraag 1: wie gaat die database vullen met aantrekkelijke aanbiedingen? Jij? Google? Of restauranthouders die dit een aantrekkelijke site vinden? Door meer content zullen de zoekresultaten verbeteren, hoe ga je meer content krijgen?

Vraag 2: hoe maak en houd je de site aantrekkelijk? Er staan nu al restaurants tussen waarbij geen aanbieding staat?

 

(zijdelingse opmerking, hoe draait de site op een smartphone? wellicht is het "lege" design wel optimaal voor een mobieltje?)

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Ik mis even waarom je op dit moment op 1 zou willen komen. Er staat nl niks op de site. Ieder bezoek leidt dus tot een teleurstelling. Mij lijkt dat er eerst eens een 1000 restaurants in moeten worden gezet. Maar dit weet je zelf ook. Ik begrijp dus ook niet waarom je op dit moment hier naar vraagt.

 

Dat begrijp ik.

Dat heeft met de opzet van het project als zodanig te maken.

Ik wil ook helemaal geen 1000 (algemene restaurant)adressen in de database.

Ik wil enkele tientallen (om mee te beginnen) relevante records hebben. Dit is het begin. Dan komt het vervolg (misschien).

 

Maar natuurlijk zou het fijn zijn om 1000 relevante records te hebben. Maar zo werkt het natuurlijk niet (althans ik heb hier geen 1000 profielen van restaurants met hun aanbiedingen liggen).

Vandaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Vraag 1: wie gaat die database vullen met aantrekkelijke aanbiedingen? Jij? Google? Of restauranthouders die dit een aantrekkelijke site vinden? Door meer content zullen de zoekresultaten verbeteren, hoe ga je meer content krijgen?

Vraag 2: hoe maak en houd je de site aantrekkelijk? Er staan nu al restaurants tussen waarbij geen aanbieding staat?

 

(zijdelingse opmerking, hoe draait de site op een smartphone? wellicht is het "lege" design wel optimaal voor een mobieltje?)

 

Huh? niet gekeken...?

Antwoord 1: restauranthouders toch.

Antwoord 2: een restaurant is alleen zichtbaar als er een aanbieding (of een mededeling) is...

 

Nee, het mobiele gedoe komt in een latere fase (als die komt).

Link naar reactie
  • 0

Vraag 1: wie gaat die database vullen met aantrekkelijke aanbiedingen? Jij? Google? Of restauranthouders die dit een aantrekkelijke site vinden? Door meer content zullen de zoekresultaten verbeteren, hoe ga je meer content krijgen?

Vraag 2: hoe maak en houd je de site aantrekkelijk? Er staan nu al restaurants tussen waarbij geen aanbieding staat?

(zijdelingse opmerking, hoe draait de site op een smartphone? wellicht is het "lege" design wel optimaal voor een mobieltje?)

Huh? niet gekeken...? Antwoord 1: restauranthouders toch. Antwoord 2: een restaurant is alleen zichtbaar als er een aanbieding (of een mededeling) is... Nee, het mobiele gedoe komt in een latere fase (als die komt).

Daarom doel ik op het ontwerp van de site. Wanneer de site als onaantrekkelijk ervaren wordt, waarom zou een restauranthouder dan de moeite nemen om een aanbieding er op zetten?

 

Dat van die mededeling maakt je eigen concept kapot. Bij een aanbiedingsite verwacht de bezoeker een aanbieding, geen, overigens sympathiek, verhaal over fair trade koffie.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Als je dit zelf hebt gemaakt is het wellicht verstandig om nog een paar boeken te lezen over beveiliging voor je dingen op het internet zet. Zie hier (onschuldig javascript popupje in dit geval, voor hetzelfde geld redirect naar hele fout site of directe besmetting met een virus)

 

Als je het hebt laten maken: gelijk kappen met die partij, site offline en ingebreke stellen.

 

Beste Willem,

 

Net als bij HL kan iedereen zich inderdaad aanmelden en allerlei bullshit er opzetten.

Dat heb je met gratis (laagdrempelige) webtoepassingen.

 

En dan moet men, net als bij HL, modereren.

 

Maar bedankt voor je waarschuwing.

 

Peter

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent zelf tevreden over het originele, flitsende en onweerstaanbare design?

 

Heel persoonlijk.

De een vindt het bagger, de ander vindt iets anders (spatiegebruik.nl?) bagger.

 

Ik vraag hier niet over design. Je kan 10000xxx designs bedenken.

Maar bedankt voor je relativerende opmerking...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat waar Willem de aandacht op wilde vestigen is dat er niet alleen allerlei bullshit op geplaatst kan worden, maar ook scripts die je bezoekers van een gratis trojan, virus, backdoor of andere ellende kunnen voorzien...

 

Bedankt Peter,

Denk ik ook, ook vind ik persoonlijk de aanpak k*t.

 

En dat is inderdaad een dilemma bij dit soort toepassingen:

Net als bij HL.

Link naar reactie
  • 0

Net als bij HL kan iedereen zich inderdaad aanmelden en allerlei bullshit er opzetten.

Dat heb je met gratis (laagdrempelige) webtoepassingen.

 

En dan moet men, net als bij HL, modereren.

 

Dit gaat iets verder dan 'bullshit er op zetten'. Doordat je géén enkele controle uitvoert op wat iemand op jouw site kan zetten is deze te misbruiken voor allerlei, onder andere strafbare, zaken. Niet alleen wat spamtekst of -linkjes zoals hier op Higherlevel.

 

Als je wilt zal ik een betere demonstratie geven :D :D

Link naar reactie
  • 0

Dat van die mededeling maakt je eigen concept kapot. Bij een aanbiedingsite verwacht de bezoeker een aanbieding, geen, overigens sympathiek, verhaal over fair trade koffie.

 

Dat kan waar blijken te zijn.

Maar het mag breder zijn dan puur "50% korting" etc. Het mag ook culinair interessant zijn.

 

Maar het is een goede opmerking van je.

(Ook was dat niet helemaal de bedoeling van mijn post)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk Peter.

 

Het enige SEO aan mijn reactie is vanuit de regel "content is king". Dus hoe gaan "we" die restaurants enthousiast maken om jouw concept naar een hoger plan te tillen.

 

Lijkt me inderdaad een aardige uitdaging.

 

Ik wens je veel nuttige tips om je concept tot een succes te maken.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Oei oei oei Peter, wat doe je nu?

Ik heb je site zojuist geopend en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Dat is natuurlijk geen leuk antwoord, maar toch schrijf ik het omdat ik hoop dat het je kan helpen.

Je komt niet binnen bij de mensen, dat moet in 1 seconde duidelijk zijn, want in die seconde beslist een bezoeker 1) ik snap niks van deze site, ik ga weer(Ik vind het lüllig om te zeggen, maar zo staat het er nu voor) of 2) spreekt me aan, eens kijken hoe dit werkt(en dit gebeurt er nu dus niet)

Het is een beetje ziekenhuis achtig. Mijn oog wordt nergens naar toe getrokken door opvallende buttons, acties, aanbiedingen, voorbeelden.....enz. Probeer de boel dus een beetje op te fleuren. Absoluut moet je het zelf mooi vinden, want het is jouw site en daar wil je trots op kunnen zijn, maar zoals Thor al aanhaalde, de site moet ook restauranthouders en klanten aanspreken en daar sla je de plank nu even mis.

 

Kijk je moet het zo zien. Al stop je nog zoveel werk in SEO en sta je met alle woorden op nr 1. Als je site een afknapper is, lopen je bezoekers alsnog weg. Dat is niet onaardig bedoeld hoor, want ik weet hoe moeilijk het allemaal is. Ik stoei er ook mee.

 

Lees via google eens het een en ander over title en metatags, h1 h2 h3 enz. Ook dat is weer een hele puzzel, maar elke keer snap je weer een beetje meer en kun je dat weer uit proberen.

 

Ik wens je heel veel succes met je website Peter en hoop dat je binnenkort je eerste klanten mag verwelkomen!

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Smaken verschillen, maar dat is niet de issue hier.

Het gaat om meer (SEO) technische zaken/dilemma's eigenlijk (niet over bloemen versus ziekenhuis qua design).

 

Maar bedankt voor het meedenken.

 

 

Het feit dat er op de homepage meer voor je opdrachtgevers dan voor je bezoekers staat *is* SEO. Zoals je site nu is, zou een perfecte SEO optimalisatie ervoor zorgen dat elke restauranteigenaar jou weet te vinden, maar de restaurantgasten niet, omdat er niets voor de restaurantgasten op je site staat.

 

(overigens vind ik een minimaal design helemaal niet slecht, maar ook dat is persoonlijk)

Link naar reactie
  • 0

Hogerop komen in Google heeft met veel zaken te maken, het gebruik van Title, H1, tekst, dat moet op elkaar aansluiten.

Een goede url helpt zeker mee, url's met =?php.. helpen daar zeker niet aan mee.

Goede html code: >> staat op je homepage, allereerst klopt de code niet, ten tweede hoort dit in de stylesheet.

Veel backlinks is noodzakelijk, veel bezoekers mooi meegenomen. Beide zijn nog niet aan de orde op je website.

Als bezoeker weet ik ook niet wat te doen, ik zie hoofdzakelijk 4 knoppen om aanbiedingen toe te voegen en te wijzigen. Een minimalistisch design is prima, maar er mot wel opstaan waar de website over gaat.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.