• 0

iDeal link maken waar meerdere mensen kunnen betalen

Beste HL'ers,

 

Ik heb even een vraagje:

Ik zou graag een iDeal page maken waar mensen simpel een losse betaling kunnen uitvoeren.

 

Bijvoorbeeld om deze reden:

 

Ik organiseer een diner voor 30 mensen, iedereen moet 12,50 betalen.

Ik zou dan graag een pagina willen op mijn website waar deelnemers kunnen betalen zodat ik kan zien wie er mee doet.

 

 

Kent iemand zo'n systeem/site/app etc. of moet ik toch gewoon een webshop maken met één virtueel product.. lijkt me wel een beetje overdreven maar zou ook kunnen.

 

Alvast harstikke bedankt,

 

Remy

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je eventueel zou kunnen doen is een simpele registratie formulier waarna je een betalingsmogelijkheid biedt. Als de payment gateway in dit geval iDeal terug stuurt dat het betaald is zet je een vinkje achter de registratie en dan is het ook klaar toch?

 

Als je een kant en klare optie wilt die makkelijk te beheren is dan kom je toch een beetje terecht in de richting van de webshop pakketten.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Kijk eens naar een aanbieder als targetpay. Die hebben zo'n oplossing als wat jij wilt en hun implementatie is echt piece of cake en nog best goed ook. In ieder geval beter dan de standaard ideal oplossing. En bij hun heb je geen maandelijkse fee, maar betaal je alleen transactiekosten.

 

En nee, ik heb geen connecties met targetpay, maar ik heb laatst voor een klant deze betaalmethode geimplementeerd en vond het tot nu toe het beste wat ik ben tegen gekomen als het alleen ideal betreft.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Of via Mollie :

 

Met een iDEAL-betaallink kunt u uw klant gemakkelijk en veilig via Mollie laten betalen. U hoeft dus zelf niet onze API te integreren. Uw klant betaalt via Mollie en u krijgt (mits u dat heeft ingesteld) automatisch een e-mail wanneer een betaling is afgerond.

 

Net als Targetpay rekenen zij een vast bedrag (0,99 excl btw) per transactie.

Link naar reactie
  • 0

EDIT: [Derek-Jan was me voor ;)]

Alternatief voor Targetpay is Mollie is ook prima. Deze zijn inderdaad veel makkelijker te implementeren en er is uitgebreide documentatie beschikbaar.

 

Je moet wel voor beide beschikken over een KvK inschrijving als je gebruik wilt maken van iDeal. Maar dat zal neem ik aan geen probleem zijn.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Zoiets lijkt me inderdaad de beste oplossing als het om eenmalig 30 mensen gaat die 12.50 gaan betalen.

 

Niet dat het direct implementeren van ideal zo moeilijk is, maar een net betaalsysteem opzetten en testen is toch al snel een paar uur werk, en vereist bovendien dat je ideal acceptant wordt bij je bank, waar ook kosten aan kunnen zitten.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt handmatig betaallinks maken:

 

http://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal/links/

 

Dat is de meest eenvoudige manier. Vervolgens kun je ook API's gaan integreren maar dan komt er wat programmeerwerk aan te pas. Afhankelijk van het aantal keren dat je dit moet doen kan hier dus wat verschil in zitten.

 

Is het de bedoeling dit regelmatig en commercieel te gaan doen of als eenmalige actie?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Is dit een universele of moet ik deze naar iedere gebruiker sturen?

 

Dit ga ik wel iets vaker doen ook, niet commercieel, heb wel KVK etc.

 

 

 

Je kunt handmatig betaallinks maken:

 

http://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal/links/

 

Dat is de meest eenvoudige manier. Vervolgens kun je ook API's gaan integreren maar dan komt er wat programmeerwerk aan te pas. Afhankelijk van het aantal keren dat je dit moet doen kan hier dus wat verschil in zitten.

 

Is het de bedoeling dit regelmatig en commercieel te gaan doen of als eenmalige actie?

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Dit moet je naar elke gebruiker sturen denk ik, of hergebruik mogelijk is weet ik niet, dat zou je even moeten controleren / testen.

 

Als je het vaker doet zou een simpele api implementatie werken. Dat gaat beter en valt qua implementatie als je al vaker met het systeem gewerkt hebt wel mee. Er zijn ook sites die dit soort oplossingen compleet bieden:

 

http://www.groepsrekening.nl

 

Weet overigens niet of daar ook ideal in zit.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet heel moeilijk om iDEAL van Mollie te integreren in je site.

 

Je kan een paar PHP scripts downloaden van Mollie. Hoef je maar een paar variabelen in te vullen (je site, Mollie account, prijs etc) en een link “betalen” op je site te zetten. En een (“return”)pagina met ‘Bedankt’ of ‘Tot ziens bij het diner’ of zoiets te maken.

“Mollie en de bank” doet de rest.

Door in te loggen bij Mollie kan je zien van wie de betaling afkomstig is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.