• 0

Wat vinden jullie van mijn rompersite?

Omschrijving van je concept:

Ik heb een website op basis van affiliate. Ik werk met 4 bedrijven samen. Ik zorg voor de traffic, de leveranciers zorgen voor de afhandeling. Ik heb een tijdje geleden een nieuwe site op basis van Joomla gemaakt. Ik zou graag willen weten of jullie bepaalde dingen anders zouden doen en of de site helemaal goed werkt.

 

Dit is de website: www.rompertjebedrukken.com

 

Op mijn website heb ik redelijk wat traffic ligt soms te laag. Ik weet niet waarom dat is en ik zou graag feedback ontvangen om gerichte aanpassingen te kunnen doen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Allerlei combinaties van zoekwoorden.

Teksten aanpassen op gebied van schrijfstijl en inhoud.

Het effect van wijzigingen meten (voor zover mogelijk wat conversie is laag).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het verhogen van de conversie van bezoeker naar lead.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn meerdere websites die hetzelfde aanbieden, weet niet wat voor traffic zij genereren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Welke indruk maakt de website op een bezoeker?

Sluit het taalgebruik aan bij de aangeboden dienst en markt?

Is de toegevoegde waarde van mijn dienst helder genoeg?

Moet ik bezoekers laten landen op de ontwerppagina of op een inhoudelijke pagina?

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zelf een affiliate website (gehad) ik gebruik em niet meer maar hij is nog online. {mod-edi: als je hem niet meer gebruikt dan vind je het ook niet erg dat ik de URL even uit je bericht haal neem ik aan}

 

Ik vind jou website er heel erg cute uitzien. Maar hoe werkt het precies?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuke website op zich. Mooie tool om zo'n ding te ontwerpen. Ik heb zelf nog geen kinderen, dus was eerlijk gezegd ook niet bekend met rompertjes , laat staan dat je ze kunt bedrukken ;P

 

Wat met in eerste instantie qua seo opvalt is dat je op sommige woorden goed geïndexeerd wordt zoals ROMPER BEDRUKKEN (positie 1). Denk alleen dat daar niet een groot zoekvolume op zit en dat er misschien weinig mensen concreet naar zoeken. Heb je wel eens een zoekwoordenanalyse gedaan? Wellicht zou je je beter kunnen richten op termen in de trend van ' kraamcadeau '. Verder zie ik dat je title tags verbeterd kunnen worden, is één van de belangrijkste on page SEO-factoren. Overal begint deze bij jou met de naam van je website, dat is niet nodig. Zet per pagina het onderwerp (het liefst een belangrijk trefwoord uit je analyse) in de title tag

 

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Bij het openen van je site wordt mijn oog in eerste instantie getrokken naar die plaatjes in het midden met ... een onbedrukt rompertje. Dat lijkt mij een gemiste kans. Probeer het eens met blije baby's met jouw bedrukte rompertjes.

 

Rechts zie ik bedrukte rompertjes, maar als ik daarop klik krijg ik een page-not-found.

 

Als ik op "spoedleveringen (1 dag)" klik verwacht ik informatie over levertijden en kosten van een spoedlevering, maar ik kom op een andere site terecht en dan ben ik het spoor bijster. Alsof je wilt zeggen: ik ben heel traag, dus als je het snel wilt hebben moet je bij mijn concurrent zijn ... :(

 

Ik kom allerlei namen tegen op je site (r*bedrukken, c*shops, c*team, s*shirt, y*surprise), wat het heel onduidelijk maakt met wie ik nu precies zaken doe.

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk: nette site, met inderdaad de verkeerde foto boven de fold. Waarom zet je daar niet een slider met eerst de rompertjes met teks en foto. Die partnershops zou ik rechts onder zetten zodat je links belangrijker informatie kwijt kan (bv. product vd. week). Ken je de F-shape heatmap? In je hoofdmenu zou ik idd. nooit direct weglinken. Verplaats je in je bezoeker en bedenk waar deze naar zoekt. Zorg dat alle belangrijke zaken direct te vinden zijn.

 

Op mijn website heb ik redelijk wat traffic ligt soms te laag.

Geef eens wat statistieken (gemiddelden per maand, hoogste aantal op een dag, laagste aantal op een dag, bronnen, etc).

 

Ter toelichting: Op één van mijn eigen sites krijg ik best wat bezoekers, maar op zonnige vakantiedagen en de zaterdag is minder dan de helft. Het gros van de bezoekers komen uit google. Een andere site doet het juist beter in het weekend en heeft meer direct verkeer. Zoals John ook aangaf is het belangrijk om te zien hoe je bezoekers op je site komen. Mis je bv. nog een goede positie op belangrijke zoekwoorden, dan kun je je daar op richten door bv. extra content te verzorgen. Meten is weten!

 

Daarnaast kun je kijken of je je bezoekers wel optimaal bedient. Wat is de bouncerate, hoe is je conversie, etc., etc.

Ook daarvoor geeft John goede tips.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit een slechte site eerlijk gezegd; rommelig en verwarrend. Je probeert met deze site heel verschillende markten te bespelen (consument en zakelijk) en volgens je eigen woorden met weinig succes. Het feit dat enkele links in je hoofdnavigatie de bezoeker naar een andere site brengen, je affiliates, is werkelijk een groot probleem. Het schept verwarring, de bezoeker raakt het spoor helemaal kwijt omdat het niet duidelijk is dat je doorverwijst. Staat het in je hoofdnavigatie dan verwacht ik dat het een integraal onderdeel is van de site en niet van die van een collega.

 

Speaking of: je navigatie is bijeengeraapt. Je zet alles er maar gewoon op, zonder dat daar een bepaalde doelstelling achter steekt. Ik wou er wat zinnigs over zeggen maar het je hebt zo weinig aan te bieden op deze site dat ik het laat lopen. Volgens mij kan ik bij jou als consument alleen maar een romper met tekst bestellen, klopt dat? Wil ik romper met een foto dan ga ik naar een andere site.... Waarom kan ik eigenlijk geen foto + tekst kiezen?

 

Je maakt zoveel structurele fouten op deze site dat ik me afvraag hoe je tot dit resultaat bent gekomen. Een korte opsomming:

- links naar affiliate site die niet als zo dusdanig herkenbaar zijn

- e-mail verwijst naar Creative Shops, weer een andere site???

- als ik een romper wil ontwerpen, geeft het pictogram aan dat het meteen in mijn winkelwagen zit...

- ga ik ontwerpen, dan wordt de chaos helemaal compleet omdat je gekozen hebt voor een generieke plugin om te ontwerpen

-

-tags zijn veel te lang

- .....

 

Zoals je zelf al schreef: jij verzorgt de traffic en andere bedrijven doen de rest. Ik ben bang dat je met deze site helemaal niets gaat bereiken. Het niveau van deze webshop is veel te laag. Klanten verwachten meer en beter dan dat jij nu biedt.

 

Harde woorden maar eerlijke kritiek bedoeld om je te laten groeien. Ik hoop dat je mijn en de andere commentaren aangrijpt om je site te verbeteren.

 

Succes,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Ten eerste hartelijk dank voor de tijd die jullie hebben genomen om mij te antwoorden. Het antwoorden lopen nogal uiteen, ik heb er zeker wat aan.

 

@Nayo de website werkt op basis van affiliate. Wij maken landingspagina's voor alle soorten merken/bedrijven.

 

@Alpha1 Je hebt inderdaad gelijk dat we ons meer moeten gaan mikken op kraamcadeau etc, dit is een zeer goed punt. We zijn inderdaad nummer 1 met romper bedrukken, rompertje doen we ook redelijk mee. We hebben nu een paar honderd bezoekers op rompertjebedrukken.com, denk dat dit wel iets meer van te maken is. Ik zal ook is kijken naar Titel per pagina. Dus we hoeven het domein niet telkens terug te laten komen?

 

@John Bouwemans het plaatje gaan we wijzigen, heb dit nu te vaak gehoord :-). Foutmelding hebben we nagekeken. We gaan kijken of we meldingen van bedrijven achterwegen kunnen laten.

 

@Mmint Net als John melding gemaakt van de foto. Ik denk dat een slider een goed idee kan zijn. We gaan de mogelijkheden intern bespreken. Ik heb de statistieken niet precies bij de hand, we zitten meestal tussen de 300-400 bezoekers per dag. Uitschieters zijn de feestdagen etc.

 

@Ioptimize Dank voor de heldere woorden. We zijn het met een aantal punten niet helemaal eens, maar een aantal andere punten hebben we zeker wat aan. We proberen met alle sites inderdaad zowel de consumenten als de zakelijke markt te bereiken. Het succes hiervan is wisselend, rompertjes zijn in een wat mindere mate geschikt voor de zakelijke markt. We krijgen nog steeds regelmatig aanvragen, dus laten we de optie er wel opstaan. Helaas ben ik het niet eens met je woorden dat de navigatie niet een affiliate link kan zijn, ik zie ook niet in waarom dit een intergraal onderdeel moet zijn. We hebben dit getest, klanten vinden het volgens mij niet storend. De verkopen via de affiliate bedrijven liggen zelfs soms hoger dan op de site waar ze vandaan komen.

 

Ik ben het met je eens dat het niet duidelijk is wat klanten kunnen doen, dit gaan we dan ook aanpassen. Klanten moeten beter overzicht krijgen wat ze bij welke site krijgen.

 

Nogmaal hartelijk dank voor alle antwoorden!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Alpha1 Je hebt inderdaad gelijk dat we ons meer moeten gaan mikken op kraamcadeau etc, dit is een zeer goed punt. We zijn inderdaad nummer 1 met romper bedrukken, rompertje doen we ook redelijk mee. We hebben nu een paar honderd bezoekers op rompertjebedrukken.com, denk dat dit wel iets meer van te maken is. Ik zal ook is kijken naar Titel per pagina. Dus we hoeven het domein niet telkens terug te laten komen?

domeinnaam zou ik alleen achterin de title tag van je indexpagina zetten. Op eigen naam bovenaan komen gebeurd toch wel en mensen die je al kennen vinden je sowieso. Interessanter zijn mensen die je nog niet kennen maar op zoek zijn naar jouw product. Op je homepage staat nu de titletag 'home'. Ik zou hier iig je belangrijkste keyword zetten, bijvoorbeeld kraamkado / kraamcadeau.

Link naar reactie
  • 0

Idee heel leuk !

 

Kijk serieus naar je titels, maar ook naar je url's, dat kan echt veel beter.

 

Neem voor een tientje per jaar een prepaid vast nummer, staat veel beter dan een 06-nummer.

 

De voorbeelden aan de rechterkant ? De 2 bovenste gaan direct naar ontwerpprogramma, en de laatste naar een andere site ? Je verwacht als je daar op klikt een grotere versie, of ga wel naar het ontwerpprogramma, maar laad dan ook die romper zien die ik net aanklikte.

 

"Wij verzenden via:" Erg verwarrend, met wie verzend je nou ? Is ook niet interessant voor de bezoeker, terwijl je het wel op een prominente plek zet.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.