• 0

bescherming samenwerking binnen horeca bedrijf

Beste Lezers,

 

Na ruim 1,5 jaar een pizzeria-restaurant runnen als vof heeft iemand een voorstel gedaan om een ruimte binnen het pand af te huren voor lunch, hoe ga ik hiermee om. Lunch en eventueel ontbijt is zeker geen slecht idee, maar hoop niet dat deze daar mee aan de haal gaat. Hoe bescherm ik mij daarvoor en is verhuur wel verstandig of beter een andere constructie?

 

mvg

 

Daniel ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap je vraag niet, Daniel. Wie gaat waarmee aan de haal en waartegen wil je je bedrijf beschermen? Doen jullie zelf iets aan ontbijt en lunch? Wat doen jullie zelf met de betreffende ruimte tijdens ontbijt en lunch? Welke andere constructie voor wat denk je aan? Wat bedoel je met "samenwerking binnen horecabedrijf"? En wat heeft de rechtsvorm vof met de vraag te maken?

Link naar reactie
  • 0

Beste Renep,

 

bedankt voor de snelle reactie.

 

Het zit zo, dat ik zelf de avond run en zeker de middag en ochtend ideaal vind om ook omzet te generen, maar kan ik dat aan iemand over laten die daar enthousiast over is en een kleine lunch wil beginnen zonder dat ik loonkosten heb? Wel worden er dus andere kosten gemaakt maar daar zou ik dus wat voor kunnen vragen. Waar begin ik, ja ondernemingsvorm is mischien van belang voor de opzet van het onderlinge contract...gis ik zo even. Als iemand binnen mijn pand actief is , is er al toch sprake van een dergelijke samenwerking. Dit hele idee ochtend en middag was al in de toekomst gepland maar nu is iemand die mij dus een voorstel doet. Dit geheel zou mij dus wat minder huurkosten geven voor het hele pand, maar dan komen de rechten natuurlijk ook weer om de hoek kijkken van deze "onderhuurder"

Vanavond heb ik een vrij gesprek over dit idee bij mij in de zaak, vandaar deze vraag voor een aantal tips...

 

wordt vervolgd

 

mvg

 

Daniel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.