• 0

Volgende stap zetten met je webshop ? Meeting webshops 15 of 22 juni

Vervolg op mijn topic hierbij de verdere uitwerking.

 

Op 15 of 22 juni een dagdeel sparren met meerdere webshop eigenaren. Dit aangevuld met een 3 kritische experts. Het doel van deze niet-commerciële sessie is om elke webshop 45 min te behandelen. Iedereen kan verbeterpunten,wijzigingen en marketing ideeën aanbrengen

 

Max 7 webshops die op serieuze basis bezig zijn en en stap willen maken in de ontwikkeling van hun webshop. Ter voorbereiding (Ard bedankt voor de tip) dien je helder op 1 a4tje je onderneming kort toe te lichten, eventueel verwijzen naar succesvolle en niet succesvolle veranderingen.

 

Ook dien je kort te vermelden waar je voorkeur naar uit gaat om tijdens de 45 min dat je site besproken wordt de aandacht naar uit gaat. Dit a4tje zal vooraf naar de deelnemers gezonden worden zodat die zichzelf kunnen voorbereiden.

 

 

 

[*] Locatie is bij HL lid Jeanine in Oosterhout

[*] Broodjes en drinken zorg ik voor

[*] Je site zal op een beamer getoond en doorgelopen worden waar iedereen op kan reageren.

 

 

Op dit moment heb ik (onder voorbehoud) als kritische leden:

 

Ard

Ioptimize

iOptimize helpt je rendement te behalen met je website. Helpt met bezoekers trekken, klanten te maken van je bezoekers en klanten te houden.

 

Een usability en SEA expert heb ik inmiddels per PM benaderd.

 

 

Graag hier in het topic of je zou willen deelnemen en of 15 of 22 juni beter uitkomt.

 

 

Danny

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Voor de volledigheid. Ik zal ook een webshop ter beoordeling voorleggen.

 

Ik heb aangegeven beide dagen te kunnen.

 

Sandra het zou heel mooi zijn als jij er zou zijn. Voor mij ben jij een voorbeeld van iemand die op een uitstekende manier een webshop heeft opgebouwd. Dus ik zou graag gebruik maken van jouw feedback.

 

Ik zal een concept "voorbereidingschecklistje" rond sturen aan mensen die aanwezig willen zijn (met de nadruk op concept: dus suggesties, verbeteringen of aanvullingen zijn van harte welkom). Door alvast van te voren "voorwerk" te doen kunnen we de meeting waarschijnlijk nog effectiever maken.

 

Zo kan iemand van te voren aangeven op welke aspecten hij zijn site beoordeeld wil zien of waar iemand specifieke knelpunten ervaart.

 

Anderszins kan iemand er ook voor kiezen dat "de anderen" zonder specifieke voorbereiding een shop bekijken en beoordelen.

Link naar reactie
  • 1

Ik zou ook heel graag deelnemen als er nog plek is. Ik ben namelijk steeds bezig met de website te verbeteren maar ik loop echt helemaal vast..dus dit initiatief komt voor mij echt als geroepen!

Dus als er nog plek is voor mij doe ik heel graag mee en ik kan zowel 15 als 22 juni.

Webshop: www.baboba.nl

Winkel adres: BABOBA Pr. Bernhardstraat 6, 5721GC, Asten

Twitter: @BABOBA_ORGANICS

Link naar reactie
  • 0

Deelnemers tot nu toe dan :

 

[*]Wouterjan

[*]Ard

[*]Sandra

[*]Happy Feet

[*]Ilse

[*]Jeroen

 

Onze "blije voet" gaf aan dat hij plaats heeft voor 7 shops. Dus er is nog 1 plek vrij. Aanmelden is altijd zinvol want des te eerder kan er weer zo'n sessie gehouden worden.

 

(ik zie alleen zojuist dat Oosterhout geen NS-station heeft, ik zal dus aan het checklistje ook een carpoolsuggestie toevoegen)

Link naar reactie
  • 0

Deelnemers tot nu toe dan :

 

[*]Wouterjan

[*]Ard

[*]Sandra

[*]Happy Feet

[*]Ilse

[*]Jeroen

 

Onze "blije voet" gaf aan dat hij plaats heeft voor 7 shops. Dus er is nog 1 plek vrij. Aanmelden is altijd zinvol want des te eerder kan er weer zo'n sessie gehouden worden.

 

(ik zie alleen zojuist dat Oosterhout geen NS-station heeft, ik zal dus aan het checklistje ook een carpoolsuggestie toevoegen)

 

mogen van mij wel 173 shops komen :)

 

Maar het leek me per shop 45 min en dan is 7 denk ik prima uit te houden. Of het moet naar 30 min per shop gaan,wat ik denk ook meer dan genoeg is. dan kunnen er wel 2 bij. Aan jullie de keuze.

 

Tevens heb ik een social media expert die zijn visie over de site's komt geven met tips en tricks erbij :) Helaas(nog ) geen HL lid maar ben erg blij met zijn komst!

Link naar reactie
  • 0

Voor mij belooft juni echt een heel hectische maand te worden dus ik kan helaas nog niet zeggen of ik wel of niet aanwezig zou kunnen zijn. Zoals ik al aangegeven heb, ik vind het een heel tof initiatief. Een soortgelijk iets heb ik eind vorige zomer georganiseerd in het AZ stadion in Alkmaar, dat was een groot succes.

Link naar reactie
  • 0

Deelnemers tot nu toe dan :

 

[*]Wouterjan

[*]Ard

[*]Sandra

[*]Happy Feet

[*]Ilse

[*]Jeroen

 

 

Experts :

 

[*]ioptimize (onder voorbehoud)

[*]Edwin W (usability, bereid voor en houdt een briefing per site)

[*]Peter (begeleid ondernemers in sociale media strategieën

 

wellicht kunnen we een 2-tal ''proefpersonen'' , de gewone internetshopper vooraf de sites laten bekijken en dat meenemen op de dag?

 

Mijn voorkeur gaat uit naar 22 juni,aangezien iedereen dan zou kunnen die nu heeft aangemeld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk, zal het in agenda zetten. :)

De proefpersonen, die testen het dan daar?

Wat ikzelf had bedacht vanavond, wat we ook kunnen doen, stel we zijn met zijn 7en, dat we allemaal 5 sites vantevoren bekijken, allemaal 1 specifieke site niet, en die specifieke site dan daar bezoeken. Dus dat we dan allemaal 'n 'proefpersoon' zijn, iedereen bij 'n andere site. Is maar 'n idee hoor....moet iig niet doen dat we allemaal zelf onze eigen webshop gaan presenteren denk ik, want dan leggen we vanzelf uit hoe het werkt en dan weten we nog niet wat er duidelijker kan zeg maar.

 

Het maakt mij niet uit of het 45 of 30 minuten per website wordt, laat de planning wel aan jullie over.

 

Qua carpoolien / meerijden kunnen we het misschien zo regelen dat achteraan de naam gezet wordt als er iemand mee kan rijden of iemand mee wil rijden:

 

Wouterjan

Ard

Sandra (rij vanuit Almere, plaats voor 1 meerijder)

Happy Feet

Ilse

Jeroen

 

Link naar reactie
  • 1

Wat ikzelf had bedacht vanavond, wat we ook kunnen doen, stel we zijn met zijn 7en, dat we allemaal 5 sites vantevoren bekijken, allemaal 1 specifieke site niet, en die specifieke site dan daar bezoeken. Dus dat we dan allemaal 'n 'proefpersoon' zijn, iedereen bij 'n andere site.

Uitstekend idee Sandra, dat kunnen we prima doen zo.

 

Ik rijd vanuit Weert > Eindhoven > Tilburg > Oosterhout. Kunnen er 3 bij. Kan natuurlijk ook bij iemand anders instappen :).

Link naar reactie
  • 2

Had Oosterhout het maar gekregen, de NS verbinding, die nu Gilze-Rijen doorklieft. Als we geloof mogen hechten aan het verhaal die de rondes maakt, ging dat als volgt:

 

Er was eens, zegt men, een groepje bestuurders dat zich eind vorige eeuw naar Den Haag begaf om te pleiten voor aansluiting van Oosterhout op het spoorwegnet. Onderweg besloot de delegatie dat het verstandiger was eerst even een hapje te eten en dan op de vergaderzaal te verschijnen. Toen de heren uiteindelijk in Den Haag belandden, vertrok daar juist de afvaardiging uit Gilze-Rijen.

 

Van daar ons motto in Oosterhout: "Eerst Eten".

 

Zou iemand wel met OV willen komen, kan ik je in Breda ophalen. Ook zijn er 3 bussen Breda-Oosterhout, en het station in Oosterhout ligt aan het einde van de straat. Zo ver is dat ook weer niet.

 

Ik heb de achterruimte voor 22 juni de gehele dag en avond op voorbehoud gezet, om ons de flexibiliteit te geven. Zouden er speciale wensen zijn -- beamers, flipovers, video opname, podcast, weet ik veel -- laat van je horen.

 

Er is een barbecue in de tuin, zouden jullie een borreltje na ook willen houden dan zeg het maar.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk, zal het in agenda zetten. :)

De proefpersonen, die testen het dan daar?

 

Off the top of my head, hier is wat ik voor proefkonijnen proefpersonen heb die ik kan benaderen en verwacht dat ze zoiets leuk zullen vinden:

 

De leden van de Vertaalatelier, dit zijn allemaal dames boven de 35 jaar, goed opgeleid, niet bijzonder technisch handig.

 

De leden van de Kaais Zomercarnaval organisatie, meederheid mannen, meestal boven de 40 jaar, gemiddeld opgeleid, niet bijzonder IT handig.

 

De deelnemers en leidster van de Mindfulness cursussen, ik denk dat het allemaal dames zijn maar er kan een man of twee tussen zitten (aan het mediteren, uiteraard); ik schat in tussen de 30 en 45, goed opgeleid. Typisch profiel is werkend moeder van jonge kinderen.

 

De deelnemers van de Oosterhoutse Kunstroute, kunstenaren en fotograafen.

 

De deelnemers van Het Geheim, een amateur toneelgroep, mannen en vrouwen van alle leeftijden, bovengemiddeld leuk en vrolijk. Wie weet, als ze naar de borrel komen, krijgen wij een spontaan tentoonstelling. Zou niet de eerste keer zijn. :-)

 

De mensen die betrokken zijn bij Franjes, die workshops geeft in high tea maken, cupcakes versieren enzovoorts. Dit is over het algemeen en doelgroep van 20ers en 30ers.

 

En dan hebben wij assorti coaches, trainers, consultants, therapeuten, adviseurs, enzovoorts. Voor WouterJan kan ik mijn twee zoons en hun vriendenkring aanbieden, maar ze zullen na school moeten komen. Stuiterballen zoeken stuiterballen. :-)

 

Zouden er mensen zijn die virtueel willen verschijnen of deelnemen dan is waarschuwing zeer gewenst; ik heb het vaker gedaan en het is leuk maar vraagt wat voorbereiding.

 

Voor ieder wat wils, lol. Maar het leek me leuk als wij mensen uit de doelgroep van de betreffende webwinkels zouden kunnen benaderen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat idee van proefpersonen lijkt me inderdaad zeer nuttig. Ook dat we ieder alvast minimaal 5 sites bekijken en voorzien van feedback. Want hoe meer meningen hoe beter lijkt me. Iedereen ziet toch weer andere dingen! Als bekend is wie er precies allemaal komen en wat de uiteindelijke tijd is (30 of 45 min) kunnen we even een schema opstellen van wie welke sites beoordeeld.

 

Ik rij zelf trouwens vanuit Asten (Noord-Brabant) en er kunnen eventueel ook max. 3 personen meerijden. Als iemand dit wil, laat het mij dan maar even weten.

Webshop: www.baboba.nl

Winkel adres: BABOBA Pr. Bernhardstraat 6, 5721GC, Asten

Twitter: @BABOBA_ORGANICS

Link naar reactie
  • 0

Jeannine, als ik even tel zijn we in totaal met bijna 10 personen. Ik heb het nog niet eerder gedaan maar het lijkt me dat als je met 10 mensen naar een webshop gaat kijken dat er al heel veel feedback gaat komen.

 

Maar misschien dat Wouter of Edwin iets kan zeggen over het proces qua aantal mensen en werkwijze. Zij hebben hier wellicht wel al ervaring mee.

Link naar reactie
  • 0

Jeannine,

 

Waarschijnlijk had je er zelf ook al wel ideeën bij maar als je gaat testen moet dat bij voorkeur verlopen volgens een script. Anders wordt het zo moeilijk om de data goed te interpreteren. Maar een gebruikerstest met de doelgroepen is altijd geweldig om mee te maken. Al heb je nog zo lang en diep nagedacht over een website, er is altijd iemand die je kaartenhuis in kan laten storten ;D

 

Edwin heeft waarschijnlijk zo'n test kant en klaar op de plank liggen, anders moet ik even zelf kijken wat ik nog aan materiaal heb.

 

Groet,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Ik ging er inderdaad vanuit dat de Experts wat begeleiding zouden hebben wat de testers betreft. En ik denk inderdaad dat het nuttig zou zijn om een paar mensen de webshops ter plekke te laten gebruiken, die de webshops nooit eerder gezien hebben. Daarvoor dacht ik eerst aan de mensen van Het Geheim en ook de kunstenaren, het zijn mensen die het helemaal niet erg vinden om middenin een kring van mensen te zitten en zoiets uitvoeren. En het kaartenhuis inderdaad laten instorten. :-)

 

Mijn enige gedachten waren dat wij een groep mensen de webshops in hun eigen tijd zouden kunnen laten bekijken, en hun mening of schriftelijk geven of persoonlijk laten komen geven; een een andere paar later laten komen hetzelfde ter plekke doen, zonder dat ze de webshops gezien hadden. En dan vond ik het zeer nuttig als de mensen die het doen, ook enigszins tot de doelgroep van de betreffende webshop behoren.

 

Maar ik laat het aan jullie Experts over, want jullie weten het beste wat er bij jullie aanpak past; ik wou alleen maar een indicatie geven.

 

Mijn enige doel is ervoor te zorgen dat, op de avond van vrijdag de 22e, iedereen die hier binnen gelopen heeft, fluitend naar huis gaat met het gevoel dat ze van de ervaring genoten hebben, en dat deelname voor hun in meerdere opzichten waardevol was. Het is mijn ruimte en wij kunnen dus echt van alles doen, behalve wat de gemeente een stok voor steekt. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. De helft van alles hebben wij in Kamer52 al gehad., en wij zijn altijd in om de andere helft uit te proberen. :-)

 

Ik denk dat de intensiteit van zo'n workshop niet onderschat moet worden, en zeker voor de experts. Als wij een beetje weten waarmee wij te maken krijgen en met wie, zou ik graag meedenken aan de verloop van de dag. Is het de bedoeling dat jullie ook een spreektijd hebben, presentatie maken, of is het gewoon een voor een aan de slag? Dat soort vragen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar het leek me per shop 45 min en dan is 7 denk ik prima uit te houden. Of het moet naar 30 min per shop gaan,wat ik denk ook meer dan genoeg is. dan kunnen er wel 2 bij.

Verkijk je niet op de tijd die nodig is voor het behandelen van een website, zeker als dat gebeurt in aanwezigheid van de trotse eigenaar ( ;) ). Als ik naar een paar van de sites kijk dan zijn er kandidaten bij waar aanzienlijk meer tijd mee gevuld zou kunnen worden, zeker als je hierbij de opmerkingen wilt meenemen van 5 website-eigenaren (smaken verschillen), een paar specialisten (met wellicht hier en daar een meningsverschil) en enkele proefpersonen. Dan zijn die 45 minuten zó voorbij.

 

Bedenk maar eens het meest simpele scenario voor een proefpersoon, bijvoorbeeld iets bestellen via de site. Navigeren, producten zoeken, keuze maken, adres- en betalingsgegevens invoeren (en soms verplicht een account aanmaken), het kost allemaal de nodige tijd. En je kunt een proefpersoon niet gaan haasten of sturen, want dan is het geen test meer. Bedenk ook dat het observeren van een proefpersoon om daar conclusies uit te trekken (als dat op basis van één proefpersoon sowieso al lukt) ook een vak apart is.

 

Ik zou dus stoppen bij de huidige zes aanmeldingen, dat lijkt mij al meer dan genoeg.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 59 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.