• 0

Computerbedrijf oprichten

Hallo iedereen,

 

Al een tijdje doe ik research naar het oprichten van een onderneming. Het is niet dat ik een stomme 15-jarige ben die denkt te kunnen ondernemen. (Dat laatste klopt eigenlijk wel :)) Er zijn echter nog veel details die me nog onduidelijk zijn en tips die ik nog nodig heb.

 

Ik wil computerbedrijf oprichten. Ik weet dat de concurrentie in deze markt groot is en dat we momenteel in een groot dieptepunt qua economie zitten, maar ik wil het erop wagen. Het is namelijk, behalve ondernemend, ook zeer educatief en natuurlijk gewoon leuk ;) In de zomervakantie (wanneer ik dus veel tijd heb) kan ik hard gaan werken! Mijn eenmansbedrijfje wordt een webshop voor computers waarbij de klanten zelf globaal een computer kunnen samenstellen. Dit natuurlijk met de benodigde uitleg. Details voor de onderdelen laat ik eruit, maar ze kiezen bijvoorbeeld alleen hoeveel gigabyte RAM ze willen (en dus niet welk merk, latency etc), en eventueel de snelheid. Op deze manier kan iemand zonder computerkennis ook goedkoop een eigen computer op maat/naar wens maken! (Er zijn ook enkele standaard modellen voor de echte luie klanten, de optie om aan te geven of het gaat om een server, PC voor huis, PC voor gaming, PC voor kantoor etc.)

 

Hoe dan ook, ik wil een bedrijfje oprichten. Vandaag ben ik langs enkele drukkers geweest om te kijken voor flyers die ik dan ga uitdelen met mijn vrienden, maar volgens mij namen ze me niet echt serieus vanwege mijn leeftijd. Dit is dan ook het eerste probleem waar ik tegenop loop. Ik ben nog minderjarig (15). Gelukkig heb ik gelezen dat je dan alsnog met toestemming van je ouders kunt gaan ondernemen. (Dit moet ik echter nog doen).

_______________________________________________________________________________________________

De keuze of ik een bv (kost €122,81 per jaar) of een eenmansbedrijf (€39,57 per jaar) opricht is nog een lastige keus. een bv is duurder, maar dan heb ik (mijn ouders eigenlijk) minder aansprakelijkheid voor het geval dat. Daarentegen denk ik niet dat ik schulden ga maken met de verkoop van computers.

EDIT: Wordt dus een eenmanszaak :)

 

Op de computers wil ik ook het logo in metaal plakken. Hiervoor heb ik al contact met een producent in China (veel goedkoper). De prijzen zijn mooi, en na lang onderhandelen willen ze voor deze keer ook slechts 50 stuks maken. :D (ipv 1000). Hierbij is mijn vraag: Moet ik iets van importbelasting betalen hiervoor?

EDIT: Ik heb gevonden dat je er inderdaad belasting over moet betalen. En nog best veel ook, tenzij je op het pakketje vermeld dat het een gift is en onder de €20. Dit is helaas wel strafbaar :(

 

Een klein probleempje hiervoor is dat het logo nog niet definitief is, en ze moeten dat natuurlijk zien eer ze kunnen produceren. Gelukkig wil iemand van school die goed is met Photoshop (hopelijk) helpen.

 

Bij een logo zie je vaak een ®. Dit is volgens mij dat er bepaalde rechten op staan. Ik weet helaas niet hoe ik zulke rechten kan krijgen voor mijn logo/naam van het bedrijf en hoeveel dat kost.

 

Als ik me inschrijf bij de KvK moet ik daarna belasting betalen (jammer, he :(). Het voordeel is dan dat ik de klanten geld kan laten overmaken op mijn rekening. Maar gaat de bank dan niet moeilijk doen?

 

Ik moet mezelf volgens mij ook een minimum loon geven. Hoe doe ik dat? En moet ik dan geld van mijn rekening (zakenrekenrekening openen is te duur) storten op, jawel, mijn rekening? Dat is namelijk echt nutteloos :P

 

Dan: Als ik producten bij leveranciers (al contact mee opgenomen, en zodra ik bij de KvK zit ben ik hun klant) koop betaal ik daar BTW over. Is het niet zo dat ik die BTW op 1 april, of zo, kan terugvragen? En hoe gaat het in zijn werk met belastingaangifte? Is het zo dat al het geld wat op mijn privérekening komt moet worden opgegeven?

 

Voor vragen kan ik altijd nog naar de KvK, maar kost zo'n gesprek ook geld? Of is het gratis?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik ben een stuk goedkoper als ik illegale windows installeer (merk je niks van), maar weet niet wat de consequenties zijn.

 

Ontevreden klanten omdat hun pc ineens stopt met werken, inval op verzoek van de BSA, flinke geldboete en, als je dat illegale installeren doorvoert tot het niveau van de grootte van je dromen die je hier ten toon spreidt, gevangenisstraf.

Link naar reactie
  • 0

Het spijt me dat ik het zeg maar je reacties worden steeds knulliger. Je laat ook niet bepaald zien dat je de adviezen ter harte neemt, bijvoorbeeld als het gaat om het berekenen van je verkoopprijs. En eerlijk gezegd mis ik ook wel een beetje realiteitszin, gezien je plannen nu om veeleisende klanten te gaan helpen met overklokken.

 

Ik hou het bij mijn advies om computers als hobby te houden, probeer gewoon om familie en vrienden te helpen en als je er lol aan hebt of een zakcentje overhoudt dan is dat mooi mee genomen.

Link naar reactie
  • 0
Ontevreden klanten omdat hun pc ineens stopt met werken, inval op verzoek van de BSA, flinke geldboete en, als je dat illegale installeren doorvoert tot het niveau van de grootte van je dromen die je hier ten toon spreidt, gevangenisstraf.

Ok, dan zal ik wel moeten.

 

Het spijt me dat ik het zeg maar je reacties worden steeds knulliger. Je laat ook niet bepaald zien dat je de adviezen ter harte neemt, bijvoorbeeld als het gaat om het berekenen van je verkoopprijs. En eerlijk gezegd mis ik ook wel een beetje realiteitszin, gezien je plannen nu om veeleisende klanten te gaan helpen met overklokken..

Iets minder om te horen, maar waarom? Elke tip of elk advies beredeneer ik met alle respect. Wat is daarbij het probleem met overclocken? Het is tenminste iets vernieuwends (en in het voordeel van de consument).

Link naar reactie
  • 0

Ontevreden klanten omdat hun pc ineens stopt met werken, inval op verzoek van de BSA, flinke geldboete en, als je dat illegale installeren doorvoert tot het niveau van de grootte van je dromen die je hier ten toon spreidt, gevangenisstraf.

Ok, dan zal ik wel moeten.

 

Het spijt me dat ik het zeg maar je reacties worden steeds knulliger. Je laat ook niet bepaald zien dat je de adviezen ter harte neemt, bijvoorbeeld als het gaat om het berekenen van je verkoopprijs. En eerlijk gezegd mis ik ook wel een beetje realiteitszin, gezien je plannen nu om veeleisende klanten te gaan helpen met overklokken..

Iets minder om te horen, maar waarom? Elke tip of elk advies beredeneer ik met alle respect. Wat is daarbij het probleem met overclocken? Het is tenminste iets vernieuwends (en in het voordeel van de consument).

 

Beste Henryht,

 

Ik zou je graag via deze we willen aanraden om even pas op de plaats te maken. Ondernemen is spannend, eigen baas zijn ook, vrijheid hebben, samengevat; het leven van een ondernemer is alle dagen feest.

 

Nu begrijp je zelf ook wel, dat dit natuurlijk niet helemaal waar is.

 

Je hebt als ondernemer met heel veel zaken te maken. Regels en wetten, waar je soms zelf maar de helft van snapt. Ontevreden klanten, die je het leven behoorlijk zuur kunnen maken. Vrienden, die denken dat jij de rekening in de kroeg wel oppakt, jij hebt immers toch geld, want je bent ondernemer, dus rijk. Zodra jouw telefoonnummer bij de kamer van koophandel is geregistreerd, krijg je ook telefoontjes (verkoop, advertentie, etc.). Bel-me-niet register of niet, ze zijn we irritant en komen nooit gelegen.

 

Iedere keer zul je het zelf moeten oplossen. Alle hulp die je inschakelt, daar moet je voor betalen. Want van de lucht kan niemand leven. Heb je een vraag over je boekhouding? Huppa, weer een kwartier of half uur kosten voor de boekhouder.

 

Ondernemen kán leuk zijn, het kan ook eenzaam zijn. Staar je er in ieder geval niet blind op. Het advies van starten als verkoper in een winkel, zou ik in jouw geval zeker even goed overdenken. Misschien geen hele verkeerde eerste stap. Je hebt nog een leven voor je waarmee je alle kanten op kunt.

 

Groetjes Lela

Link naar reactie
  • -1

Bedankt voor het advies ;)

Maar ik heb er zelf vertrouwen in. Al dan niet winst maken, dan wel de kosten terugverdienen. Alle punten die je hebt genoemd kan ik mee leven. Regels en wetten gaan veel tijd kosten, maar het kan niet anders.

Ik heb dit altijd als een hobby gehad. Maar nu vind ik het eens tijd voor een stap hoger. Laten we zeggen: een Higher Level!

Link naar reactie
  • 0

1) Hoe ga jij betalingsuitstel geven aan je professionele klanten?

2) Hoe ga je debiteurenbeheer doen?

3) Hoe ga jij je stok betalen?

4) overclocken? Krijgt de klant dan ook de 2 jaar garantie?

5) Hoe ga je support geven?

6) Denk je echt dat flyeren klanten oplevert voor een online business

7) Waarom wil je in een markt stappen die verzadigd is en kleiner wordt?

8 Hoe wil je concurreren met de grote spelers?

9) Heb je wel een financieel plan gemaakt?

10) Kan je wel pc's in elkaar steken? Hoe doe je dat? Gebruik je speciale handschoenen?

11) Wie gaat de website maken? wat is je budget?

12) Wie wordt de payment provider en wat zijn de instelkosten en kosten per transactie.

13) wat kost een shipping? Wat kost een pick up in geval van een defect?

14) Wie gaat de website onderhouden en up to date houden? beschikbaarheid van onderdelen verandert dagelijks.

15) Heb jij wel tijd voor RMA werk met school?

 

 

En ik kan zo wel doorgaan.

 

Stop eens met dromen en ga eens een plan maken en uitdenken wat je allemaal nodig hebt en hoeveel het gaat kosten.

 

Ofwel steek je offline computers in elkaar voor mensen die je kent en die jou vertrouwen.

Ofwel maak je er een echte business van, maar dan vrees ik dat je toch over startkapitaal moet beschikken.

En ja je loopt wel een hoop risico's. CQ ook jouw ouders waar je nog niet mee hebt gepraat hierover.

 

Als 15 jarige zou ik niet in handel gaan en stok aanleggen en dergelijke. Biedt een dienst aan. Herstelling van computers uit garantie. Opkuisen computers. Verwijderen virussen. Vervangen onderdelen. Eventueel marktplaats handel in tweedehandsspullen.

 

Algemeen kom je over als een betweter dit geen enkele kennis en ervaring heeft met zaken doen. Je blijkt ook niet echt te weten hoe de computerbranche in elkaar steekt.

 

Er waren al een paar draadjes over facebook killers. Nu deze over de direct verkoop in de computerbranche.

Ik wacht met smart op diegene met het fabuleus idee om een videotheek keten te starten. sarcastisch.

 

Groetjes.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goede punten, leuk dat je er over nagedacht hebt. Jammer dat niet iedereen even enthousiast is. :(

1) Waarom zou ik ze uitstel geven? Gewoon na het leveren betalen, neem ik aan.

2) Zie punt 1

3) Ik sla niks tot weinig op. Dit betaal ik gewoon van mijn rekening.

4) Ja, er is niks mis mee als je het rustig aan doet.

5) Dat is al meerdere malen gevraagd. Mail is het voornaamste medium

6) Daar ga ik in ieder geval wel van uit. Tenzij je een goed tegenargument hebt

7) Kleiner = minder concurrentie.

8 ) Zie eerdere reacties. Door de kwaliteit-prijs verhouding

9) Ik heb ongeveer alles compleet ja, maar soms komen er goede tips hier waar ik nog over kan denken

10) Ja, waarom begin ik er anders aan? ??? Ik doe het zoals ik het normaal ook doe.

11) Ik. En ik betaal mezelf er ook niet voor

12) Heb ik al.

13) Transport gaat via PostNL.

14) Ik, om de maand is genoeg.

15) Daarom begin ik nu de zomervakantie er aan komt

 

P.S Bedankt voor de zeer motiverende Kneus die je me geeft. Dat is echt een opkikker.

Link naar reactie
  • 0

Goede punten, leuk dat je er over nagedacht hebt. Jammer dat niet iedereen even enthousiast is. :(

1) Waarom zou ik ze uitstel geven? Gewoon na het leveren betalen, neem ik aan.

2) Zie punt 1

3) Ik sla niks tot weinig op. Dit betaal ik gewoon van mijn rekening.

4) Ja, er is niks mis mee als je het rustig aan doet.

5) Dat is al meerdere malen gevraagd. Mail is het voornaamste medium

6) Daar ga ik in ieder geval wel van uit. Tenzij je een goed tegenargument hebt

7) Kleiner = minder concurrentie.

8 ) Zie eerdere reacties. Door de kwaliteit-prijs verhouding

9) Ik heb ongeveer alles compleet ja, maar soms komen er goede tips hier waar ik nog over kan denken

10) Ja, waarom begin ik er anders aan? ??? Ik doe het zoals ik het normaal ook doe.

11) Ik. En ik betaal mezelf er ook niet voor

12) Heb ik al.

13) Transport gaat via PostNL.

14) Ik, om de maand is genoeg.

15) Daarom begin ik nu de zomervakantie er aan komt

 

P.S Bedankt voor de zeer motiverende Kneus die je me geeft. Dat is echt een opkikker.

Gezien je antwoorden: denk er nog eens héééél goed over na en en werk je plan uit. Jij bent niet aansprakelijk als het fout gaat, dat zijn je ouders. We (ik) steunen je maar wees alsjeblieft niet naïef. Het leven van een ondernemer kan hard zijn, vooral als het fout gaat. Ik zie dat je een aantal punten nogal onderschat.

 

Wat betreft vraag 1 en 2: waarom denk je dat mijn bedrijf (en mijn toekomstige job als deurwaarder) bestaansrecht heeft. Maak een goed plan en hou je hier aan. Een grote order en betaling achteraf is bijvoorbeeld een risicovolle combinatie.

 

Ken je ondernemers in je directe omgeving? Ga eens met ze praten. Zij zullen je vast ook wijzen op de gevaren en risico's zoals wij dat proberen te doen.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0
Gezien je antwoorden: denk er nog eens héééél goed over na en en werk je plan uit. Jij bent niet aansprakelijk als het fout gaat, dat zijn je ouders. We (ik) steunen je maar wees alsjeblieft niet naïef. Het leven van een ondernemer kan hard zijn, vooral als het fout gaat. Ik zie dat je een aantal punten nogal onderschat.

 

Ok, het is risicovol, naar momenteel kan ik er werkelijk niks meer bij bedenken om het met minder risico te laten lopen. Zonder extra punten kan ik dus niet goed vergelijken.

 

Als ik kijk naar de reacties kijk, kan ik een heel duidelijke mening horen: Het is beter om niet te beginnen :(

Link naar reactie
  • 1

Misschien eerst even aangeven dat ik jaren voor een grote 'direct online' speler heb gewerkt. Dell. Idd.

 

TS Ofwel werk je je idee ter dege uit. Ofwel ga je profiteren van je jonge jaren. (15 - 16 jaar = mooiste tijd van je leven)

 

Zoals meerdere personen reeds hebben aangegeven is zakendoen keiheird. Grote aantallen van elkaar verschillende computers verkopen aan klanten die je niet persoonlijk kent en die niet in jouw buurt gevestigd zijn, is niet hetzelfde als een computer samenstellen voor de vader van een vriend.

 

Zo zeg je dat je support via mail gaat doen.

 

Laat ik je eens iets vertellen over support.

 

Vooreerst zal jij goede algemene voorwaarden moeten opmaken.

In die algemene vooorwaarden zal jij hoogstwaarschijnlijk vermelden dat indien de kast wordt geopend door de klant, de garantie vervalt.

 

Stel dat bij transport een niet goed aangesloten kabel loskomt. Dan gaat de klant jou mailen met de mededeling dat zijn computer niet opstart. DOA noemen ze dat.

In dit geval en de meeste andere gevallen kan jij niet anders dan de computer op te laten halen door de post.

 

Support is een heleboel werk. En kost veel centen. Jij zal de computers zelf moeten analyseren en zelf de problemen vinden.

Daarnaast zal jij rma's moeten regelen met jouw leveranciers. (dit gaat meestal niet zomaar van zelf).

 

Je zal ook al jouw computers moeten voorzien van een uniek serienummer. Dit serienummer dien je bij te houden in een database.

 

Daarenboven willen klanten met een probleem dikwijls direct contact met hun leverancier. Maar dan zit jij op school.

 

Hoeveel % van je computers zal je tijdens de garantieperiode moeten herstellen? En wat kost jou dit?

Heb je die berekening al eens gemaakt?

 

Hoe ga jij potentiële uitval beperken? Heb je quality control procedures? Ga jij al je gebouwde computers testen? Zowel softwarematig als hardwarematig?

 

Ben je zeker dat de post voorzichtig omgaat met hun pakketjes. Hoeveel % van die dingen worden gestolen bij de post?

(Ik verstuur electronica met mijn bedrijf en bepaalde pakjesdiensten gaan bepaald niet zacht om met de goederen - staat ook in hun AV)

 

Enkel om het probleem support op te vangen heb jij x euro reserve nodig. Pakket verloren bij post = jij nieuwe onderdelen kopen en de klant opnieuw leveren en vervolgens weken/maanden wachten op een vergoeding van de post.

 

Stel dat een supportprobleem fout wordt aangepakt kan dit schade opleveren bij de klant. Timmer je dit goed toe in je AV?

 

Dromen zijn bedrog. Zaken doen is keihard. The survival of the fitest. En dat geldt zeker voor de pc branche en zeker in crisistijd.

 

Ofwel doen en uitwerken ofwel profiteren van je jeugd. Dat is mijn advies.

Link naar reactie
  • 0

Kijk, hier heb ik wat aan, Paradocx ;)

 

Genieten van je leven is een fantastische tip. En als dit niet slaagt ga dat zeker doen.

Om eens terug te komen op enkele punten:

Algemene voorwaarden ben ik van op de hoogte, en dat gaat/moet zeker gebeuren voor ik begin met de verkoop. Dit vergt echter veel tijd en moeite.

 

Ik ben van plan voor nu nog even regionaal te blijven. Oftewel: Ik zorg zelf voor mijn transport (persoonlijke service, noem ik dat). Hierbij komt dus ook installatie etc. Zie eerdergenoemde posts. Om DOA's te voorkomen zorg ik er uiteraard voor dat ik ze na het monteren ook een keer opstart en test. Dit is zo gedaan. Intensieve test hoeven niet. Mocht een klant toch problemen hebben ben ik bereid ze te helpen.

 

Qua RMA's heb je helaas wel gelijk. Het is het lot van de ondernemer.

 

Waarom zal ik een serienummer nodig hebben? En waarom bijhouden in de database? Ik had eigenlijk het plan om gewoon een klantenbestand te maken.

 

Het is een pure gok dat slechts 2-5 % een reparatie nodig heeft, maar dat weet je nooit van te voren. Tot nu toe is het op 0% gebleven.

 

Tegelijk profiteren van je jeugd en profiteren van ondernemen. Jong ondernemen, heet dat.

Link naar reactie
  • 0

Zeg, als je het niet leuk vind wat je te horen krijgt, zeg dan gewoon dat je er geen boodschap aan hebt. Ik vind het bijna onbeschoft hoe je met de 15 vragen van Paradocx om bent gegaan. Denk je echt dat Paradocx die vragen stelt omdat hij benieuwd is wat jij er op gaat antwoorden of dat hij tussen de regels door misschien een boodschap voor je verstopt heeft?

 

Of het een attitude probleem is of dat je echt ernstig naïef bent blijft voor mij onduidelijk, maar je minachting voor de gegeven adviezen begint me tegen te staan. Ware het niet dat je klanten gaat duperen zou ik je veel succes wensen met je onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Zeg, als je het niet leuk vind wat je te horen krijgt, zeg dan gewoon dat je er geen boodschap aan hebt. Ik vind het bijna onbeschoft hoe je met de 15 vragen van Paradocx om bent gegaan. Denk je echt dat Paradocx die vragen stelt omdat hij benieuwd is wat jij er op gaat antwoorden of dat hij tussen de regels door misschien een boodschap voor je verstopt heeft?

 

Of het een attitude probleem is of dat je echt ernstig naïef bent blijft voor mij onduidelijk, maar je minachting voor de gegeven adviezen begint me tegen te staan. Ware het niet dat je klanten gaat duperen zou ik je veel succes wensen met je onderneming.

 

Sorry, maar op welk punt precies? Want ik heb het met alle respect in ontvangst genomen. Als je me even kunt wijzen waar ik slecht overkwam, kan ik daar tenminste wat van leren. Zo heb ik er niks aan (behalve dat ik weet dat ik afgekraakt wordt). Hoe dan ook. Onbeschoft overkomen is nooit mijn intentie geweest, en ik snap totaal niet vanwaar zulke reacties moeten komen. Ok, naïef. Ik ga er op letten. Maar is dat geen ander woord voor optimistisch? In ieder geval beter dan pessimistisch, hoop ik?

 

P.S Is het verborgen bericht van hem dat ik gewoon moet stoppen? :'(

Link naar reactie
  • 0

Henry: je lijkt me geen domme kerel. Je antwoorden en taalgebruik geven blijken van een redelijke intelligentie.

 

Met intelligentie en een hoop ambitie kom je er echter niet alleen. Je moet ook verstandig keuzes leren maken. Leer ook van de ervaringen en fouten van anderen en doe iets met hun visie die ze met je delen op dit forum. Als er iets is dat je uit alle reacties op dit topic kunt destilleren is het wel dat een hoop ervaren (zaken)mensen niet heel erg onder de indruk zijn van je concept en niet snel iets zouden bestellen bij een dergelijk bedrijfje. Ik deel hun mening: vergeet het aanboren van een grote klantenkring en begin klein met PC-hulpservice en custom-builds voor vrienden en kennissen (b.v. via Facebook, Hyves, mail etc.). Als je goed bent breidt je klantenkring zich vanzelf uit en kun je later altijd nog een echt bedrijf ervan maken (met de ervaring en kennis die je dan al hebt opgebouwd). Zolang je met je fiets komt bezorgen en niet een fulltime servicedienst hebt kun je de grotere klanten toch uit je hoofd zetten.

 

En overleg dit sowieso met je ouders: als er iets mis gaat (b.v. het al eerder genoemde omstoten van een dure Ming vaas bij een klant) zullen je ouders ervoor op moeten draaien. Willen en kunnen ze dit?

 

Mijn ervaring in de PC wereld (ik heb zelf ook een computer- en softwarebedrijf) is dat er bij privépersonen best een redelijke vraag is naar thuishulp bij PC problemen. Die mensen willen echter geen €50,- per uur betalen aan een 'echt' computerbedrijf. Daar kun je prima op inspelen met een semi-professionele servicedienst voor een veel kleiner bedrag per uur. Vervangingsonderdelen en nieuwe PC's verkoop je dan vanzelf.

Marges op hardware zijn tegenwoordig zo laag dat wij die niet eens meer inkopen. Wij verwijzen onze klanten naar sites als Misco etc. (waar onze groothandels ook aan leveren en die daar verkocht worden voor bijna dezelfde prijzen als waar wij ze voor kunnen inkopen). Vervolgens doen wij de installatie en aansluiting tegen onze reguliere vergoeding. Zo krijg je nooit gezeik van klanten die vergelijkbare hardware voor minder op internet tegenkomen.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor het delen van je kennis, Jean ;)

 

Ik merk inderdaad dat men niet erg onder de indruk is. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat in mijn ogen een prachtige en kwalitatieve computer (ik richt me nu minder op de prijs, maar uiterlijk en kwaliteit) gewoon gewenst is mijn de consument, maar zoals ik al zei: In mijn ogen. Mijn ogen hebben nog maar weinig van de wereld gezien, en met zo'n project dat ik van plan was te beginnen in de zomervakantie moest daar een beetje verandering in komen! Het bouwen voor vrienden en kennissen doe ik al volop. Misschien is het beter om daar dan ook een kleine vergoeding bij te vragen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik denk dat je gelijk hebt. Toch zie ik dat sommige computerzaken goed scoren in nichemarkten en zich specialiseren in zzp-computers (minimale eisen voor het draaien van een officepakket) en gamepc's. Ik vermoed dat mensen die niet zijn opgegroeid in het computertijdperk sneller voor de grote namen als BCC, Mediamarkt en Dell kiezen. Voor die andere groep zou dus een markt moeten zijn, al dan niet verzadigd. Een moeilijke markt.

 

Ik koop losse onderdelen en bouw dan zelf een pc precies zoals ik die nodig heb, voor minder geld dan het instapmodel van Dell, en dan heb ik een heel krachtige pc waarmee ik software ontwikkel. Ik denk dat de meeste gamers dat ook doen. De overblijvende markt is heeeel klein.

Link naar reactie
  • 0
Ik koop losse onderdelen en bouw dan zelf een pc precies zoals ik die nodig heb, voor minder geld dan het instapmodel van Dell, en dan heb ik een heel krachtige pc waarmee ik software ontwikkel. Ik denk dat de meeste gamers dat ook doen. De overblijvende markt is heeeel klein.

 

Kijk, jij snapt het! Dit is ongeveer hetzelfde wat ik doe, maar dan koop ik in bij de leveranciers. Dit is juist waar ik me op richt. Niet alle gamers/programmeurs kunnen dat. Zij weten alles van games of C++, maar niet per se iets van hardware. In jouw geval is mijn dienst overbodig, maar er zijn nog genoeg andere mensen die dit graag de markt in zien gaan!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Misschien is het beter om daar dan ook een kleine vergoeding bij te vragen.

 

Kijk, nu spreekt de ondernemer. Als je een vergoeding vraagt krijg je een beter idee van hoeveel geld mensen over hebben voor een PC die ze elders niet kunnen kopen. Zelfs als je er niet echt aan verdient, geeft het je inzicht in de markt. Vervolgens ga je nadenken over je marges, en je inkoop daarop aanpassen. En gaandeweg groeit er dan een business, met stijgende vergoedingen en dalende inkoopprijzen.

Link naar reactie
  • 0

Lol ik moet de eerste c++er nog tegenkomen die niks van hardware weet. Maar nogmaals.....lijkt me dat er genoeg tips en adviezen gegeven zijn, dus het wordt een non-discussie nu. Aangezien je heilig overtuigd bent van je plannen en precies weet wat je doet, dan zit er niks anders op dan het te doen. Dus: weg van het forum, aan de slag...

 

Aan de andere kant ken ik ook veel mensen die vroeger zelf PC's bouwden, maar tegenwoordig

daar geen zin meer in hebben. Maar ze willen het nog niet helemaal loslatem, dus

willen wel op hoofdlijnen hun PC samenstellen, en dan in elkaar laten zetten door de

leverancier.

Met een legale versie van Windows.

Link naar reactie
  • 0
Sorry, maar dit stel ik niet echt op prijs

 

Dat is dan jammer. Ik heb er geen moeite mee om een kneus te incasseren als ik jou daarmee kan duidelijk maken dat je antwoorden en reacties over het algemeen erg ondoordacht en van weinig realisme getuigen. Maar ook dat zal wel niet tot je doordringen. Adviezen genoeg gehad. Via Yes !! vier hier je successen ! zal ik je proberen te blijven volgen.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.