• 0

800 ureneis

hallo mensen,

na 2 jaar in de zw geweest te zijn heb ik met ingang van december 2007 een wia uitkering gehad omdat ik voor mijn werkzaamheden 100%arbeidsongeschikt was verklaard en in de klasse 80%-100% viel.

 

vanuit deze wia uitkering ben ik januarie 2008 in loondienst gaan werken en ben in januarie 2009 als zzp er begonnen,en ik krijg nu maandelijks een aanvulling van 130 euro vd wia.en ik vrees dat ik de 12225 ureneis niet haalt ivm crisis.

 

maar als je toch voor jezelf begint dan heb je toch de verlaagde ureneis en recht op de startersaftek?

 

ok en zeg niet(zoals de meest doen) dat ik dit met het uwv of de boekhouder moet bespreken.

 

ben benieuwd of u hier een duidelijk antwoord op hebt!

 

graag bericht terug

 

en vr gr phg hendriks

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

maar als je toch voor jezelf begint dan heb je toch de verlaagde ureneis en recht op de startersaftek?

De 800 uur is van toepassing als je een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt (bijvoorbeeld WAO of WIA).

 

Met die 800 uur krijg je echter geen zelfstandigenaftrek cq startersaftrek.

 

Wel heb je een speciale aftrek (1e jaar 12K, 2e 8K, 3e 4K). Deze bedragen mag je echter alleen van je winst aftrekken. Dus als je in je 1e jaar 10.000 euro winst had, mag je ook maar 10.000 euro aftrekken. De aftrek verlaagt dus niet de inkomsten uit een uitkering of andere inkomsten.

 

Wellicht kom je zo weer een stap verder.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij je onderneming bent gestart vanuit de ziektewet, heb je recht op het verlaagde urencriterium. Je recht op startersaftrek hangt samen met hoe vaak jij gebruik hebt gemaakt van de zelfstandigen aftrek in de afgelopen 5 jaar.

 

Edit: Fout van mij, ik dacht dat dat ook onder de startersaftrek viel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.