• 0

Zijn er bedrijven waar je een lening kan krijgen zonder eigen vermogen?

Zijn er bedrijven waar ik een lening kan krijgen zonder eigen vermogen en als fulltime ondernemer?

 

Dus zowel om mijn vaste lasten te kunnen betalen en zowel om mijn onderneming te kunnen starten?

( het risico is bekend bij mij )

 

Ik kan bijvoorbeeld op de site van qredits niet echt een specifiek antwoord vinden hierover.

En in de forum zie ik wel bijvoorbeeld voor parttime ondernemen.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus zowel om mijn vaste lasten te kunnen betalen en zowel om mijn onderneming te kunnen starten?

( het risico is bekend bij mij )

Dus jij wil zonder eigen vermogen:

- geld lenen om je vaste privé-lasten te kunnen betalen

- geld lenen om je bedrijf te starten

 

En dat bij een bedrijf?

 

Dan kom je denk ik terecht in de wereld van woekeraars cq minder bonafide bedrijven.

 

Bij een regulier bedrijf is dit een kansloze missie.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Zonder eigen vermogen wordt hel al heel lastig om een bedrijf te financieren, laat staan dat daar ook nog de kosten van levensonderhoud bij komen.

 

Hoe lang denk je nodig te hebben om een volwaardig inkomen uit jouw webshop te halen? Ik neem aan dat je in jouw ondernemingsplan daar een goede onderbouwing voor hebt?

Link naar reactie
  • 0

ik heb mijn ondernemings plan zeg ik zelf voor 86 procent af. Maar eigenlijk is mijn ondernemingsplan al helemaal af. Het is dus het belangerijkste deel mijn financieel plan waar ik echt tegen aanloop.

 

Ik vind het zo moeilijk om schattingen te maken.

Ik denk wel dat ik met de ideeen die ik heb binnen 3 jaar van mijn webwinkel kan leven. Maar van kvk persoontje kreeg ik te horen, iedereen vind zichzelf goed en uniek en dat klopt. alleen ik ben opgegroeid in me ondernemers wereld door mijn moeder dus denk ik dat ik wel echt goede ideeen heb. Plus mijn moeder is nu de producten die ik wil verkopen in haar winkel aan het uittesten en het gaat razend snel. Evengoed heeft zij al een vaste klantenkring en ik nog niet.

 

maar terug naar het onderwerp.

Ik vind het financiele plan heel erg moeilijk om af te maken, ik heb wel alles ingevuld maar twijfel heeel erg of ik het wel goed heb berekend en bedacht etc. ik heb het toen aan een boekhouder gegeven om na te kijken, maar heb nooit meer wat gehoord helaas. Dus ik zit nu echt vast met mijn plan.

 

hoe sschat je in wat een goede verkoop dag is, en hoe snel je een klantenkring opbouwt en dat soort dingen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

lees net in een ander topic het volgende:

 

zeker niet de type die ik wil gaan verkopen en zeker niet voor de lage prijs.

 

een lage prijs houdt ook in een lage marge en als ik dan in een ander topic lees dat je ook geld moet lenen om de eerste tijd je levensonderhoud te overbruggen zal je heel veel schoenen moeten verkopen en ook snel zo winstgevend moeten worden dat je jezelf kan bedruipen.

 

Veel schoenen verkopen houdt ook in dat je een hoge voorraad moet hebben, of ga je soms met dropshipping werken?

 

edit: lees net niet voor een lage prijs dus wil je hoog in de markt gaan zitten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben wel veel aan het lezen op de forum. maar het blijft moeilijk. ik snap nu waarom 80% van de mensen die willen ondernemen na een workshop afhaken. Echter wil ik dit zoo graag, ik voel dat dit een goede richting is voor mij.

Ik ben ook nog jong en zonder kinderen ik kan nu alles riskeren.

Link naar reactie
  • 0

oeps dit worden veel berichten. Ik bedoelde juist dat de schoenen die ik wil kopen zeker niet in nederland voor een lage prijs te koop zijn. Of misschien nog helemaal niet, in iedergeval niet online.

 

Ik rij zelf naar het buitenland en koop de schoenen in. Ik kan dus heel veel kosten afschrappen hierdoor. Waardoor mijn productprijs veel lager zal zijn dan bij anderen.

Link naar reactie
  • 0
Ik denk wel dat ik met de ideeen die ik heb binnen 3 jaar van mijn webwinkel kan leven.

 

Uitgaande van bijstandsniveau zou je dan zo'n 36000 euro moeten lenen voor die eerste 3 jaar. Denk dat zelfs de louche jongens of woekeraars die Thor voor ogen heeft daar geen brood in zien :P

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wel dat ik met de ideeen die ik heb binnen 3 jaar van mijn webwinkel kan leven.

 

Uitgaande van bijstandsniveau zou je dan zo'n 36000 euro moeten lenen voor die eerste 3 jaar. Denk dat zelfs de louche jongens of woekeraars die Thor voor ogen heeft daar geen brood in zien :P

 

Okeyy. ... Wat is wijs ? Wat zou u me aanraden.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De uitgangspunten:

Je moeder heeft al een bedrijf.

Je werkgever wil niet dat je ondernemer wordt.

Jij hebt nul, nul euro in je portemonnee.

 

Ideetje:

het bedrijf van je moeder begint een webshop. Jij gaat die in loondienst (op basis van stuksvergoeding per order runnen). Je verkoopt gewoon de artikelen die je moeder in haar bedrijf verkoopt eventueel aangevuld met enkele specials.

 

Voordeel:

je kunt je werk houden, je begint namelijk geen onderneming, je pakt er een parttime job bij.

Alle extra winst die hieruit voortkomt kan je moeder reserveren.

De stuksvergoeding kun je ook sparen.

 

Op het moment dat de pot bij je moeder groot genoeg is, jij ondertussen bewezen hebt dat je het webshopgebeuren in je vingers hebt, dan neem je de shop over van je moeder en begin je je eigen bedrijf. Je moeder kan dat bedrijf dan financieren uit de ondertussen vergaarde overwinst.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Thor:

 

de eerste 3 punten heb je helemaal gelijk in.

 

Jouw idee ben ik al langs geweest, helaas is dit geen optie.

 

Ik wil graag ook plezier hebben in wat ik verkoop.

mijn moeder heeft een speciaal doelgroep ( soort mensen) waar zij haar inkopen voor doet.

Ik wil niet verkopen wat zij verkoopt helaas ook heb ik een ander doelgroep voor ogen ( totaalplaatje).

en er zijn nog een boel andere redenen,

 

Ik kies er ook voor om een webwinkel te openen, omdat ik al een website heb en ik weet hoe het werkt. Ik ben goed in banners maken, ik kan ook redelijk een website beheren. Ik vind het ook super om te doen. Ik ben ook gek op fashion en schoenen ik kan de hele dag windowshoppen online op buitenlandse schoenen sites. Ik heb ook een doorlink website en zo ben ik ook op het idee gekomen. Ik wil niet doorlinken, ik wil het echt zelf inkopen en verkopen etc.

ik wil graag iets doen waar ik gelukkig van wordt. Als ik voor mijn moeder zou gaan werken, kan ik net zo goed bij mijn werkgever blijven en daar een carriere opbouwen snap je ? Want dan kan ik niet helemaal vrij zijn in wat ik wil.

 

Mijn uiteindelijke doel is ook rondkomen van mijn webwinkel elke maand. Als ik er niet superrijk van wordt, doe ik teminste iets waar ik echt van houd. Zo kan ik alles ook combineren.

 

 

Maar goed ik ben op dit forum zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen van mensen met ervaring en ideeen.

Ik begrijp dat ik zoizo vanuit parttime moet beginnen en als mijn huidige baan vervangen moet worden met een baan die mij een lagere inkomen geeft dan zij dat zo. ik wil dit echt graag.

 

 

 

Dit is mijn website trouwens banners helemaal zelf gemaakt logo ook etc. www.beste-koopjes.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Twabla,

 

Dat vind ik wel een goed idee!!

 

Klopt dat ze allemaal uit het buitenland komen. Maar nederlanders verkopen toch een zelfde soort schoen. Teminste als ik kijke op heel veel webwinkels zie ik steeds hetzelfde. De leukste schoenen zijn van blink, verder is het allemaal simpel en basic niet echt uitdagend. Als je bijvoorbeeld op nelly.com kijkt, scandinavisch webwinkel die nu ook in nederland verkoopt. Geweldige schoenen, dat mist hier wel.

 

Link naar reactie
  • 0

Twabla,

 

Dat vind ik wel een goed idee!!

 

Echter ben ik wel bang dat ik over een jaar of twee echt echt te laat ben. De schoenen industrie groeit wel enorm. Voor hetzelfde geld ontdekt morgen iemand mijn inkoop plek en start een webwinkel.,

 

Klopt dat ze allemaal uit het buitenland komen. Maar nederlanders verkopen toch een zelfde soort schoen. Teminste als ik kijke op heel veel webwinkels zie ik steeds hetzelfde. De leukste schoenen zijn van blink, verder is het allemaal simpel en basic niet echt uitdagend. Als je bijvoorbeeld op nelly.com kijkt, scandinavisch webwinkel die nu ook in nederland verkoopt. Geweldige schoenen, dat mist hier wel.

 

Link naar reactie
  • 0

Off-topic (en on-topic in dit geval): Een schoenenwebshop kun je het beste stap voor stap opzetten ... :)

 

Wat bedoel je met stap voor stap ? ( misschien domme vraag)

Gewoon: ploeteren tot je er bent (bijvoorbeeld met het idee wat ik beschreef).

 

Ik heb 8 jaar in loondienst gewerkt. Daar zaten leuke uren tussen, veel geleerd maar ook uren en momenten gekend dat ik baalde als een stekker. Dat heeft opgeleverd dat ik vervolgens heel veel geleerd had (maak je eerste fouten altijd in loondienst!) en gespaard had. Vervolgens ben ik voor mijzelf begonnen en nu geniet ik iedere dag.

 

Je zult vaak eerst een offer moeten brengen ...

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Als je bijvoorbeeld op nelly.com kijkt, scandinavisch webwinkel die nu ook in nederland verkoopt. Geweldige schoenen, dat mist hier wel.

 

 

Nelly is een enorm populaire webshop hier in Nederland, naast nog een paar anderen. Verder bieden veel Amerikaanse webshops ook verzending (tegen hele redelijke tarieven) naar Nederland. Deze shops zijn jouw directe concurrenten, en als jij aangeeft dat deze missen hier in Nederland vraag ik me af of jij wel een goed beeld je concurrentie hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.