• 0

Kan ik inmiddels opgeheven bedrijf aansprakelijk stellen?

Hallo, ik heb een firma in 2009 een groot zonnescherm laten plaatsen aan de aanbouw vh woonhuis. Formeel heb ik nog garantie tot julie dit jaar. Nu is dat scherm vorige week van de muur gekomen en is helemaal vernield. ook heb ik schade aan de muur. de firma blijkt bij controle vh handelsregister in 2010 te zijn opgeheven.

De vorige eigenaar en de man die zelf het scherm heeft geplaatst heeft al telefonisch laten weten niets voor me te kunnen betekenen en niet aansprakelijk gesteld kunnen worden omdat het bedrijf niet meer bestaat.

Volgens een bouwkundige die hier is komen kijken had dit scherm met zijn omvang nooit op de wijze waarop het is gebeurd gemonteerd mogen worden. Er zou dus juridisch gezien sprake kunnen zijn van verwijtbaarheid en dus aansprakelijkheid lijkt me. Gaat dit echter ook nog op voor een firma dat niet meer bestaat?

ps: ik heb géén rechtsbijstandsverzekering

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

ps: ik heb géén rechtsbijstandsverzekering

Heb je de schade gemeld bij je opstalverzekering? Laat die jongens het maar verhalen op deze eenmanszaak.

De link met ondernemen ontgaat mij overigens geheel ::)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0

Zoals hierboven al gemeld, is dit forum er voor ondernemers en ondernemersgerelateerde vragen. Dit is een particulier probleem, wat helaas buiten de focus van dit forum valt. Om deze reden sluit ik dit topic, ik hoop dat je andere plekken kunt vinden om antwoorden op je vragen te krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar