Ik heb mijzelf sinds deze maand ingeschreven bij de kamer van koophandel. Nu zit ik alleen met een btw vraag.
Ik gaat de inkoop en verkoop doen van losse goederen en partijen goederen. De goederen worden verkocht aan particulieren via marktplaats, mond tot mond en via mij toekomstige website.
De goederen komen voornamelijk uit faillissementen/restpartijen bij bedrijven en veilinghuizen vandaan, maar doe de inkoop ook via particulieren die kun goederen aanbieden mits het nieuw in verpakking is.
Als ik inkoop via een bedrijf of veilinghuis krijg ik netjes een factuur of bon mee. Als ik inkoop via een particuliere persoon dan stel ik zelf een inkoopsverklaring op met naam van de persoon + handtekening.
De goederen worden alleen verkocht aan particulieren personen en zelden aan bedrijven. De goederen worden alleen afgehaalt of gebracht en er wordt dan een bon uitgeschreven met het afgesproken bedrag zonder btw.
Ik vraag zelf de btw terug bij de belastingdienst van de inkoop/huur/omkosten.
Maar ik verrekend geen btw aan mij klanten.
even een voorbeeld.
Ik zet een nieuwe lounge set te koop op marktplaats, iemand biedt 500euro.
Dan wordt erop de bon geschreven 1x loungeset zwart, prijs €500,-
Dus mij vraag is hoe doe ik het nu met mij btw???
En weet iemand misschien een oplossing voor de bonnen? want een bon uitschrijven komt uit de jaren 80.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Korpscommando
Korpscommando
hallo,
Ik heb mijzelf sinds deze maand ingeschreven bij de kamer van koophandel. Nu zit ik alleen met een btw vraag.
Ik gaat de inkoop en verkoop doen van losse goederen en partijen goederen. De goederen worden verkocht aan particulieren via marktplaats, mond tot mond en via mij toekomstige website.
De goederen komen voornamelijk uit faillissementen/restpartijen bij bedrijven en veilinghuizen vandaan, maar doe de inkoop ook via particulieren die kun goederen aanbieden mits het nieuw in verpakking is.
Als ik inkoop via een bedrijf of veilinghuis krijg ik netjes een factuur of bon mee. Als ik inkoop via een particuliere persoon dan stel ik zelf een inkoopsverklaring op met naam van de persoon + handtekening.
De goederen worden alleen verkocht aan particulieren personen en zelden aan bedrijven. De goederen worden alleen afgehaalt of gebracht en er wordt dan een bon uitgeschreven met het afgesproken bedrag zonder btw.
Ik vraag zelf de btw terug bij de belastingdienst van de inkoop/huur/omkosten.
Maar ik verrekend geen btw aan mij klanten.
even een voorbeeld.
Ik zet een nieuwe lounge set te koop op marktplaats, iemand biedt 500euro.
Dan wordt erop de bon geschreven 1x loungeset zwart, prijs €500,-
Dus mij vraag is hoe doe ik het nu met mij btw???
En weet iemand misschien een oplossing voor de bonnen? want een bon uitschrijven komt uit de jaren 80.
Kan iemand mij misschien helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37010-btw-omzetbelasting-vraag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag