• 0

Klanten werving

Hallo,

 

Ik heb sinds 3 maanden een koeriersbedrijf in het Gooi, en ben aardig met klantenwerving bezig, maar merk dat het niet zo snel gaat als gedacht. Heb inmiddels wel wat klanten, en die hebben gelukkig al meerdere keren besteld. Ik heb volgens mij nu alle middelen wel geprobeerd, en de meeste interessante bedrijven wel benaderd. Heb vele zeer positieve reacties gehad, waar je daarna niets meer van hoort. Zijn er mensen met dezelfde ervaring, wil graag weten of dit zo hoort te gaan met werving, en eventueel nog handige tips??

 

Hoor graag van iemand!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, zo hoort het te gaan met opdrachtenverwerving, het zou een vast onderdeel moeten zijn van je werkzaamheden. (Goede!) Acquisitie dient grofweg drie doelen: het levert je altijd bruikbare informatie op, je kunt er een goede naamsbekendheid mee opbouwen en wellicht haal je er een opdracht mee binnen. Met al deze drie doelen kun je iets: de informatie kan jou helpen je aanpak (verder) te verbeteren, met een goede naamsbekendheid kun je jezelf steeds gemakkelijker presenteren en een klant kun je aan je proberen te binden door bij het leveren van je prestatie (meer) waar te maken (dan) wat je hebt beloofd, zodat die als een soort ambassaseur van je gaat fungeren. Dat je vaker 'Nee' te horen krijgt dan 'Ja', hoort erbij, maar dan nog kun je jezelf goed bekend maken en levert ook een 'Nee' informatie op (waarom nee? hoe dan wel? etc...). Het is allemaal uitgebreider dan hierboven even op te tekenen is, maar het is wel de basis.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Laat je bij ontvangers van jouw diensten al een eerste goede indruk met mondelinge presentatie en een visitekaartje achter? Zoek persoonlijk contact met de juiste personen per bedrijf/instelling, dat lukt het beste als je zelf binnen bent...

 

Heb je een bus met reclame en noem je daarbij jouw doelmarkt (= vanuit Het Gooi)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb vele zeer positieve reacties gehad, waar je daarna niets meer van hoort.

Positieve reacties zijn niet zelden een nette manier om te zeggen dat men geen interesse heeft. Als ze negatief reageren kun je - zoals Hans aangeeft - daar nog op doorvragen, maar als ze positief zijn heb je de neiging om het gesprek heel tevreden af te sluiten en vervolgens geduldig - maar tevergeefs - af te wachten.

 

Het is de kunst om op dat moment die positiviteit te benutten, bijvoorbeeld met een aanbod voor een eerste dienst of een afspraak voor een vervolggesprek. Vaak komen dan de argumenten naar voren waarom je niets meer van ze gaat horen (we zijn eigenlijk heel tevreden over onze huidige koerier, we hebben een contract tot het eind van dit jaar, qua tarief scheelt het niet zo veel, ik ga daar niet over dus ik moet dit bij een collega neerleggen, ...).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb volgens mij nu alle middelen wel geprobeerd

 

Dat valt wel mee, ik lees niets over de respons op je website...

 

 

Hoe bedoel je, valt wel mee?

Ik richt mij voornamelijk op het gooi, en niet landelijk. Misschien daarom weinig respons!

Hoe zie jij trouwens hoeveel respons ik heb, voor mij ook wel handig...

Link naar reactie
  • 0

Laat je bij ontvangers van jouw diensten al een eerste goede indruk met mondelinge presentatie en een visitekaartje achter? Zoek persoonlijk contact met de juiste personen per bedrijf/instelling, dat lukt het beste als je zelf binnen bent...

 

Heb je een bus met reclame en noem je daarbij jouw doelmarkt (= vanuit Het Gooi)?

 

Groet,

 

Highio

 

Ben begonnen met overal naar binnen te gaan bij bedrijven die ik interessant vond voor werving, daarna

heb ik een uitgebreide flyer campagne gelopen!!

Het is wel zo dat ik zeer veel ervaring met koerieren heb, maar een elevator pitch er glad uit gooien is ook een vak!

Misschien moet ik nog even doorgaan, en komt de ervaring vanzelf..

Bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb volgens mij nu alle middelen wel geprobeerd

 

Dat valt wel mee, ik lees niets over de respons op je website...

 

 

Hoe bedoel je, valt wel mee?

Ik richt mij voornamelijk op het gooi, en niet landelijk. Misschien daarom weinig respons!

Hoe zie jij trouwens hoeveel respons ik heb, voor mij ook wel handig...

 

Als je veel respons op je website had, zou je nu geen probleem hebben...

Ook iemand in het Gooi die een koeriersbedrijf zoekt, zal toch eerst gaan googelen.

Als je website een verpletterende indruk maakt, zou je daar een goede respons op moeten krijgen.

Dus misschien kan daar nog iets aan verbeterd worden.

 

Bij klantenwerving hoort ook dat je de potentiële klant kunt uitleggen waarom ze met jou in zee moeten gaan en niet bij de concurrent moeten blijven. Dit lukt je wel? Je kent je sterke punten?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Meer halen uit je bestaande klanten en hun netwerk zou ik als eerste proberen... en dat lijk je met een bredere flyeractie niet te doen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Huidige klanten als ambassadeur gebruiken is inderdaad een goede tip.

 

Ik kan niet opmaken uit je verhaal of dat je alle interessante bedrijven een (1) keer hebt benaderd of vaker? Acquisitie is vaak een kwestie van veel zaaien om later te kunnen oogsten. Probeer dus terugbelmomenten af te spreken en zorg dat men je leert kennen (zonder dat men denkt: daar heb je hem weer :))

 

Succes!

Alle info voor startende ZZP'ers: www.zzperworden.info

Link naar reactie
  • 0

De meeste heb ik 1 keer benaderd, sommige bedrijven die ik echt de moeite waard vind, heb ik 2 keer benaderd.

De eerste keer naar binnen gestapt met een elevator pitch, wat niet echt mijn ding is, de 2e keer automatisch met een flyer campagne die ik heb gelopen!!

Zit nu te denken aan een telefonische promotie, weet alleen nog niet echt goed hoe ik die ga aanpakken!!

Link naar reactie
  • 0
Zit nu te denken aan een telefonische promotie, weet alleen nog niet echt goed hoe ik die ga aanpakken!!
Misschien een traininkje (telefonische) acquisitie volgen?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat je denkt dat je alle middelen wel al ingezet hebt, maar ik ben dan wel benieuwd naar jouw lijst met alle promotiemiddelen die je hebt toegepast om klanten te werven. Kun je die hier misschien neerzetten? Dan kunnen wij je beter aanvullen waar dat nodig is.

 

Overigens is het ook en kwestie van geduld. Ondanks goede klantenwerving en promotieacties, kost het gewoon even tijd voordat bedrijven etc. direct aan jouw denken als ze die dienst nodig hebben.Heb dus ook geduld en houd je ondertussen bezig met promotie, presentatie, contacten/netwerken, naamsbekendheid opbouwen en klanten benaderen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben begonnen met het binnenlopen bij bedrijven die voor mij interessant kunnen zijn.

Ik ben een echt koerier in hart en nieren, maar met een elevator pitch klanten werven is een andere tak van sport.

Dat moet je liggen, ik ben iemand die daar zeer aan moet wennen. Na zoveel positieve reacties, en daar niks meer van horen gaat mij irriteren, gaat inmiddels beter haha..

Heb een uitgebreide flyer campagne opgezet in heel het gooi, maar weet dat je daar maar 1 of 2% van je klanten binnenhaalt, dus daar had ik mijn hoop niet echt op gevestigd.

Ben daarna met een mail acquisitie begonnen, en heb daar zeer goeie reacties opgehad, die mij ook klanten hebben opgeleverd.

Ga nu toch weer met een flyer campagne beginnen, want ik vind dat je om de zoveel tijd je naam weer moet laten zien..

Heb me goed in de gidsen, en koeriers sites gezet, adwords doe ik niet, want de ervaring voor koeriersbedrijven met adwords zijn niet echt goed, wat ik gehoord heb van de beste man zelf, slechte verkoper dus!!!

Ben op Hyves, ga op Facebook, en dat was het zo'n btje..

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel een website neem ik aan? Misschien dat daar het een en ander verbeterd kan worden.

- Reclame op de bus

- Netwerkdagen/beurzen afgaan

- SEO

- Visitekaartjes

- Stap ook eens binnen bij de bedrijven in de omgeving waar je een pakket moet afleveren.

- Verbreed je werkgebied. Grote steden als Utrecht en Amsterdam die vol zitten met bedrijven liggen niet zo ver van jouw werklocatie.

- Misschien een idee om ook je diensten wat uit te breiden. Breng niet alleen pakketten rond, maar ook brieven die bijvoorbeeld dezelfde dag nog geleverd moeten worden en misschien zelfs kleine verhuizingen voor particulieren en bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Heb een website, en ook visite kaartjes.. Ben een spoed koerier, dus brieven, pakketten enveloppen etc. zit allemaal in het pakket, daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen!! ( bekijk Globe Koeriers eens ?)

SEO heb ik aan gedacht, maar ben beginnend met een klein budget, dus zal het eerst anders moeten proberen..

 

Link naar reactie
  • 0

Je website doet me (als ik bezoeker zou zijn) niet veel goeds moet ik eerlijk zeggen.

 

- Het design is wat saai

- Lettertype leest niet lekker

- Je werkt met uitroeptekens. Niet doen.

- Welkom heten op de website. Niet doen.

- Je verteld op je website ook internatiaal te kunnen bezorgen maar aan de andere kant leg je de nadruk echt alleen op 't Gooi en Almere?

- De tekst op de homepage is te lang.

- Het item prijslijst zou ik veranderen in tarieven.

- Je hebt erg veel opties in je prijslijst staan. Dit maakt het allemaal wat onoverzichtelijk. Je hebt er 12 staan, wellicht kun je deze beperken tot 7/8.

- Kijk je teksten nog eens na, er staan wat spelfouten in.

- Ook het velen werken met onderstreepte woorden en zinnen of weglaten of beperken.

- Je item 'biografie' zou ik veranderen in over of over globe koeriers. Vertel hier alleen informatie die interessant kan zijn voor je bezoeker. Hoeveel jaar ervaring, leuk maar in wat precies, bij wie etc. Waarom ben je voor jezelf begonnen, vertel over betere en snellere service, klantvriendelijkheid etc. Zinnen als 'ik hoop een mooi bedrijf op te bouwen..' weg laten.

 

Misschien dat je met deze punten wat kunt/wilt?

Link naar reactie
  • 0

Ben niet bekend met de koeriers sector, maar het lijkt mij dat hier een hoge gun-factor wel belangrijk is.

Vraag je huidige klanten eens of ze jouw willen aanbevelen aan derden. Mogelijk vinden ze het ook goed dat je een flyer meegeeft met de pakketten, of desnoods een kleine 'Bezorgt door Globe koeriers'-sticker oid erop plakt.

 

En ik zou sowieso iets aan de website doen. Deze zou met wat kleine veranderingen al een stuk proffesioneler ogen. Als het budget een probleem is, zou je mogelijk eens contact kunnen opnemen met een school met ict/design opleidingen.

Link naar reactie
  • 0

Laat jou nog eens wat lezen hahaha..

Kom maar eens langs, dan kan jij het aanpassen, mevrouw de expert....

 

Bedankt voor de info, ga ermee aan de slag.

( Niet met alles hoor, vind mijn website wel ongeveer zoals ik hem wil hebben )

 

 

 

Je website is de sleutel tot je succes.

 

Je gaat flyeren / elevator pitchen, cold callen. Al die uren wordt je niet betaald en is je win-rate heel laag.

Ik kan me zo voorstellen dat je die uren liefst als koerier zou doorbrengen.

 

Daarnaast zullen mensen die op zoek zijn naar een (nieuwe) koerier altijd gaan googelen.

 

Als ik koerier hilversum intik, dan krijg ik een lijst met koeriers waar jij niet tussenstaat.

 

Zorg dat je website professioneler en gebruiksvriendelijker is dan je concurrenten.

Zorg dat je hoog scoort bij google.

 

Daarnaast doe je geen adwords omdat een expert jou vertelt dat dit niet werkt.

Jij bent toch de expert, dacht ik zo. Waarom zou je het niet testen.

 

+ Call to action op je homepage. ipv een tekst met verschillende kleuren en lettertypes. Zet er gewoon je telefoonnummer en je tarieven.

 

Online heb je 1 seconde om je bezoeker te boeien.

 

Ik ben er van overtuigd dat een goede website op een efficiënte manier klanten kan opleveren.

 

Je huidige website is geen visitekaartje noch een lead generator. Kijk eens naar je bounce rate. cfr hoeveel mensen klikken weg na 1 pagina. (de bezoekers die onm wegklikken).

 

just my 50 cent.

Link naar reactie
  • 0

Laat jou nog eens wat lezen hahaha..

Kom maar eens langs, dan kan jij het aanpassen, mevrouw de expert....

 

Bedankt voor de info, ga ermee aan de slag.

( Niet met alles hoor, vind mijn website wel ongeveer zoals ik hem wil hebben )

 

 

Fijn altijd, zo'n opmerking naar iemand die je (subtiel overigens) probeerd duidelijk te maken dat als jouw website een voorbeeld is van de manier waar op jij jezelf in de markt zet, het geen wonder is dat je niet genoeg klanten hebt.

 

Het is niet interessant wat jij van je website vindt, en of het zo is als jij het hebben wilt. Je krijgt er schijnbaar niet genoeg klanten door, net als de rest van je marketing anders zou je hier niet op hulp vragen. Dat betekend dus dat er iets moet veranderen binnen die dingen die jij nu prima vindt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is waar wat je zegt, maar...

Je krijgt, als je net bent begonnen als starter van een bedrijf, zoveel advies en goede raad dat je wel moet filteren.

Ik zeg niet dat ik er niks mee doe, maar zal de dingen aanpassen die ik het aanpassen waard vind, en zal er zeker over nadenken en met derden overhebben ( mijn webdesigner bv ).

Ik vraag niet om hulp, alleen om tips en eventueel advies, is toch wat anders..

Heb klanten die mij elke week benaderen, maar hoop dat ik op deze manier de tips krijg om uit te breiden!!

 

Nogmaals, ik neem alles op wat ik lees, maar filter..

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik jouw tarieven zo zie ben ik wel geinteresseerd om af en toe van je diensten gebruik te maken. Bij ons gaat het meestal om een persoonlijke aflevering omdat het een nieuw product betreft. Soms zou een kleine uitleg van het product door de koerier bij aflevering ons ook wel handig lijken. Nu moeten we het zelf doen, met alle tijdverlies vandien.

Ik zou misschien, als ik jou was, hier een extra dienst van maken. Ook andere bedrijven die producten met uitleg afleveren hebben hier misschien behoefte aan. Je biedt dan iets wat anderen niet doen. De website kun je altijd nog verbeteren om de omzet te vergroten, maar een uniek verkoopargument werkt echt veel beter. Heb je ook een draagbare PIN aan boord?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.