• 0

Gereedschap verhuren

Dag mede-higherlevelleden,

 

Ik zou graag gereedschappen gaan verhuren, denk aan grasmaaiers, bladblazers, hogedrukreinigers, kruiwagens, etc.

Geen zware producten, maar juist producten waar consumenten gemakkelijk mee aan de slag kunnen/willen.

 

Wat ik me afvraag en niet heb kunnen vinden via andere media, zijn het volgende zaken:

 

[*]Is het nodig om dit in te schrijven bij de kvk? Het zal gaan om totaal 5 producten, dus het kost mij niet uren per dag aan werk.

[*]Is het nodig mij en mijn klanten te verzekeren? in geval van verwondingen, kapot gaan van materialen vd klant, etc.

[*]Is het voldoende om op een formulier een handtekening te laten zetten door klanten bij de tekst 'verhuurder is nergens voor aansprakelijk, etcetc' ? Gezien het verhuur betreft vanuit persoon/eenmanszaak, wil ik niet aansprakelijk zijn voor zaken waar ikzelf niets aan kan doen, denk aan verwondingen en kapotmaken persoonlijke spullen vd klant door de klant zelf.

 

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en meedenken!

 

met vriendelijke groet,

 

 

Jeroen

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede middag Jeroen,

 

Elke ondernemer die bedrijfsmatig aan het economisch verkeer deel neemt moet ingeschreven staan bij de KvK. Dus jij ook.

 

Inzake je aansprakelijkheid en verzekeren adviseer ik je om eerst eens goed rond te kijken bij de bestaande verhuurbedrijven.

 

Lees de voorwaarden eens door.

 

Daarnaast blijf jij altijd aansprakelijk voor ongelukken die gebeuren door ondeugdelijk gereedschap.

Hiervoor dien je so wie so een verzekering af te sluiten.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroen,

 

Dit gereedschap zal je waarschijnlijk ook periodiek moeten laten keuren, Volgens het keuringsstickertje op mijn electrisch gereedschap nen3140 maar dat zou voor benzine grasmaaiers anders kunnen zijn.

 

Als tip, zorg er ook voor dat je enkele aanhangwagentjes in de verhuur heb. Veel mensen die gereedschap willen huren hebben ook een karretje nodig om dit gereedschap te kunnen vervoeren (of om het snoeiafval naar de stort te brengen bijvoorbeeld) Probeer hier op in te springen! ;)

 

 

Groet Peter

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Wat ik voor ogen had&heb is om een paar gereedschappen te kopen en deze te verhuren in mijn wijk.

 

@VNIS: Ik wist niet zeker of je ingeschreven moet staan wanneer je af en toe iets gaat verhuren. Aansprakelijkheid is bij bedrijven idd altijd, ik weet niet hoe dit zit wanneer je als niet-bedrijf dit verhuurt, maar gezien je het als bedrijf zijnde moet verhuren is een verzekering dus nodig. ongelukken door ondeuglijk gereedschap heb ik vernomen dat hiervoor de producent aanspraklijk is?

 

@Peter: Aan keuring van het gereedschap had ik nog niet gedacht, je idee over de aanhanger lijkt mij een erg goede! Bedankt hiervoor.

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Wat ik voor ogen had&heb is om een paar gereedschappen te kopen en deze te verhuren in mijn wijk.

 

@VNIS: Ik wist niet zeker of je ingeschreven moet staan wanneer je af en toe iets gaat verhuren. Aansprakelijkheid is bij bedrijven idd altijd, ik weet niet hoe dit zit wanneer je als niet-bedrijf dit verhuurt, maar gezien je het als bedrijf zijnde moet verhuren is een verzekering dus nodig. ongelukken door ondeuglijk gereedschap heb ik vernomen dat hiervoor de producent aanspraklijk is?

 

@Peter: Aan keuring van het gereedschap had ik nog niet gedacht, je idee over de aanhanger lijkt mij een erg goede! Bedankt hiervoor.

 

 

Begin eens met jezelf als een bedrijf te zien. Anders heb je natuurlijk niet zoveel te zoeken op een ondernemersforum 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik wist niet zeker of ik het wel of niet als bedrijf moest gaan doen, omdat het qua werk niet superveel tijd in beslag zal nemen naar mijn mening. Maar ik heb niets tegen bedrijfsmatig handelen :) Dus als ik het ga starten zal ik dit als bedrijf zijnde doen.

 

Het gaat erom dat ik kleinschalig wil beginnen met verhuur, gereedschappen lijkt mij wel iets vanwege de relatief lage instapkosten etc.

 

Ik zal nagaan hoe het zit met aansprakelijkheid en keuring van materialen, zoals al eerder opgemerkt door VNIS en Peter. Voor de rest weet ik: inschrijven kvk, procucten aanschaffen, verhuur- en aansprakelijkheidsformulieren maken, prijs bepalen..

 

Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee hoor te houden?

 

Bedankt!

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 1

Je hebt het over relatief lage instap kosten.. Ik denk dat dat al tegen gaat vallen als je alles optel.

Ik neem aan dat je toch wel kwaliteits spullen wil gaan verhuren, maak maar eens een lijstje van de spullen die je wilt hebben + de kosten voor het keuren + verzekeringen + stalling. Ik denk dat dat al een redelijk bedrag is bij elkaar.

 

Dan moet je rekening houden met diverse reparaties en onderhoud op een jaar, diefstal, mensen die de spullen later als afgesproken terug komen brengen, elke paar jaar zal er iets vervangen moeten worden en ik neem aan dat je gaande weg ook steeds iets meer spullen wil hebben die je kan gaan verhuren.

 

Ook moet je niet onderschatten hoeveel tijd er gemiddeld per klant in gaat zitten , je bent al snel een uur bezig met een klant die een grasmachine komt huren (1e contact via mail of telefoon, moment dat ze het gehuurde komen halen en het moment dat ze het gehuurde komen terug brengen en alle papierwerken die daarbij horen (huur overeenkomst opstellen/ laten tekenen, kopie identiteitskaart en de factuur)

 

Maar ik neem aan dat je dit zelf ook al bedacht had en op papier had gezet? ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil inderdaad kwaliteitsproducten, vandaar dat ik met maar een stuk of 5 producten begin. De verzekering weet ik nog niet en keuring ook nog niet, maar totaal zal het totaal rond de 800-1000 euro liggen het eerste jaar. Ik kan het in mijn garage stallen, en ik hoef niet zozeer erg groot te worden, het is meer een extra zakcentje + leren te ondernemen.

 

De tijd die ik bezig ben met een klant is naar mijn mening minder dan een uur, omdat ik standaardformulieren zal hebben die enkel een krabbeltje behoeven. Kopie ID/paspoort is ook zo gemaakt. Al zal dit altijd langer duren dan de som der delen.

 

Bedankt voor je lange reactie, ik waardeer je tijd en meedenken enorm.

 

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toch wel enige bedenkingen/opmerkingen.

maar ik denk dat als je gereedschappen wilt gaan verhuren zul je toch echt i.i.g. je gereedschappen moeten laten keuren. Verzekeren moet je natuurlijk zelf weten, maar lijkt me ook redelijk noodzakelijk.

En als je zoals je aangeeft ongeveer 5 machines wilt gaan verhuren (kwaliteit machines) dan lijkt me 800 tot 1000 euro toch wel redelijk aan de lage kant. Als ik eens nadenk wat er zoal in mijn bus ligt .....

En dan heb je denk ik ook nog het "probleem" dat je huurders of niet goed weten hoe ze fatsoenlijk met jouw gereedschap moeten omgaan of denken " is toch niet van me zelf : doe maar lekker lomp" . je zult denk ik veel meer reparatie en onderhoudskosten hebben als gemiddeld is voor een bepaalde machine.

En tot slot, is er bij jou in de buurt geen vestiging van een groot landelijk verhuurbedrijf, en hoe wil je daar tegen gaan concurreren ?

Ik zou er nog eens goed over nadenken....

 

Veel succes !!

Chris

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Chris, bedankt voor je kritische blik.

 

de keuring is inderdaad nodig, hoe vaak hangt af van gebruik. ik heb een bedrijf dat dit doet een e-mail gestuurd over kosten hiervan.

 

de maxmiaal 5 machines zijn in principe 'luxe varianten' van hogedrukreinigers (de dure kosten 150-200), bladblazers, grasmaaiers (150-200). Ik denk dat deze producten voor zichzelf spreken dan wel makkelijk te leren gebruiken zijn, het is tenslotte voor consumenten die deze aparaten niet thuis hebben.

 

Onderhoud is inderdaad een punt waar ik me momenteel geen echte voorstelling van kan maken. Heb jij hier ervaring mee?

 

'grote concurrenten' hebben dit idee gestart! BOELS een eindje hiervandaan vraagt minimaal 25-35euro/dag voor zulke spullen, dan moet je het ook nog 5km verderop gaan ophalen en wegbrengen. Ik denk dat ik hiermee wel kan concurreren, maar dat weet ik niet 100% zeker voordat ik alle kosten en werkzaamheden heb opgeteld.

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroen,

 

Met alle respect maar een goede professionele hogedrukreiniger met accesoires kost heel wat meer dan 150 tot 200 euro. Natuurlijk zijn er hogedrukreinigers te koop voor dat geld maar op zeker zijn dat niet de machines die veel mensen willen huren.. Datzelfde geldt ook voor grasmaaiers, heggescharen, kettingzagen enzovoort..

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik keek bij de hornback bij de hogedrukreinigers, die tot 300-350euro gingen. dit lijkt me voor een consument die zijn plaats wil reinigen ruim voldoende lijkt mij? Ik zal ook rondvragen aan mensen wat zij verwachten van het product en wat zij hiervoor willen betalen.

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij van niet, Jeroen.

Je bent professioneel of niet.

 

Aanschaf van apparaten de 450 E is overigens een investering, met alle voordelen daarvan.

Waarom bezuinigen op die laatste 100 E.

 

Heb je al een ondernemingsplan?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet weten waarom een consument niet genoeg heeft aan de deurste -laten we bij de reiniger blijven- hogedrukreiniger van de Hornbach? Ik sta open voor nieuwe ideeen, dus laat het me vooral weten als ik iets over het hoofd zie.

 

Wat een investering voor voordelen heeft, zal ik ook uitzoeken, ik was hier niet van op de hoogte.

 

Ik heb geen ondernemersplan, want dit idee komt uit een brainstorm, dus ik wil eerst bekijken of het uberhaubt interessant is.

 

Bedankt voor je bijdrage! Het heeft me een nieuw inzicht gegeven, ook investeringsvoordeel was ik nog niet van op de hoogte

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

BOELS een eindje hiervandaan ...... dan moet je het ook nog 5km verderop gaan ophalen en wegbrengen

 

Wat is je doelgroep en hoe ga jij dit organiseren ?

Beperk je de doelgroep tot 2 a 3 kilometer, of ga je bezorgen en ophalen ?

 

Persoonlijk vind ik 5 km niet zo ver voor verhuur. Je zult dus op een ander vlak onderscheidend moeten zijn.

 

Als je de verhuur alleen wilt richten op je eigen buurt, zorg er dan wel voor dat je apparatuur hebt wat minder snel in aanmerking komt om te lenen van elkaar. Als ik mijn oprit schoonmaak met mijn hogedrukreiger en de buurman wil deze even lenen is dat geen probleem. Voor een goedkope "consumenten" hogedrukreiger durf ik er niet eens geld voor te vragen, ik bekijk zijn resultaat dan liever met een aangeboden biertje ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet weten waarom een consument niet genoeg heeft aan de deurste -laten we bij de reiniger blijven- hogedrukreiniger van de Hornbach? Ik sta open voor nieuwe ideeen, dus laat het me vooral weten als ik iets over het hoofd zie.

 

Het maakt die consument ook niet uit, maar voor jou maakt het wel uit alleen weet je dat nog niet.

 

Ik heb zelf jaren geleden in de professionele hogedrukreinigers gezeten. Apparaten die aan garagebedrijven, autowasseretes, mechanisatiebedrijven enz werden verkocht. Als deze bedrijven bij de Gamma, Hornbach of welk andere bouwmarktachtige winkel dan ook hun spullen zouden kopen dan kunnen ze waarschijnlijk elke paar weken een nieuwe machine halen.

 

De professionele machines zijn op alle fronten kwalitatief veel beter en hebben daardoor een veel langere levensduur. Ook de accessoires zoals bijvoorbeeld de slangen, lansen en pistolen zijn van betere kwaliteit en vaak ook nog te repareren als er eens een keer iets kapot gaat. Die goedkope machines kun je vaak niet eens demonteren, onderdelen, vergeet het maar.

 

En dat geldt eigenlijk voor alle professionele gereedschappen, goedkoop is zeker in de verhuur al snel duurkoop.

Niet alleen ben je dan een klein vermogen kwijt aan vervanging, klanten die een apparaat bij jou huren doen dat omdat ze geen gedoe willen en door willen werken. Als jij al snel de naam krijgt dat je machines van slechte kwaliteit zijn dan is het al gedaan met je toko nog voor je op gang kan komen.

 

Overigens zou ik heel even een paar weken wachten, er hangt een introductie van iets nieuws in de lucht waar ik vanwege geheimhouding die ik met de klant af heb gesproken even niks over kan zeggen. Mogelijk dat je op deze ontwikkelingen over enkele weken in kunt haken.

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling op Nico:

 

Hogedrukreinigers heb je in vele varianten. Over het algemeen kun je zeggen dat de prijs in direct verband staat met de levensduur. Voor consumenten ontwikkelde hogedrukreinigers worden ontworpen voor een levensduur van 100 tot 300 uur gebruiksduur. Professionle hogedrukreinigers voor gebruik tot 10.000 uur. Ik zou maar in de laatste hoek gaan kijken als je niet opgezadeld wilt worden met een hoop gedoe.

Link naar reactie
  • 0

erg bedankt voor jullie concrete informatie en ervaring! Dit project was in de jaren 80 waarschijnlijk makkelijker geweest qua regelgeving en 'even wat verhuren' ;)

 

Ik brainstorm verder over ondernemingsplannen naast mijn studie. ideeen zijn natuurlijk altijd welkom.

 

Bedankt voor jullie tijd en kennis!

 

 

Jeroen

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel dat ik dit idee laat voor wat het is, want ik kan dit niet makkelijk combineren met mijn studie, andere bezigheden, etc. Ik wist daarnaast niet dat er zoveel bij zou komen kijken.

 

Ik wil iedereen die heeft meegedacht ontzettend bedanken, want dit heeft me wel inzicht gegeven in een markt die ik nog niet goed kende.

 

 

Jeroen

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • -1

Beste Jeroen,

 

Je bericht van 24 mei heb ik aandachtig gelezen en ik had hetzelfde idee. Ik ben terecht gekomen op de website Zelfpromotie is niet toegestaan. Een marktplaatsachtige website waar je je eigen gereedschap gratis te huur kan aabieden.

 

Ikzelf heb al redelijk wat gereedschap geplaatsts en met succes verhuurd. Misschien ook wat voor jou?

 

Vriendelijke groet Danny

 

Mod edit: beste Danny: zelfpromotie is niet toegestaan. Lees daarvoor de huisregels. Liegen mag trouwens ook niet, maar dat ter zijde...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.