• 0

zpp in loondienst kilometervergoeding

Weet iemand een antwoord

 

ik ben parrttime in loondienst en ik ben zzp-er. Ik rij 3 dagen naar mijn werk met priveauto de rest naar klanten. Valt dit nu ook onder zakelijke kilometers?

en wat als ik zelf een lease auto aanschaf op mijn bedrijf en dan naar mijn werkgever rij ? zijn dit dan prive kilometers?

 

deze vraag stel ik omdat ik in februari op een bijeenkomst van de belastingdienst was en die inspecteur mij toen vertelde dat alle kilometers gedeclareerd kunnen worden ook naar de werkgever (volgens hem is dit gewoon woon-werk verkeer) maar nu weet ik niet meer of ik dit wel goed begrepen heb.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik rij 3 dagen naar mijn werk met priveauto de rest naar klanten. Valt dit nu ook onder zakelijke kilometers?

De klantkilometers wel, de ritjes naar je werkgever niet

 

en wat als ik zelf een lease auto aanschaf op mijn bedrijf en dan naar mijn werkgever rij ? zijn dit dan prive kilometers?

Jep, het zijn geen zakelijke kilometers voor je bedrijf, dus zijn het privé kilometers. Sterker nog: zelfs zakelijke ritten voor je werkgever in je eigen lease auto zijn voor jou privé kilometers want immers niet zakelijk gereden voor je eigen bedrijf.

 

en die inspecteur mij toen vertelde dat alle kilometers gedeclareerd kunnen worden ook naar de werkgever (volgens hem is dit gewoon woon-werk verkeer) maar nu weet ik niet meer of ik dit wel goed begrepen heb.

De inspecteur heeft het goed: Je kunt die kilometers inderdaad privé declareren bij je werkgever, alleen vervalt vanaf 2013 de belastingvrije vergoeding tot 19 ct/km. Overigens betekent dat niet dat er helemaal geen vergoeding meer vanuit de werkgever gegeven wordt / mag worden, alleen is die vergoeding dan belast.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt die kilometers inderdaad privé declareren bij je werkgever, alleen vervalt vanaf 2013 de belastingvrije vergoeding tot 19 ct/km. Overigens betekent dat niet dat er helemaal geen vergoeding meer vanuit de werkgever gegeven wordt / mag worden, alleen is die vergoeding dan belast.

 

Vers van de pers is dat 4 van de 5 partijen die het lenteakkoord gemaakt hebben dit onderwerp alweer zullen laten varen rond de verkiezingen.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Vers van de pers is dat 4 van de 5 partijen die het lenteakkoord gemaakt hebben dit onderwerp alweer zullen laten varen rond de verkiezingen.

Met die kanttekening dat de Staatssecretaris gewoon doorgaat met het opnemen van einde van de onbelaste km-vergoeding in het Belastingplan 2013, dat met Prinsjesdag naar de (nieuwe) Tweede Kamer gaat. Dat belooft dus nog wat vuurwerk in het najaar, met een volstrekt onzekere uitkomst.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.