Beste.

Momenteel zit ik met een situatie waarbij ik het juiste antwoord niet weet te vinden. Om deze reden besloot ik om de vraag te stellen aan mede-ondernemers en/of juristen.

+/- 1 Jaar geleden ben ik met twee andere mensen een onderneming begonnen, een VOF wel te verstaan. Zoals elke samenwerking in het begin is leken de kansen groot en zag ik de enthousiasme bij iedereen. Helaas zijn we 1 jaar verder en als we terug kijken is het gewenste resultaat niet gehaald. Nu vind ik dat op financieel gebied niet zo'n ramp (klinkt misschien gek) maar ik had veel liever gezien dat de inzet aantoonbaar goed was en dat iedereen enthousiast was zoals ze in het begin waren.

Nu komt dit eigenlijk min of meer door één vennoot die naar vele afspraken en gesprekken zijn afspraken gewoon simpel weg niet nakomt. Dagelijks vraag ik me af wat die persoon in hemelsnaam wél uitvoert.

Maar goed om jullie niet lastig te vallen met mijn frustraties, wat weinig tot niets toevoegt aan het verhaal, ga ik weer verder met de situatie. Compagnon A en Compagnon B zijn ervan overtuigd dat zij Compagnon C uit willen komen. Nu heb ik al op verschillende forum's gelezen hoe het een beetje in werking gaat, toch heb ik er iets ander idee bij dan dat ik bij de meeste forums lees. Ik ben van plan om voor te stellen dat Compagnon C recht heeft op de 33% van de huidige vermogen én 33% van het geld dat nog in de pijpleiding staat op het moment dat we het besluit nemen.

Mijn vraag is, is dit reëel? Zijn we niet te gul of zijn we niet te gierig? Wat ook een optie is, mochten we er niet zonder advocaten o.i.d. uitkomen dat we de onderneming stop zetten. Hierdoor ontstaat de kans dat Compagnon A en Compagnon B verder gaan in een nieuwe onderneming in dezelfde sector (zijn we hier dan nog iets verplicht aan onze oude compagon?)

Ik hoor graag van wat jullie er van vinden, zoals ik eerder aangaf ik weet me eigenlijk geen raad meer...

MVG

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37005-uitkopen-of-stopzetten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar