• 0

Ik kan niemand meer betalen, wat gaat er nu gebeuren?

Ik ben in paniek, weet even niet meer hoe of wat ik moet doen.

Paniek en ondernemen gaat niet goed samen dus ik ben hard op weg om alles duidelijk te krijgen.

Een korte samevatting.

Eenmanszaak detailhandel, overgenomen begin 2008, fors bedrag voor goodwill geleend bij de bank.

Seizoenskrediet gekregen voor mijn inkopen.

Al sinds vorig jaar krijg ik mijn seizoenskrediet niet op tijd op het benodigde bedrag. De bank deed telkens wel moeilijk, maar liet de noodzakelijke betalingen wel doorgaan (huur, salarissen, belastingdienst en kleine noodzakelijke facturen). Deze keer is de bank echter van mening dat ze het niet kunnen. Het einde van de maand is in zicht en ik heb geen rooie rotcent. Van mijn laatste geld heb ik één personeelslid kunnen betalen. Ik kan van mijn ouders geld lenen om het andere personeelslid deze maand ook nog te betalen. Maar dan houdt het op.

Ik ben met een ontslagprocedure bezig wegens bedrijfseconomische redenen. Maar wat moet ik nu doen? Ik ben in gesprek met de bank, ze bellen me vandaag of uiterlijk morgen terug.

Mijn boekhouder is met zwangerschapsverlof en de vervanger is iemand die het allemaal niet weet en niet snapt. Ik weet niet meer wie ik om advies kan vragen. Ik ben nu bang voor een faillissement of een wsnp of ik weet niet wat.

Ik kan dus niks meer betalen, de rc gaat in principe 1 juli weer open maar tot die tijd ben ik afhankelijk van de meneer van de bank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Jawel, ik heb omzet. Inkopen lager gehouden, kosten lager gehouden en draai gelijke omzetten tegenover vorig jaar. Dus eigenlijk ben ik (niet enorm, maar wel iets) aan het plussen.

Maar de rekening courant krijg ik niet op het punt waar het moet zijn binnen een afzienbare periode. Er komt iedere dag geld binnen, maar sta nog teveel in de min.

Gelukkig is het weer goed en heeft de consument weer zin om te kopen!

Link naar reactie
  • 0

Je paniekverhaal roept natuurlijk meer vragen op, dus wees bereid die te beantwoorden en dan zijn er hier wel mensen bereid je met advies bij te staan, dus welkom op HL!

 

Je geeft aan dat je bezig bent met een ontslagprocedure, is dat via UWV? Je weet dat je ook zelf met een ontbindingsovereenkomst met wederzijds goedvinden afscheid kunt nemen van personeel, waarbij de medewerker recht houdt op WW? Dat werkt sneller (= minder kosten) dan de UWV procedure, mits de medewerker hieraan mee wil werken. Gezien het feit dat personeel veruit het meest op de kosten drukt, is dit een optie om sneller meer te 'plussen'.

 

Heb je de bank ingelicht dat je afscheid neemt van personeel en wil je hier meer informatie delen, zodat we misschien beter inhoudelijk kunnen adviseren? Ook andere ondernemers kunnen van jouw casus leren? Als het toch discreter moet, is er altijd de mogelijkheid om via pm met een aantal van ons te communiceren, wel wordt het gewaardeerd als uitkomsten hier gedeeld worden, zoals gezegd, om ook andere ondernemers er wat van op te laten steken.

 

Laat maar even weten.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zeker beireid om vragen te beantwoorden. Ik heb een gesprek voor een beindiging met wederzijds goedvinden voorbereid. Ik heb hierover een gesprek gehad bij het uwv. Ik heb de officiele ontslagaanvraag dus nog niet de deur uitgedaan omdat ik dit gesprek wil afwachten. (staat voor dinsdag gepland, gaat niet eerder).

Maar omdat de bank nu helemaal geen sjoegge meer geeft vraag ik me af of het allemaal nog wel zin heeft.

Moet ik niet gewoon mijn eigen faillisement gaan aanvragen?

Ik krijg nu mails met betalingsherinneringen van bedragen als 100 euro en ik kán er gewoon helemaal niks mee.

 

Ik heb de bank ingelicht over mijn actiepunten (ontslag, nieuwe vorm van mailing om extra klanten te trekken, cijfers waaruit blijkt dat dit jaar beter gaat dan vorig jaar etc.)

Link naar reactie
  • 0
Ik ben zeker beireid om vragen te beantwoorden. Ik heb een gesprek voor een beindiging met wederzijds goedvinden voorbereid. Ik heb hierover een gesprek gehad bij het uwv. Ik heb de officiele ontslagaanvraag dus nog niet de deur uitgedaan omdat ik dit gesprek wil afwachten. (staat voor dinsdag gepland, gaat niet eerder). Maar omdat de bank nu helemaal geen sjoegge meer geeft vraag ik me af of het allemaal nog wel zin heeft. Moet ik niet gewoon mijn eigen faillisement gaan aanvragen? Ik krijg nu mails met betalingsherinneringen van bedragen als 100 euro en ik kán er gewoon helemaal niks mee. Ik heb de bank ingelicht over mijn actiepunten (ontslag, nieuwe vorm van mailing om extra klanten te trekken, cijfers waaruit blijkt dat dit jaar beter gaat dan vorig jaar etc.)
Om te kunnen helpen, is inzicht nodig in je situatie. Faillissement aanvragn kan altijd nog, sterker nog, schuldeisers kunnen je daarin ook voor zijn. De hamvraag is wat jij ècht wilt: wil jij failliet c.q. ermee stoppen of wil je doorgaan en alles hebben geprobeerd dat te bereiken?

 

Ik ben benieuwd naar je cashflow (die er blijkbaar wel is) als een rekening van €100 al niet meer betaald kan worden en naar wat je doet om omzet te verhogen, nu je stelt dat de kooplust door het mooie weer bij jouw klanten wel is aangewakkerd, liggen daar kansen?

 

De bank zal jou terugbellen, anders doe je morgen zelf navraag. Heb je verder met crediteuren contact gehad over de openstaande facturen om de situatie bespreekbaar te maken en zo begrip te kweken en misschien regelingen te kunnen treffen? Zo niet, dan snel actie daarin nemen, zo ja, wat zijn de resultaten?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niks meer betalen omdat mijn rc op slot zit. Ik moet vier maanden per jaar op een bepaald bedrag staan. Dat sta ik nu niet, ik sta nog teveel in de min. De rc kan ik nu dus niet gebruiken voor betalingen.

Van de rc wordt op dit moment enkel de afbetaling van de lening, de rente over de lening en de rente over de roodstand van de rc afgeboekt.

Afgelopen twee keer dat ik in dezelfde situatie zat heeft de bank de noodzakelijke betalingen (waar ik dan om vroeg) door laten gaan, maar dat doen ze deze keer dus niet.

Link naar reactie
  • 0

Vervelende kwestie wat helaas veel ondernemers treft. Maar als ik het goed begrijp zit je nog lang niet op de rand van de afgrond, dus denk vooral niet aan faillissement o.i.d.

 

Ik kan je 1 belangrijke tip meegeven en dat is blijf optimaal communiceren met je leveranciers en andere partijen, die nog geld van je krijgen. Wees zo eerlijk en open mogelijk en vertel dat je er alles aan doet om de rekeningen betaald te krijgen, maar dat het even tijd nodig heeft. In de meeste gevallen hebben de leveranciers daar wel begrip voor en is er vast wel iets te regelen, zolang zij maar weten waar ze aan toe zijn.

 

Je hebt geen belastingschuld? Mooi zo, houden zo. Die is het allerbelangrijkste.

 

De bank zit in je nek te hijgen? Maak met hun een afspraak en ga rond de tafel zitten met hen. Het zijn geen boemannen en er is altijd wel iets te regelen.

 

Hoe het ook zij, geen enkele partij is er bij gebaat als jou een faillissement treft en niemand zit daar op te wachten. Jij niet, maar ook je leveranciers en de bank niet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

De afbetaling van de bank gaat gewooon te snel van de rc af (de afbetaling van de lening). Ik ben die lening aangegaan in de tijd dat de bomen nog tot in de hemel konden groeien. Direct na mij overname kwam de crisis en ik was niet ervaren genoeg/ kundig genoeg om daar direct op in te spelen.

Link naar reactie
  • 0

Vervelende kwestie wat helaas veel ondernemers treft. Maar als ik het goed begrijp zit je nog lang niet op de rand van de afgrond, dus denk vooral niet aan faillissement o.i.d.

 

Ik kan je 1 belangrijke tip meegeven en dat is blijf optimaal communiceren met je leveranciers en andere partijen, die nog geld van je krijgen. Wees zo eerlijk en open mogelijk en vertel dat je er alles aan doet om de rekeningen betaald te krijgen, maar dat het even tijd nodig heeft. In de meeste gevallen hebben de leveranciers daar wel begrip voor en is er vast wel iets te regelen, zolang zij maar weten waar ze aan toe zijn.

Maar hoe gaat dat met de belastingdienst dan? Als de bank nee blijft zeggen kan ik in ieder geval dezse maand en komende maand de btw en loonheffingen niet betalen? Moet ik daar dan langs gaan? Uitstel vragen? Doen ze dat?

Link naar reactie
  • 0

Dus, snel in gesprek met de bank dus en dit goed voorbereiden:

 

Jouw Plan van Aanpak ziet er ongeveer als volgt uit: 1. Omzet verhogende acties nemen en op korte termijn de zwaarste kostenposten verlagen 2. Probeer met wederzijds goedvinden te ontslaan 3. Ga in gesprek met crediteuren waar je rekeningen hebt openstaan en neem het initiatief voor z.s.m. een gesprek met de bank om aan te geven wat je er allemaal aan doet om uit het dal te klimmen en probeer regelingen te treffen!

 

Na - de reacties en antwoorden op - al het voorgaande heb je meer duidelijkheid over je (on)mogelijkheden, weet je waar je staat en kunnen we er hier verder over praten en vervolgstappen bepalen. Nu dus tijd voor actie, later kom je maar weer op HL terug, dus niet lekker (wil je zelf ook niet) in de zon gaan zitten helaas, weet dat paniek een slechte raadgever is en kom in actie, en wel nu!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Ik herken de situatie. Ik heb in het verleden ook een paar keer de bank aan de lijn gehad met de mededeling dat het krediet moest worden opgeheven, omdat ze vonden dat er te weinig omzet werd gedraaid. Maar door eerlijk en open te zijn kon ik altijd wel wat regelen. Gelukkig draai ik nu genoeg omzet, zodat de bank tevreden is.

 

Hoe vaak heb je al rond de tafel gezeten met de bank. Zoals ik al zei leg de hele situatie uiteen, vertel waar je nu mee bezig bent om de kosten te drukken en omzet te verhogen en wat je verwachtingen zijn. Je hebt een goede kans dat ze daar wel begrip voor zullen hebben. Maar zoals ik al zei communiceer goed. Niet via een mailtje, maar ga er gewoon langs.

 

Begin vooral niet over een faillissement, want daar zitten ze echt niet op te wachten. Ze zullen dan anders wellicht nog moeilijker gaan doen onder het mom van 'Zo snel kom je niet van ons af'.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de bank (vast contactpersoon) afgelopen dinsdag een brief gegeven met al mijn punten, en dat is behoorlijk postief allemaal). Een afspraak kon niet worden gemaakt. Vandaag is hij niet aanwezig, heb direct vanochtend gebeld.

In die brief staan al mijn punten. Ik weet dat hij contact heeft gehad met mijn boekhouder. De jaarcijfers 2011 zouden door mijn vaste boekhouder gemaakt worden, die is nog tot begin volgende maand met verlof.

Dus die cijfers eist de bank nu wel (begrijpelijk), maar ik heb ze niet officieel, enkel wat ik uit YOB (boekhoudrpogramma) kan printen.

Die cijfers komen ook niet meer voor het einde van de maand vrees ik.

 

Ik ben open naar mijn leveranciers, maar de reacties zijn niet mis. Dreigen met incassobureaus etc. Ik heb gezegd dat ze hun geld daar echt niet sneller door gaan krijgen, maar daar denken sommigen anders over.

Link naar reactie
  • 0
Ik ben open naar mijn leveranciers, maar de reacties zijn niet mis. Dreigen met incassobureaus etc. Ik heb gezegd dat ze hun geld daar echt niet sneller door gaan krijgen, maar daar denken sommigen anders over.
Kijk, nu er wat wordt doorgevraagd, blijkt dat je al een antal zaken in gang hebt gezet en dat er natuurlijk ook minder bereidwillige reacties komen van crediteuren. Maar heb je nu genoeg houvast om eerst mee verder te kunnen of heb je andere vragen?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

De afbetaling van de bank gaat gewooon te snel van de rc af (de afbetaling van de lening). Ik ben die lening aangegaan in de tijd dat de bomen nog tot in de hemel konden groeien. Direct na mij overname kwam de crisis en ik was niet ervaren genoeg/ kundig genoeg om daar direct op in te spelen.

Dit geeft hoop. Je bent eerlijk over je eigen kwaliteiten.

 

Ken je geen collega-ondernemer (in je directe omgeving) die vaker met dit bijltje heeft gehakt? Waar de 1 een enorme puzzel ziet, ziet een ander een situatie die hij al 10x heeft meegemaakt en dus veel sneller krijgt opgelost. (een telefoontje op de juiste toon en met de juiste inhoud doet wonderen)

 

Het is mijn inschatting dat je er nog op tijd bij bent. Het is wel belangrijk dat je het beetje goodwill wat je nu nog hebt bij banken, leveranciers en personeel goed gebruikt. Met name wat en hoe je communiceert kan daarbij doorslaggevend zijn.

 

Eigenlijk dus maar 1 tip: haal er iemand bij die je kent en vertrouwd (met ervaring) en die jou hierin helpt.

 

Leg anders contact met Ondernemersklankbord en omschrijf je situatie en vraag of zij je in contact kunnen brengen met iemand waarvoor dit gesneden koek is.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak op uit je berichtgeving dat je in de modebranche zit, hoe zit het met het aankomende seizoen?

 

Het lijkt mij een klusje voor het HL crisisteam.

 

De winkel optimaliseren en weer op de rails zetten kan al zonder investeringen te moeten doen door de routing en het schappenplan te optimaliseren waardoor de klant verleidt wordt tot meer of duurdere aankopen.

Ook klanten naar de winkel lokken is een kwestie het slim bespelen.

 

In welke regio zit je?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans, Ik heb nog wel een aantal vragen

Wat moet ik doen wanneer de bank besluit de rekening niet meer te openen?

Geeft de belastingsdienst uitstel van betaling als ik daarom vraag, ook wanneer ik niet officieel kan aantonen wanneer ik het kan betalen?

Ik hoop dat ik morgenochtend bij de bankman terecht kan. Het is allemaal zo enorm knudde, ieder gesprek geeft hij me weer het gevoel dat ik de enige zaak (in de detailhandel) ben die het zwaar heeft op het moment. Ik ben op dit moment gewoon zo labiel dat ik mijn tranen moeilijk kan tegenhouden bij zulke gesprekken. Ik wil dus zo helder mogelijk hebben wat me te wachten staan wanneer de bank mijn rekening courant sluit. Of is die kans erg klein?

Link naar reactie
  • 0

De afbetaling van de bank gaat gewooon te snel van de rc af (de afbetaling van de lening). Ik ben die lening aangegaan in de tijd dat de bomen nog tot in de hemel konden groeien. Direct na mij overname kwam de crisis en ik was niet ervaren genoeg/ kundig genoeg om daar direct op in te spelen.

Dit geeft hoop. Je bent eerlijk over je eigen kwaliteiten.

 

Ken je geen collega-ondernemer (in je directe omgeving) die vaker met dit bijltje heeft gehakt? Waar de 1 een enorme puzzel ziet, ziet een ander een situatie die hij al 10x heeft meegemaakt en dus veel sneller krijgt opgelost. (een telefoontje op de juiste toon en met de juiste inhoud doet wonderen)

 

Het is mijn inschatting dat je er nog op tijd bij bent. Het is wel belangrijk dat je het beetje goodwill wat je nu nog hebt bij banken, leveranciers en personeel goed gebruikt. Met name wat en hoe je communiceert kan daarbij doorslaggevend zijn.

 

Eigenlijk dus maar 1 tip: haal er iemand bij die je kent en vertrouwd (met ervaring) en die jou hierin helpt.

 

Leg anders contact met Ondernemersklankbord en omschrijf je situatie en vraag of zij je in contact kunnen brengen met iemand waarvoor dit gesneden koek is.

 

Ik kom niet uit een ondernemersfamilie, heb geen vrienden die ondernemen. Heb eigenlijk helemaal niemand die me kan helpen (zonder eigen gewin in de vorm van geld).

 

Ik ga het ondernemersklankbord googelen. Bedankt voor die tip.

Link naar reactie
  • 0
Beste Hans, Ik heb nog wel een aantal vragen Wat moet ik doen wanneer de bank besluit de rekening niet meer te openen? Geeft de belastingsdienst uitstel van betaling als ik daarom vraag, ook wanneer ik niet officieel kan aantonen wanneer ik het kan betalen? Ik hoop dat ik morgenochtend bij de bankman terecht kan. Het is allemaal zo enorm knudde, ieder gesprek geeft hij me weer het gevoel dat ik de enige zaak (in de detailhandel) ben die het zwaar heeft op het moment. Ik ben op dit moment gewoon zo labiel dat ik mijn tranen moeilijk kan tegenhouden bij zulke gesprekken. Ik wil dus zo helder mogelijk hebben wat me te wachten staan wanneer de bank mijn rekening courant sluit. Of is die kans erg klein?
Natuurlijk ben je emotioneel en is het zwaar om mee te maken, dat moet je jezelf ook gunnen, hoe zwaar ook die emotie hoort erbij. Over de kansen die je hebt, zal de bank vast wel een mening hebben, daar kunnen we hier niet op vooruit lopen. Dat zelfde geldt voor de belastingdienst, maar blijf met partijen open in gesprek! Maar als je de vragen van René van Zandwijk beantwoord, is het misschien mogelijk met wat ingrepen verbetering aan te brengen die al snel wat opleveren. Dan is er inderdaad een soort HL crisisteam die mogelijk wat hulp kan bieden.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik maak op uit je berichtgeving dat je in de modebranche zit, hoe zit het met het aankomende seizoen?

 

Ik zit idd in de modebranche, wel een specifieke tak, een echte speciaalzaak met een duidelijke doelgroep. De inkopen zijn gedaan, moet half jaar vooraf. Goederen zullen vanaf half juli worden geleverd.

Het lijkt mij een klusje voor het HL crisisteam.

 

De winkel optimaliseren en weer op de rails zetten kan al zonder investeringen te moeten doen door de routing en het schappenplan te optimaliseren waardoor de klant verleidt wordt tot meer of duurdere aankopen.

Ook klanten naar de winkel lokken is een kwestie het slim bespelen.

 

Ik ben de afgelopen maanden hard bezig geweest om beter vindbaar te worden. Ik heb een website laten maken, een digitaal klantenbestand aangemaakt. Als ik de klant in mijn winkel heb, gaat de klant 9 van de 10 keer met een product naar buiten. Maar wanneer er niemand in de winkel komt dan blijft de omzet ook weg.

Een webshop is in mijn branche niet rendabel, daarvoor is het te specifiek en is de kans dat het product retour komt te groot en mijn verkoopseizoen te kort. Ik moet iedere keer het wiel weer uitvinden en dat is lastig soms. Alles beslissingen die ik maak hebben voors en tegens, het is moeilijk altijd de goede beslissingen te nemen. Zeker wanneer je totaal geen buffer hebt om op terug te vallen.

 

In welke regio zit je?

Link naar reactie
  • 1

Een webwinkel is in de meeste gevallen ook een slechte investering voor de "kleine" retailer.

 

Wel kan je je mengen op fora's waar jouw specifieke doelgroep zit en gebruik maken van social media. Niet dat het storm gaat lopen maar alle beetjes helpen en wie weet trek je daarmee ook klanten van buiten de regio.

 

De regio Breda is voor mij niet om de hoek en daarom zal ik wat meer info nodig hebben wil ik niet 2 of 3 keer moeten rijden, ik ken wel een collega in jouw regio maar heb geen ervaring met zijn werkwijze en resultaten tevens zal hij het niet gratis doen denk ik maar kan het altijd vragen als je dat wilt.

 

Het beste lijkt mij dat ik je mail met nog wat vragen om jouw privacy te waarborgen.

Je kan me een DM ( privéboodschap via HigherLevel) sturen met je mailadres.

 

Met betrekking tot de bankzaken zal Marco, de "bankzaken specialist" :) vandaag ook nog wel reageren.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap even de rol van de boekhouder niet zo. Die persoon is nou juist de persoon, die je in dit soort situaties kan bijstaan. Ik zeg kan en dus niet moet. Maar zij zou wel op veel vragen antwoord kunnen geven, waar jij nu mee zit. In ieder geval moet ze de cijfers aanleveren, die jij nu zo hard nodig hebt. En nu is ze met zwangerschapsverlof en heeft de boel even over gelaten aan iemand, die blijkbaar niet echt capabel is. Is je boekhouder ook een zelfstandige? Heel leuk voor haar dat ze een kindje verwacht (of wellicht al intussen heeft gehad), maar mijn inziens blijft ze hoe dan ook verantwoordelijk voor haar eigen klanten, toch? En net nu je even in deze situatie zit en je haar nodig hebt, is ze dus niet in staat om je bij te staan. Is ze totaal niet bereikbaar cq beschikbaar en kan ze niet even een uitzondering maken?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Ik heb een lange weg te gaan, linksom of rechtom kom ik wel ergens. Ik wil iedereen die hier gereageerd heeft bedanken.

Ik kende dit forum niet en voelde me ontzettend eenzaam in het ondernemen. Problemen waar je met niemand over kan sparren, vragen, onzekerheden.

Ik heb vandaag gemerkt dat er hier op dit forum een hoop mensen zijn die door een gemeende interesse te geven, zoveel kunnen betekenen. De warboel in mijn hoofd begint nu al een klein beetje minder te worden, ik heb weer positieve energie.

Ik kijk uit naar de toekomst en hoop veel te leren de komende dagen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.