• 0

productie uitbesteden

Ik ben een jaar geleden begonnen met het ontwerpen, produceren en verkopen van een product gemaakt van leer. De verkoop gaat zeer goed en ik zou dan ook graag de productie nu uitbesteden zodat ik aan de vraag kan voldoen. Ik ben starter, heb nog niet veel ervaring en hoop via deze manier wat hulp te kunnen krijgen. Ik kom er via internet en andere manieren niet helemaal uit.

 

Hoe kan ik het beste een betrouwbare partner (fabrikant van leer accessoires) vinden?

Waar moet ik op letten?

Wat zijn gangbare marges? De verkoopprijs (voor consument) van 1 product is gemiddeld 45euro (ex btw) De kostprijs, deze heb ik berekend op basis van alle kosten die ik zelf per product maak bij eigen productie, is 10 euro (incl. btw). Hoeveel zou ik per product aan de fabrikant moeten betalen?

Hoe voorkom ik dat de fabriek niet zelf met mijn idee/product ontwerp de markt opgaat?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

*een toevoeging aan mijn eerdere bericht. Ik zit eraan te denken om in Oost Europa of in Spanje een fabriek te zoeken. Liever niet China gezien de slechte kwaliteit, reputatie en past niet bij het imago van het product. Wellicht heeft iemand een tip waar zich verder nog goede leerbewerkingsfabrieken bevinden? Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet China? Panda-leer is heel exclusief ;).

 

Ik ben zoals je wellicht gelezen hebt momenteel ook op zoek naar partners in het buitenland. Niet voor productie, maar voor de lokale verkoop van onze producten. Ik dezelfde post staat ook dat ik blij ben met de bijdrage van AgentschapNL / EVD. Die zou ik zeker bellen en je vraag voorleggen.

 

Verder lijkt het me handig te weten wat de voornaamste kostenveroorzakers van je product zijn. Is het de grondstof, vooral de arbeid of moet er machinaal ook e.e.a. gebeuren? Dit is van belang in de keuze. Wanneer de grondstof bepalend is, zou je het in een land met een rijke leer-cultuur (bestaat dat?) kunnen zoeken. Dan denk ik aan vleesexporterende landen (NL, Argentinië, ... ). Gaat het om goedkope arbeid dan denk ik aan het Oosten.

 

Wanneer het om mode gaat, kan het wellicht ook leuk zijn om het uit Italië o.i.d. te halen. Dat maakt het wat meer exclusief.

 

Hoe zit je met het risico van copycats (dat anderen jouw ontwerpen 'stelen')?

 

Kortom: een passend antwoord kan ik je niet geven. Hopelijk kan je wel wat met de tips.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.