• 0

Verzekering voor Studentchauffeurs bedrijf

Goede avond,

 

De afgelopen weken heb ik gigantisch veel gebeld met verschillende verzekeringsmaatschappijen, maar niemand kan mij helpen. Misschien weet hier iemand iets..

 

Over een paar weken gaan we van start met ons nieuwe bedrijf. Dit betreft een studentchauffeur bedrijf, we rijden klanten in hun EIGEN auto's rond. We hebben dus geen eigen auto's. Volgens de gebelde verzekeraars bestaat hier geen aansprakelijkheidsverzekering voor, maar er zijn toch vrij veel van dit soort bedrijfjes op de markt, die een verzekering aanbieden.

 

De gebelde verzekeringsmaatschappijen vertellen mij allemaal dat ik mijn aansprakelijkheid moet uitsluiten in de algemene voorwaarden. Ik heb dus door een jurist de algemene voorwaarden laten maken, maar toch voelt dit niet helemaal goed. Straks rijdt een van de jongens tegen een paaltje of iets dergelijks en dan mag ik de klant gaan vertellen dat hij/zij het zelf mag gaan betalen...

 

Weet iemand van jullie toevallig een passende verzekering, al is het alleen een no-claimverzekering en hebben de verzekeringsmaatschappijen gelijk, dat wanneer ik mijn aansprakelijkheid uitsluit, dit ook rechtsgeldig is?

 

Alvast bedankt!

 

Bas

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oh sorry Norbert, ik heb denk ik de melding van de reactie in mijn mailbox over het hoofd gezien! bedankt!

 

Jij noemt de WEGAM verzekering, deze werd mij echter ook door alle verzekeringsmaatschappijen afgeraden, omdat ik ook geen eigen auto's zou hebben.. Verder maak ik gebruik van een payrollbedrijf, dus is de loondoorbetaling bij ziekte niet van toepassing. Mij werd verteld door het bedrijf dat 'alle verzekeringen voor het personeel geregeld waren', maar jij noemt nog een ongevallen dekking. Moet ik deze dan wel afsluiten, en kun je me uitleggen waar deze verzekering exact voor dient?

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie
  • 0

Even de oorspronkelijke reactie erbij halen:

 

Binnenkort ga ik starten met een nieuw onderdeel van mijn bedrijfje, het gaat om een bob-service, klanten worden naar huis gereden in eigen auto door studentenchauffeurs. Welke verzekeringen zijn verstandig om hiervoor af te sluiten?

 

Voornaamste risico is schade aan of met auto's van klanten en letsel aan klanten

Beetje een dooddoener, maar veel staat of valt welke overeenkomst je met de klant aangaat. Als de chauffeur gemachtigd is om de auto te berijden, valt eventuele schade aan de auto t onder de eigen verzekering van de eigenaar van de auto.

Hoe het precies zit met letselschade van de klant als inzittende van de auto en eventuele gevolgschade daarvan (bijvoorbeeld loondoorbetalingsclaim van werkgever klant) kan ik lastig beoordelen. Dit valt deels onder de WA-dekking van de auto, maar de gevolgschade mogelijk niet.

 

Eventuele aansprakelijkheid voor jouw bedrijf voor deze schades (bijvoorbeeld no claim verlies, eigen risico of niet-verzekerde cascoschade, letselschade en gevolgschade ) is nauwelijks verzekerbaar: het valt onder geen enkele bedrijfsaansprakelijkheidsdekking (harde uitsluiting motorrijtuigen). Secundaire dekkingen/parapludekkingen voor letsel, onverhoopt onverzekerde motorrijtuigen of aanvullende cascodekkingen voor niet of niet-volledig casco verzekerde voertuigen bestaan wel, maar de enkele verzekeraar die dit doet zit niet te wachten op startende bedrijven met relatief onervaren weggebruikers als studenten.

 

Kortom: ik denk dat je probleem in eerste instantie risicotechnisch van aard is. Ik raad je aan om eerst contact te zoeken met een goede bedrijfsjurist om de mogelijkheden tot het weerleggen of beperken van aansprakelijkheid in geval van autoschade maximaal te benutten door middel van voorwaarden, overeenkomst en wellicht zelfs vrijwaringsverklaringen.

Vervolgens heb ik dan (heel beperkte) mogelijkheden om hiervoor een aanvullende parapludekking aan te bieden.

 

Overige risico's:

 

 

[*]bedrijfsaansprakelijkheid (zaak- en letselschade): voor zover niet gerelateerd aan motorrijtuigen eenvoudig verzekerbaar

[*]werkgeversaansprakelijkheid bestuurder motorrijtuigen: belangrijk! Zal ook een maatwerkdekking worden, zodat je niet het volle bedrag per werknemer per jaar betaalt. Meeste verzekeraars rekenen circa € 20 - € 35 voor iedere medewerker die jaarlijks meer dan 5.000,- km zakelijk rijdt.

[*]Ongevallendekking, adviseer ik niet vaak, maar voor dit werk zou ik een functiedekking (ongevallen tijdens werktijd gedekt) aanraden. Hoeft geen hoog bedrag te zijn, is vooral een arbeidsvoorwaarde die bijdraagt aan een soepelere afwikkeling van de werkgeversaansprakelijkheid in geval van onverhoopte schade

[*]loondoorbetaling bij ziekte: hangt af van het soort arbeids-of oproepovereenkomst. Door jurist laten beoordelen, loondoorbetalingsverplichting bij variabel werk wordt gebaseerd op de gemiddelde inzet van de laatste 3 maanden. Sommige overeenkomsten (van oproep) echter gaan al ongemerkt snel over in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, met een loondoorbetalingsplicht van 2 jaar. Bij payrolling wordt het risico van loondoorbetaling meestal gedragen door payrollbedrijf

.

.

.Vervolgens:

 

Jij noemt de WEGAM verzekering, deze werd mij echter ook door alle verzekeringsmaatschappijen afgeraden, omdat ik ook geen eigen auto's zou hebben..

 

Een bizarre en volledig foutieve conclusie, omdat de WEGAM dekking juist daarvoor bedoeld is. Weet je zeker dat je verzekeraars begrepen hebt, of zij jou?

Bij eigen auto's kun je dit risico ook afdekken via een Schade Inzittendenverzekering (SVI), bij auto's van derden of personeel zelf niet, dus daarvoor past juist de WEGAM dekking beter. Het lijkt er op dat jij en verzekeraars hier gesproken hebben over SVI in plaats van WEGAM

Gelet op jouw verdere toelichting op het payroll verhaal zo hooguit de conclusie kunnen zijn dat het WEGAM-risico primair bij het payrollbedrijf ligt.

 

Mij werd verteld door het bedrijf dat 'alle verzekeringen voor het personeel geregeld waren', maar jij noemt nog een ongevallen dekking. Moet ik deze dan wel afsluiten, en kun je me uitleggen waar deze verzekering exact voor dient?

De ongevallendekking biedt een eenmalige uitkering bij overlijden en invaliditeit. Wordt enerzijds gebruikt om bij te dragen aan een soepele afwikkeling van werkgeversaansprakelijkheidsclaims, anderzijds is het een arbeidsvoorwaarde. Ook kan het een oplossing bieden voor een verhoogd eigen risico op werkgeversaansprakelijkheidsverzekeringen. Nu je gebruik maakt van payrolling is dat vooralsnog allemaal niet voor jou aan de orde, is ter beoordeling van het payrollbedrijf.

 

maar niemand kan mij helpen. Misschien weet hier iemand iets.

 

Je kunt eens kijken naar een kilometer(declaratie)polis. Dat is een soort secundaire WA/CAsco dekking die de eigenaar van de auto compenseert voor no claim verlies, eigen risico en onverzekerde cascoschade (bij WA of WA beperkt casco verzekerde auto's). Daarnaast biedt - een goede polis - ook een parapludekking voor onverhoopt onverzekerd rondrijden, bijvoorbeeld als de eigenaar zijn/haar autopremie niet tijdig betaald heeft en de dekking is opgeschort.

Voor kilometerdeclaratiepolissen - als het product überhaupt nog wordt aangeboden - zou ik contact opnemen met Bovemij of anders de grote 3 beursmakelaars (Aon, Marsh, Willis).

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.