• 0

Fishfootspa nederland uitrollen

Wij als fishfootspa nederland willen ons concept zo snel mogelijk uitrollen. Dit concept kan franchise, store in store of kleine lokaties in de binnenstad zijn. Aangezien wij ruime ervaring hebben in de inrichting van complete fishspa's en het onderhoud van de vissen willen wij dit graag delen met ondernemers die hier in willen participeren.

 

De grote vraag is: hoe kunnen wij dit aanpakken en de juiste lokaties vinden?

 

Info over de fishspa's is te vinden op http://www.fishfootspa.nl

 

Zie de reacties graag tegemoet,

 

Met vriendelijke groet,

Andy Ott

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

De grote vraag is: hoe kunnen wij dit aanpakken en de juiste lokaties vinden?

 

 

Die grote vraag dien je meestal te beantwoorden in je marketingplan...

 

Welk onderzoek heb je zelf al gedaan mbt de vraag naar je product? Ga je regionaal of nationaal te werk? Hoe groot moet de locatie zijn / aan welke voorwaarden moet deze voldoen? Aan welke voorwaarden moeten participanten voldoen? Welke aanbieders zijn er al en hoe gaan zij te werk?

 

Ik kan op je website niks vinden over franchise mogelijkheden. Waarom niet?

Link naar reactie
  • 0

De grote vraag is: hoe kunnen wij dit aanpakken en de juiste lokaties vinden?

Ben zelf redelijk bekend met het concept althans mijn vriendin gaat maandelijks naar een dr.Fish, het concept is dus in Nederland niet zo heel uniek. Wel denk ik dat er veel creatiever mee om gesprongen mag worden. Begin dit jaar ben ik in Indonesie geweest op het eiland Bali en kwam dit initiatief op veel plekken tegen. In supermarkten, winkelcentra en uitgaans gebieden en heb me verbaasd hoeveel mensen bereidt waren hier op een dergelijk moment tijd voor te nemen en bovendien geld aan uit te geven. Ik raad je aan zoiezo contact op te nemen met enkele overdekte en wat nettere winkelcentra en even te kijken welke reactie je hier op krijgt. Het lijkt me vooral moeilijk in jouw geval voor het juiste concept te kiezen maar wellicht dat feedback je juist op nieuwe ideeën brengt.

Link naar reactie
  • 0

Bij ons zit een schoonheidssalon die 2 van die bakken heeft staan. Weet niet of het een succes is maar het haalde wel de regionale pers.

 

Aangezien het op voetverzorging betrekking heeft zou ik gewoon pedicures of schoonheidssalon met pedicure aanschrijven. Lijkt me helemaal de doelgroep voor jouw produkt.

 

Adressen vind je eenvoudig via de KVK.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit gezien en meegemaakt in Spanje..Als de investeringen niet te gek zijn moet het mogelijk zijn om dit uit te rollen. Een directe benadering van schoonheidssalons etc. zal waarschijnlijk het beste werken.

Waarschijnlijk weet ik wel iemand in het westen van het land die het zou willen proberen.. contact me maar rechtstreeks..

Ervaring met middelgrote bedrijven in moeilijke tijden en crisismanagement. Toch gek op vieze handen en ik denk graag met u mee.

Link naar reactie
  • 0

Andy, als tip wil ik je meegeven dat je wel wat aan je uitstraling zou kunnen doen om het betrouwbaarder over te laten komen. Als ik kijk naar de doelgroep en andere SPA-gerelateerde bedrijven/diensten zien die er vaak heel clean en in balans uit.

(ik noem een Zwaluwhoeve, Thermae2000 etc). Ik weet dat er andere budgetten tegenover staan, maar ook met een beknopter budget kan je verbeteringen maken.

 

Als ik nu op jouw beginpagina kijk is het een beetje rommelig. Mijn suggesties om te veranderen:

- Fishfootspa Nederland heeft geen logo. Als "moederbedrijf" zou je op z'n minst een bepaalde hierarchie

en uitstraling verwachten. Nu zijn de franchisers dominanter qua positie, dat kan, maar er moet wel een

soort afzender zijn van wie dit initiatief afkomstig is.

 

- Blauwe achtergrond verloop opeens aan de rechterkant afgekapt, ziet er amateuristisch uit, alsof het even

snel in elkaar gezet is. (Waarom niet een lichtere achtergrond i.p.v. donkergrijs, bijv wit of gebroken wit/lichte kleur?)

Bij een SPA denk ik aan rust, clean, balans. Grijs kan wel, maar voor mijn gevoel niet zo hard en dominant als nu.

 

- Logo's van de Franchise Spa's zijn niet hetzelfde. De Vis (beeldmerk) en de letters zijn bij beiden verschillend.

Tevens kan je zien dat de plaatsnaam erin gepropt is. De verhouding van de letters is niet meer natuurlijk.

De hoogte is nu aangepast en dat zie je gelijk - zonde.

 

- Op de site zelf is het storend dat je een foto hard afgeknipt ziet. Beter zou zijn een foto die verloopt naar een achtergrond

of een vrijstaande foto. Geeft meer rust in je beeld. Zoals je ook ziet in je hoofdnavigatie in blauw, valt die een beetje in

het niets door je blauwe verloop. Niet handig als je direct helder wil communiceren, bezoekers willen niet gaan zoeken.

 

- Laat een logomap maken met voorbeelden hoe je het logo wel en niet moet gebruiken. En in diverse bestandsformaten.

Prettig om te hebben als franchiser, dat je weet waar je aan toe bent als je dit logo wilt toepassen om je

communicatiemiddelen, zoals flyers en advertenties.

 

Mijn advies zou zijn om een vormgever in de arm te nemen of een goede webdesigner die dit voor je kan doen. Het is een investering, maar zorgt er wel voor dat je op de lange termijn je vruchten ervan plukt. Je moet je onderscheiden t.o.v. je "concurrentie" om op te vallen, want je concept is niet nieuw, wat jezelf ook al aangeeft Dr. Fish en dit soort initiatieven zijn er al. Aan jou om jezelf goed en helder in beeld te brengen / te positioneren. Vraag jezelf bijv : Waarom moeten mensen voor jou kiezen? Wat heb jij wel wat anderen niet hebben? Wat is jouw meerwaarde? Wat ben je absoluut niet?

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.