• 0

Volgende stap zetten met je webshop ? Meeting webshops 15 of 22 juni

Vervolg op mijn topic hierbij de verdere uitwerking.

 

Op 15 of 22 juni een dagdeel sparren met meerdere webshop eigenaren. Dit aangevuld met een 3 kritische experts. Het doel van deze niet-commerciële sessie is om elke webshop 45 min te behandelen. Iedereen kan verbeterpunten,wijzigingen en marketing ideeën aanbrengen

 

Max 7 webshops die op serieuze basis bezig zijn en en stap willen maken in de ontwikkeling van hun webshop. Ter voorbereiding (Ard bedankt voor de tip) dien je helder op 1 a4tje je onderneming kort toe te lichten, eventueel verwijzen naar succesvolle en niet succesvolle veranderingen.

 

Ook dien je kort te vermelden waar je voorkeur naar uit gaat om tijdens de 45 min dat je site besproken wordt de aandacht naar uit gaat. Dit a4tje zal vooraf naar de deelnemers gezonden worden zodat die zichzelf kunnen voorbereiden.

 

 

 

[*] Locatie is bij HL lid Jeanine in Oosterhout

[*] Broodjes en drinken zorg ik voor

[*] Je site zal op een beamer getoond en doorgelopen worden waar iedereen op kan reageren.

 

 

Op dit moment heb ik (onder voorbehoud) als kritische leden:

 

Ard

Ioptimize

iOptimize helpt je rendement te behalen met je website. Helpt met bezoekers trekken, klanten te maken van je bezoekers en klanten te houden.

 

Een usability en SEA expert heb ik inmiddels per PM benaderd.

 

 

Graag hier in het topic of je zou willen deelnemen en of 15 of 22 juni beter uitkomt.

 

 

Danny

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt me erg leuk!

@ Jeannine, mijn doelgroep voor de daadwerkelijke aankoop zijn vaak ouders van jonge kinderen. Zover ik daar zicht op heb is het vaak ook het kind wat op de website komt en dan de ouders tot aankoop zetten.

 

Het idee van testpersonen is wel een leuk idee! Hoewel ik denk dat je met het advies van de experts en de andere webshopeigenaren ook al heel ver komt.

 

Qua vervoer heb ik geen rijbewijs dus met de auto houd het op :) Maar met het OV kan ik overal komen. Mocht er nog iemand vanuit omgeving Delft Rotterdam gaan houd ik mij nog wel aanbevolen voor een lift.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk maar eens het meest simpele scenario voor een proefpersoon, bijvoorbeeld iets bestellen via de site. Navigeren, producten zoeken, keuze maken, adres- en betalingsgegevens invoeren (en soms verplicht een account aanmaken), het kost allemaal de nodige tijd.

 

Ik zou dus stoppen bij de huidige zes aanmeldingen, dat lijkt mij al meer dan genoeg.

Goede tip dat die 6 inderdaad wel al eens genoeg kunnen voor de eerste keer. Vooral omdat we het proces natuurlijk ook moeten uitvogelen.

 

Nu we toch online over de structuur aan het stoeien zijn zal ik mijn gedachten erover ook even plaatsen. Al schetsend:

 

Je hebt 6 personen (nummers 1 t/m 6) met 6 websites (A t/m F)

 

Voor de meeting geef je aan de 6 deelnemers de opdracht om 4 websites te bekijken. 1 website bekijk je niet (en je eigen website heb je al genoeg gezien).

 

Iedere webshophouder vult voor zijn website een checklist in. Korte omschrijving van de site, wat gaat goed, knelpunten etc. Ook formuleert hij vragen om enkele basistaken uit te voeren (stel een vraag, bestel een product, hoe snel vindt je een bepaald product etc). En daarbij aan de tester vraagt wat hij ervaart tijdens het uitvoeren van deze taken.

Verder kunnen op het formulier opmerkingen worden geplaatst over: tekstfouten, links die niet werken, foutmeldingen etc

Uiteraard ook ruimte over algemene opmerkingen: mooie site, onscherpe foto's, een tekst die uit een knop loopt in Firefox etc.

En heel belangrijk: tips voor verbeterpunten.

 

Dus persoon 1 bekijkt bijvoorbeeld websites B, C, D en E. Hiervoor voert hij van te voren de taken uit en vult het formulier in en neemt het mee naar de meeting.

 

Persoon 1 is tijdens de meeting de "blinde tester" van website F. Dus persoon 1 heeft tijdens de meeting de "muis in handen" als website F aan de beurt is. Bij het blind testen kunnen dan ook enkele taken uitgevoerd worden. Na de nodige hilariteit kan vervolgens deze fase afgesloten worden door te gaan brainstormen over verbetermogelijkheden voor de website. Persoon 6 (als eigenaar van de website F) noteert tijdens deze sessie. Een v/d experts leidt de sessie. Stelt vragen. Houdt discussies gezond etc.

 

De resultaten aan het eind van de meeting:

- je gaat met 4 vooraf ingevulde feedbackformulieren naar huis.

- je website wordt live blind getest waarbij je notities kunt maken.

- je website wordt bediscussieerd waarbij je notities kunt maken.

- je website krijgt (waarschijnlijk) ook feedback vanuit kritische experts.

- door kritisch naar andere websites te kijken zie je mogelijke aanknopingspunten voor je eigen website.

- door verdieping van contact met elkaar ontstaat er mogelijke samenwerking op welk vlak dan ook.

- je bent waarschijnlijk bekaf maar wel met een voldaan gevoel! :)

- onvoorziene resultaten (serendipiteit)

Link naar reactie
  • 0

... Is het de bedoeling dat jullie ook een spreektijd hebben, presentatie maken, of is het gewoon een voor een aan de slag? Dat soort vragen.

Ikzelf zou feedback willen over functionaliteit, hoef daarom niet te presenteren want als ik ga uitleggen hoe het werkt weet ik niet of het meteen voor iedereen duidelijk is. Stel iemand wil feedback over SEO dan is het wellicht handig dat hij verteld wat ie al heeft gedaan, maar dan gaat het misschien wel krap worden qua tijd, zoals Johan zegt.

De idee van Ard is wel goed, vantevoren al kijken en feedback gereed maken enzo, scheelt weer als we daar zijn.

Anders bedenken jullie de begin/eindtijd, kijken hoeveel info de experts kunnen geven / hoeveel tijd zij nodig hebben en hoeveel er dan dus per webwinkel over blijft?

Aangezien ik het erg druk heb met baby en het allang mooi initiatief vind vind ik alles prima en laat ik het graag aan jullie over, wel zal ik posten als me ideetjes te binnen schieten.

Link naar reactie
  • 0

Super om te zien dat jullie er zo mee bezig zijn. Achteraf maar is berekenen hoeveel het uiteindelijke advies had gekost als je dit commercieel had ingekocht :)

 

 

Ik zal proberen morgen een korte samenvatting te maken en de hulp van Ard inroepen om tot concrete actie's te komen. Hij is daar veeeeel beter in dan ik :)

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Helaas ben ik genoodzaakt om me af te melden voor deze bijeenkomst. Ik vind het initiatief echt super en had er graag gebruik van willen maken, maar ik heb helaas tentamens op beide data. Dit heb ik vandaag doorgekregen. Ik zal dit topic blijven volgen en ben benieuwd naar de resultaten, ik gun mijn plekje aan een andere leergierige ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Achter de schermen heeft Ard een korte samenvatting gemaakt hoe we het gaan doen op deze dag/middag. Ik zal dat naar alle partijen per PM verzenden zodat we nog kunnen overleggen of we het eens zijn met elkaar en dit verder per persoon kunnen voorbereiden.

 

Jeroen is verhinderd dus is er nog wel plek voor 1 webshop. Wellicht ken/weet je nog iemand van HL die je per PM kan wijzen op deze post.

 

 

Deelnemers tot nu toe dan :

 

[*]Wouterjan

[*]Ard

[*]Sandra

[*]Happy Feet

[*]Ilse

[*]

 

 

Experts :

 

[*]ioptimize (onder voorbehoud)

[*]Edwin W (usability, bereid voor en houdt een briefing per site)

[*]Peter (begeleid ondernemers in sociale media strategieën

 

 

Groet,

 

danny

Link naar reactie
  • 0

De planning staat nu op vrijdag 22 juni. Aankomst van 1130 uur tot 1230 uur waar we bij aankomst een broodje kunnen eten. Dan zal de start om 12:30 zijn. Met tussendoor een korte pauze is het de planning om 1700 uur klaar te zijn.

 

Ik zal de deelnemers per PM de planning en de plan van aanpak zenden.

 

 

@ eric van Wenkop.

Helaas is er geen ruimte voor nog een speler. We hebben nu 5 zekere deelnemers en 1 in optie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen heeft een mail mbt DE dag.(Wederom dank aan Ard voor het opstellen) Jullie kunnen aan de bak! :)

 

Carpool :

 

Wouterjan Trein vanuit Pijnacker, plaats voor 369 personen met korting

Ard Rij vanuit Weert- Eindhoven - Tilburg , plaats voor 3.

Sandra - Rij vanuit Almere, plaats voor 1 meerijder

Happy Feet - Rij vanuit Gouda, plek voor 3 personen en 2 stuiterballen

Ilse Rij vanuit Asten, plek voor 3 personen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nog even melden dat ik de nieuwe versie niet op tijd af ga krijgen, dus kijk maar wanneer jullie tijd hebben mijn site zeer kritisch te bekijken. Overigens zijn de verschillen met nieuwe versie niet supergroot, is alleen dat je daar dan ook 'n techniek kan kiezen en dan alle artikelen voor de betreffende techniek te zien krijgt. Dus stel je shopt bij albert heijn en wil taart maken krijg je appels en eieren te zien maar geen bloemkool en vlees, dat idee. Ik hoopte daar feedback op te kunnen krijgen maar heb het nog niet goed genoeg. Misschien kan ik na het weekend per pb url sturen, kijk dan maar zelf of jullie nog zin/tijd hebben ernaar te kijken.

Link naar reactie
  • 0

Wat wij hier ook voor kleinere groepen gebruiken is de 21" breedbeeld scherm; je kan je laptop eraan koppelen en de gehele groep kan meekijken. Voor Apple laptops moet er een adapter hiervoor zijn begrijp ik, om de monitor kabel aan de laptop te sluiten.

 

Als dat voldoende is dan hoeft er niemand met een beamer te sjouwen.

 

Jeannine

 

Komt heeeel dichtbij nu! Ik heb er zin in!

 

Wel ben ik op zoek naar een beamer. De beamer die ik heb geleend heb ik net getest en die doet het net zo goed als Holandia op het EK...

 

Wellicht heeft een van de deelnemers er eentje?

 

Danny

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat wij hier ook voor kleinere groepen gebruiken is de 21" breedbeeld scherm; je kan je laptop eraan koppelen en de gehele groep kan meekijken. Voor Apple laptops moet er een adapter hiervoor zijn begrijp ik, om de monitor kabel aan de laptop te sluiten.

 

Als dat voldoende is dan hoeft er niemand met een beamer te sjouwen.

 

Jeannine

 

 

 

Wat mij betreft is dat voldoende! Ben wederom blij met je :)

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Even een blinde gok. Vermoedelijk is er in het gebouw draadloos internet beschikbaar? Als menigeen dan zijn laptop/iPad/netbook/notebook/galaxy device meeneemt hebben we meteen "live" een multiplatform test.

 

Dat ene grotere scherm is altijd handig.

 

Volgens mij "surft" de gemiddelde webshopklant niet via zijn beamer, dus we verliezen wat dat betreft niets. ;D

 

Zin? Ja

Klaar? Bijna

Tot vrijdag!

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk is er wifi beschikbaar, ook mag je direct met een kabel aansluiten voor de old school jongens. :-) Datapoorten heb ik overal staan.

 

Ik heb vanavond een afspraak om de netwerk voor jullie te finetunen, mijn buurman is een computer reparatie/hardware dienstverlenende bedrijf. Ik had het met hem over jullie workshop en hij wil ervoor zorgen dat alles goed gaat, hij vind het leuk om te doen.

 

Voor de mensen met de Apple producten, ik denk (ik zit niet in de doelgroep van Apple) dat je een adapter nodig hebt om de scherm te kunnen gebruiken. In ieder geval gebruikt mijn ene lid met een Apple laptop zoiets om de scherm te gebruiken. Is dit nodig en heb je er geen, laat van je horen, zij zal het alvast een dagje aan mij lenen.

 

Van een iPhone en iPad kan het gestreamd worden door de router heb ik begrepen/gezien.

 

Jeannine

 

Even een blinde gok. Vermoedelijk is er in het gebouw draadloos internet beschikbaar? Als menigeen dan zijn laptop/iPad/netbook/notebook/galaxy device meeneemt hebben we meteen "live" een multiplatform test.

 

Dat ene grotere scherm is altijd handig.

 

Volgens mij "surft" de gemiddelde webshopklant niet via zijn beamer, dus we verliezen wat dat betreft niets. ;D

 

Zin? Ja

Klaar? Bijna

Tot vrijdag!

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Of je mag mijn Osborne lenen.

 

Kidding. Die heb ik niet meer.

Natuurlijk is er wifi beschikbaar, ook mag je direct met een kabel aansluiten voor de old school jongens. :-)

 

Eindelijk mijn commodore 64 weer is meenemen!

 

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Pfew, ben ik even blij dat de baby veel sliep vandaag ;) had ik even tijd nog snel te werken aan mijn nieuwe idee waar ik graag feedback op zou willen. Ik heb de 4 andere webshops en Jeannine (geen idee of je ook feedback gaat geven, verwijder gerust de pb als je het niet gaat doen) een pb gestuurd met daarin de url (de nieuwe versie is nog niet in gebruik). Mocht iemand anders de gegevens nog moeten hebben dan hoor ik dat graag. Kijk maar of jullie nog zin / tijd hebben, ik ben er nogal laat mee, zou wel super zijn, want soms denk je al zo lang over je eigen idee dat je geen idee meer heb of het wel duidelijk voor iedereen is.

 

Zin? Ja zeker

Klaar? Bijna, ben al begonnen met hier en daar kritisch kijken maar moet het nog op papier verwerken

 

Tot vrijdag :D

Link naar reactie
  • 0

De social media expert heeft helaas afgezegd...We krijgen daar wel een rapport per site van zodat we er toch nog wat aan hebben!

 

MAAR,niet getreurd want we hebben er ook een expert bij!

 

Martijn Brand zal zijn expertise over adwords en analytics gaan inzetten.

 

Mocht iemand bereid zijn om inzage te geven in zijn account zodat hij vooraf wat kan inlezen dan kan je dat per PM aan mij doorgeven. Ik geef hem zowieso inzage in mijn account om ons van tips en valkuilen te kunnen voorzien.

 

 

Wellicht leuk een keer te bereken wat al deze expertise had gekost als we het hadden moeten inkopen! Waar HL toe kan bijdragen!

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

@jeannine Zit er een hele goede bloemenzaak bij je in de buurt??

 

Mijn vrouw vanochtend tegen mij:

 

Hoe laat zullen we vertrekken morgen?

 

Danny tegen vrouw :

 

Ik ga rond 1030 uur rijden. Tis een uurtje naar Oosterhout.

 

Vrouw tegen Danny :

 

Waarom zo laat? We mogen al om 10 uur inchecken hoor.

 

Danny tegen Danny :

 

Je bent een sukkel!!! Weekend weg vergeten met vrouw en de kids :(

 

Dus nu maar eerst in de ochtend iedereen naar het vakantie adres brengen en hopen dat ik na deze geweldige HL dag nog mag logeren bij ze ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.