De officieuze Higherlevel Vrijmibo EK 2012 Poule

Aanbevolen berichten

Tam hier! Geen kijkers vanavond?

Jawel Peter. Er schijnt sprake te zijn van een rouwfase, dat verklaart wellicht de stilte. Het is jammer, maar we kunnen natuurlijk niet anders zeggen dat we terecht niet verder zijn. Zelf slechts 2x gescoord. En dat voor een ploeg die zich roemt om zijn aanvallende spel en balbezit.

 

Het EK kent wat mij betreft nogal wat verrassingen. Ik heb nogal wat aardige voetbalmomenten gezien. Het EK doet wat mij betreft niet onder voor de Champions League. Hopelijk heeft Spanje er vanavond qua amusement meer zin in. Italië moet winnen en speelt eigenlijk aardiger dan ik verwacht had. Hopelijk komt Engeland ook een ronde verder, zitten ook een paar aardige voetballers in.

 

Over mijn voorspellingen en resultaten daarbij past eigenlijk alleen stilte. Ik zag dat de organisator ook al uitkijkt naar de Tour de France.

Link naar reactie

Ik sta er netjes bij in de rankings. Het NL team heeft alles in de war geschopt en bleek door zichzelf en door de fans zwaar te zijn overschat. Op zich helemaal geen ramp. Het wordt pas interessant als je de spelers individueel een beoordeling gaat geven en gaat kijken waar dan uiteindelijk ook het collectief falen aan heeft gelegen.

 

Stekelenburg

 

Een 6je. Ontbeert uitstraling van vertrouwen en duikelt achter de feiten van zijn verdediging aan. Vandaar dus nog net een 6.

 

Willems

 

Een 8 voor een 18 jarige jongeling die heel snel leerde en in de toekomst nog heel veel zal leren en een belangrijke verdediger gaat worden. Ik reken deze jongen niks aan, ook al raakte hij soms in de war en gaf hij ballen aan de tegenstander.

 

Heijtinga

 

Een magere 5. Veel te langzaam geworden en lijkt aan apathische invloeden te lijden, die hij dan vervolgens ook weer uitstraalt op de rest van het team.

 

Mathijssen

 

Ook een 5, omdat zijn dekking steeds niet klopte en het wel leek of hij collectief met Heijtinga meedeed.

 

Vlaar

 

Een 6- omdat hij niet beter kan. Hij heeft er in elk geval zijn best voor gedaan. Jammer dat hij niet veel meer verder zal groeien.

 

Van der Wiel

 

Een 3. Dekte niet goed, was niet alert op de tegenstander en op gevaarlijke momenten was hij geheel uit zicht of hij lag al op de grond. Een heel slecht toernooi gespeeld en waarschijnlijk gaat hij daar veel spijt van krijgen.

 

Van Bommel

 

Zag de bui al hangen en dus was het duidelijk dat hij de laatste wedstrijd niet zou meedoen. Ik geef hem een 4 omdat hij veel slechter speelde dan in de kwalificatie-serie. Hij kon zijn stempel niet op het middenveld drukken, waardoor er vrije doorgang naar onze verdediging ontstond. Die waewn al in slechte doen, dus roep je dan de ellende over je af.

 

Nigel de Jong

 

Een 6. Die heeft zich het schompes gewerkt om de aansluiting naar de aanval te vinden. Daar was balverlies echter schering en inslag, zodat hij (na het opbranden) niet meer aan verdedigen toekwam. Het systeem was voor hem niet te belopen. Als het elftal als geheel beter had gedraaid was hij vanzelf ook beter geweest.

 

Van der Vaart

 

Een 7 voor de wijze waarop hij de opgelegde taken heeft verricht. Hij had aanvallende taken en kan dus niet verweten worden dat hij nauwelijks mee verdedigde. Dat is zijn stijl en als het elftal als geheel beter had gedraaid had hij vanzelf ook nog beter gespeeld. Ik geef hem geen 6, omdat hij slechts de maatste wedstrijd van Bommel moest vervangen en daardoor al een zware druk kreeg opgelegd,

 

Sneijder

 

Een 6. Niet omdat hij slecht was voor zijn doen, maar omdat zijn opstelling niet de juiste was en hij daardoor nooit zijn kwaliteiten heeft kunnen brengen. Dan wordt het ook vechten met veel balverlies en verkeerde passes.

 

Van Persie

 

Een 3. Als hij die goal niet had gezet was het een 2en een half geweest. Hij liep rond als een verdwaalde en als hij dan eens de bal kreeg ging alles mis. Uitermate onbetrouwbare medespeler gebleken, die nooit zijn kwaliteiten heeft kunnen brengen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn eigen analyse.

 

Affelay

 

Een 6 omdat hij net terug is van een zware blessure en nauwelijks had gespeeld. Bij hem was heel duidelijk dat het sleche spel van de anderen veel invloed op hem had. Dat was jammer.

 

Robben

 

Een 2 voor de moeite. De eerste twee wedstrijden stond hij erbij en keek ernaar. Niks lukt en niks ging. Balverlies op balverlies met alle frustratie van dien. Het is een grillige en fragiele speler die zwalkt met zijn vorm.

 

Huntelaar

 

Een 5 omdat hij de druk van die ene wedstrijd niet kon dragen. Als hij vanaf de eerste wedstrijd in de basis had gestaan, had hij misschien wel 1 of 2x gescoord. Ook op hem was de collectieve verlamming van het team neergeslagen. Dan wordt het ploeteren en rennen. Typerend dat hij heel vaak vlak coor de verdediging opdook om een keer de bal te kaatsen. Die bal kwam nooit meer bij hem in de spits omdat van Persie en de anderen die taak niet aankonden.

 

Kuijt

 

Heeft maar even gespeeld, maar is passé.

 

De coach van Marwijk

 

Had het systeem aan moeten passen in de tweede helft tegen de Denen of misschien al wel vanaf het moment dat hij had moeten zien dat zijn "kwalificatie-systeem" niet draaide. Hij bleef toch in hetzelfde systeem spelen terwijl het toch (zeker) voor hem duidelijk moet zijn geweest dat de spelers niet het niveau haalden om dat te kunnen spelen. De verdediging was al een wankel punt en daar had hij moeten ingrijpen. Dan maar met een aanvaller minder spelen om wat meer zekerheid in te bouwen. Hierdoor was het systeem compacter en stabieler geweest en moeilijker om door te komen voor de tegenstanders. Desnoods 4 achterin en 4 op het middenveld. Het feit dat hij niks heeft gewijzigd betekent dat hij bedrijfsblind is geweest en misschien nog steeds is. Hij heeft dus te lang op hetzelfde paard gewed.

 

Tijd voor een nieuwe (top) trainer en een nieuwe spelersgroep.

Link naar reactie

 

een 8 voor Willems?? Was je koffie zetten tijdens zijn vele gevaarlijke fouten ;)

 

Neemt niet weg dat hij een absolute 8 gaat worden!

 

 

 

Ik neem die jongen niks kwalijk. Je zult er maar tussen komen te staan op die leeftijd, zonder ervaring en met de meeste medespelers die er niks van bakken, terwijl ze wel de dominante partij spelen in de groep.

Link naar reactie

Het begint overigens tijd te worden dat ze gewoon eens zo'n spanjaard een gele kaart geven wegens onsportief gedrag/spelbederf. Dat ongebreideld naar elkaar overspelen zonder echt aanvalsgericht te spelen is slaapverwekkend. Het zou verfrissend zijn als ze daar gewoon een (liefst 2e) gele kaart kregen zodat ze met 10 man kwamen te staan.

 

Zo langzamerhand begin ik de amerikanen te volgen in hun kritiek op "socces". Het is soms echt "boring".

 

Tijd om enkele spelregels in te voeren die het spel dynamischer maken.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie

@Odems

 

Leeftijd speelt in beoordeling geen rol imho. Je speelt goed genoeg of niet.

Voor nu was Willems niet goed genoeg. Een 5 ofzo. Dat is voor zijn leeftijd een goed cijfer. Voor een 29 jarige niet.

 

Stekelenburg vond ik de enige die ruim voldoende speelde, en Snijder bij vlagen. Met name de eerste wedstrijd

Vd Vaart heb ik hoog zitten maar zakte de laatste wedstrijd ook door het ijs.

Link naar reactie

Voor de goed voorspelde "topscoorder" van Nederland krijg je 30 punten ...

 

We hebben 2 "topscoorders". Van Persie en Van der Vaart met allebei 1 treffer. (als we een penalty hadden gekregen en Stekelenburg had hem erin getrapt, was hij topscoorder geweest. Wie zou dat voorspeld hebben?)

 

Voor vanavond had ik 1-2 voor Spanje, het werd 0-1 krijg ik toch 5 puntjes voor.

Italië 1-0 voorspeld, krijg ik 7 puntjes voor.

 

(voor de statistici: ik had Sneijder als topscoorder voorspelt ...)

 

Ik vind het een heerlijke poule. Het is iedere keer weer een verrassing of ik op de eerste of tweede pagina sta ...

Link naar reactie

Voor de goed voorspelde "topscoorder" van Nederland krijg je 30 punten ...

 

We hebben 2 "topscoorders". Van Persie en Van der Vaart met allebei 1 treffer. (als we een penalty hadden gekregen en Stekelenburg had hem erin getrapt, was hij topscoorder geweest. Wie zou dat voorspeld hebben?)

 

Topscoorder van het toernooi. Niet van Nederland.

Had ook Italië: Di Natale kunnen staan of Denemarken: Krohn-Deli-France

 

 

Edit: Voor de zoveelste keer sneller dan Peter ;D

 

Link naar reactie

Stijf onderaan nu. 75 punten op de 33ste plek. En ik had hem toch heel serieus ingevuld..... :P

Pagina 1 wel - pagina 2 ben je vergeten, en daar kun je veel punten mee scoren.

 

Die kon ik niet invullen. Dus trek ik me wel tijdig terug, anders zou het vals spel zijn. Maar toch typisch......

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.