• 0

Hoe vind ik investeerders voor een uniek kleding concept?

Voor het vak M&O heb ik samen met twee andere mensen uit mijn klas een ondernemingsplan moeten schrijven. Het was de bedoeling om een oplossing te vinden voor een erg groot probleem.

Wij hebben DE oplossing bedacht voor een erg groot probleem, het uitzoeken van kleding. Waarschijnlijk ken je het wel, je moet snel naar school of naar je werk, maar hebt absoluut geen idee wat je aan moet trekken! Hoe vaak heb je wel niet de vraag gesteld gekregen: ''Schat, staat dit?''. Waarschijnlijk erg vaak, daarom hebben wij Kledingmatcher bedacht.

 

Met ons ondernemingsplan deden wij mee aan een wedstrijd, waar ook erg veel andere scholen aan meededen. Van al deze scholen hebben wij uiteindelijk de hoofdprijs van €500,- gewonnen, en kregen na afloop ook nog een aantal tips om het idee echt op de markt te kunnen brengen van iemand die bij de ING werkt. Mijn klasgenoten zien het gezien onze jonge leeftijd (ik ben zelf 15) niet zitten om dit idee echt uit te voeren. Maar ik wil hier zelf wel heel erg graag mee door, gezien de positieve reacties die wij tot nu toe hebben ontvangen.

 

Met Kledingmatcher is het mogelijk om in een aantal simpele stappen de perfecte outfit te creëren. Ik zou het idee graag werkelijk willen laten uitvoeren, maar heb hier helaas niet de technische kennis voor. Wel ben ik in het bezit van een aantal grote Twitter accounts, en op één van deze accounts heb ik laatst het idee kort voorgelegd, met als resultaat honderden retweets in enkele minuten tijd:

Een aantal andere grote accounts hebben ook al aangegeven het gratis te willen promoten, wanneer het echt op de markt gaat komen.

 

Omdat ik helaas niet over de technische kennis beschik om dit idee echt uit te voeren, heb ik de afgelopen weken een aantal bedrijven benaderd met de vraag of zij het zien zien zitten om samen met mij de (iOS en Android) applicatie + website te realiseren. Het is een erg groot project, die zich momenteel nog in de beginfase bevindt. Over een aantal technische kanten is al nagedacht, maar in overleg moet ook het een en ander nog worden uitgewerkt. Ik weet namelijk niet precies wat wel/niet mogelijk is. Er is tot nu toe vooral nagedacht over hoe de gebruiker het product zal ervaren, de technische kant hebben wij steeds op een ander bedrijf afgeschoven. In eerste instantie was het namelijk helemaal niet de bedoeling om het product echt uit te brengen, dit is later pas gekomen, toen wij erachter kwamen hoeveel interesse er eigenlijk voor was.

 

Ik ben op zoek naar een bedrijf die mee wilt denken, en vanaf het begin af aan betrokken wilt zijn bij de verdere ontwikkeling. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dit bedrijf de gehele realisatie op zich gaat nemen. Ik kan ook mijn steentje bij dragen, aan bijvoorbeeld de promotie en andere dingen waar geen technische kennis voor nodig is. Er hoeft in principe niet veel geïnvesteerd te worden, alleen erg veel tijd. Gezien mijn leeftijd, ben ik op zoek naar een bedrijf die het financiële risico op zich durft te nemen, en samen met mij de uitdaging aan durft te gaan.

 

Er zijn al meerdere geïnteresseerden partijen geweest die het concept misschien echt uit zouden willen brengen, maar tot nu toe had ik helaas niet het idee van: 'dit is het!'. De bedrijven die mij hiervoor hebben benaderd, konden helaas niet aan mijn wensen voldoen (zeker qua vormgeving), en juist bij dit idee is het belangrijk dat het qua vormgeving er netjes en verzorgd uitziet.

 

Ik heb tot nu toe steeds bedrijven benaderd die de kennis beschikte om dit te ontwikkelen, maar zelf gaven velen ook al aan het momenteel te druk te hebben, of simpelweg het geld er niet voor te hebben. Zelf heb ik hierdoor het idee gekregen dat ik misschien beter naar een investeerder kan zoeken. Er was wel een bedrijf die het wellicht over een paar maanden zou willen ontwikkelen, maar ook zij raadde mij aan om voorlopig nog verder te zoeken.

 

Ik ben van mening dat je de kosten vooral in het begin zo laag mogelijk moet houden, de promotie zal daarom in het begin alleen via free publicity en social media verlopen. Met de social media accounts die ik momenteel beheer kan ik ruim 80.000 mensen bereiken, tevens kan ik een aantal andere Nederlandse Twitter accounts bereiken (en eventueel in ruil voor een retweet, een reclame tweet laten tweetten).

 

Hoe denken jullie dat ik het best iemand kan vinden, die samen met mij de uitdaging aan durft te gaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2

Mod toelichting:

 

Zolang het geen oproep is tot investeren maar een vraag over hoe het beste investeerders te vinden/benaderen is de vraag toegestaan. Topictitel aangepast en topic heropend.

 

Advies van Marco: lees de columns van Ties van der Laan over het zoeken naar investeerders

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Mod toelichting:

 

Zolang het geen oproep is tot investeren maar een vraag over hoe het beste investeerders te vinden/benaderen is de vraag toegestaan. Topictitel aangepast en topic heropend.

 

Advies van Marco: lees de columns van Ties van der Laan over het zoeken naar investeerders

 

Eigenlijk is het indirect ook een oproep naar investeerders natuurlijk, maar in dit topic stond dat dit niet mocht: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=2405

Vandaar dat ik het zo doe. Bedankt voor de informatie in ieder geval! Ik ga er zeker even naar kijken.

 

Maar wat is het verstandigst denken jullie? Een investeerder zoeken? Of toch een bedrijf die de hele realisatie op zich kan nemen, zonder dat er nog een investeerder bij te pas komt?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.