• 0

Wijze raad gezocht voor mode zaak met forse omzetdaling

Ik zal even wat vertellen over mijn bedrijf. Ik heb in 2010 een kinderkleding winkel geopend en het eerste jaar ging dit best goed. Al was het ondernemen nog nieuw voor mij en heb ik wel wat fouten gemaakt, met name met de inkoop en een niet goed werkend voorraad systeem. Nu bestaat mijn winkel bijna 3 jaar en het gaat ronduit "slecht" . Omzet is gehalveerd. Ik heb wel mijn inkoop verlaagd en ook de personeelskosten zijn verlaagd. Ik adverteer, verzin acties, zit op social media. Heb een klantenbestand enz. enz. Kortom ik weet het even niet meer..... hoe krijg ik meer kopende klanten naar mijn winkel. Wie kan mij adviseren? Ik krijg het in mijn hoofd niet meer op een rijtje en als het zo doorgaat heb ik over een paar maanden opheffingsuitverkoop.

 

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klanten blijven weg. Er is hier een HEMA gekomen en nog een modezaak. Ik zit in het midden en hoog segment. Er wonen veel mensen met een goed gevulde beurs. Heb ook wel een aantal zeer trouwe klanten. Reacties zijn altijd leuk als mensen hier komen. 85% a 90% van de klanten die binnenstappen koopt ook iets. Het is nu alleen te stil....

 

Ik ben een flyer aan het maken die mag ik bij een kennis in haar schoenenwinkel leggen. Heb regelmatig geadverteerd.

 

Ik heb echt leuke en goede merken maar ja als mensen zeggen ik krijg nieuwe collectie op een bepaalde website al met 10% of 15% korting wat moet je dan he.

Link naar reactie
  • 0

Je kan wel stellen dat het het hele jaar door uitverkoop is, de nieuwe collectie is nog niet binnen en wordt al met 15% korting aangeboden.

Gelukkig zijn er nog a-merken die daar een stokje voor steken en misschien zou je daar eens naar moeten kijken of je die in jouw collectie kan opnemen.

Toch hebben de meeste modezaken in het hoger segment die meedoen aan de omzetbarometer van CBW/Mitex een goede omzet behaalt in mei door de omslag van koud naar mooie weer.

 

Nu las ik in een ander topic dat je eind dit jaar wilt stoppen dus waarom niet, net als je collega's, een constante uitverkoop houden totdat de huurtermijn is afgelopen.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Dat mag helaas niet. Sommige merken zijn daar zeer streng in. Die leveren ook inmiddels niet meer aan kleine webshops. Ik verkoop mijn duurste merken ook redelijk goed. Maar de totale omzet is gehalveerd met vergelijking van het eerste jaar 2010.

Link naar reactie
  • 0

Voor welke leeftijdscategorieen heb jij kleding hangen? De meeste omzet haal je uit je bestaande klantenkring en dat zou prima kunnen werken voor volwassenen, maar in dit geval kleine kinderen worden groot en op een gegeven moment zijn ze je doelgroep niet meer. Dus je moet constant nieuwe klanten werven. En vooral voor het baby/peuter segment zijn winkels als Wibra en Zeeman je grootste concurrenten. Ik zie het overal om me heen. Voor de eerste jaren zijn veel kleertjes benodigd en dan liefst goedkoper dan goedkoper, dus gaan ze naar dat soort winkels toe.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Van 0 t/m 14 jaar. Klopt je kunt geen langdurige relatie opbouwen. Op een gegeven moment ben je ze kwijt. Wij verkopen wel weer veel kraamcadeautjes. Er is bijna niet tegenop te boksen het is het hele jaar door uitverkoop tegenwoordig.

Link naar reactie
  • 0

Van 0 t/m 14 jaar. Klopt je kunt geen langdurige relatie opbouwen. Op een gegeven moment ben je ze kwijt. Wij verkopen wel weer veel kraamcadeautjes. Er is bijna niet tegenop te boksen het is het hele jaar door uitverkoop tegenwoordig.

 

Geboortelijsten noemen ze dat in België

 

Je geeft de consument een paar procent korting en over de omzet van die 'lijst' geef je de ouders ook een paar procent commissie (kunnen ze goed gebruiken voor de kleine).

Link naar reactie
  • 0

Weet je ook in welke leeftijdscategorie de meeste omzet zit? Het lijkt mij als 12 jarige niet leuk winkelen als daar ook kleding voor kleuters te koop is, dat is niet zo "cool" ;) Je zal daarom de doelgroep moeten aanpassen afhankelijk van je omzetcijfers.

 

Heb je voor jezelf al de beslissing gemaakt of je wilt stoppen of doorgaan ?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Als je klanten binnen zijn, kopen ze doorgaans.

Kan het aan je etalage liggen? Is die zo onweerstaanbaar dat zelfs bejaarden de neiging krijgen naar binnen te hollen of mist er iets?

 

Heeft het zin iets toe te voegen aan je assortiment?

Bijvoorbeeld de mogelijkheid om kleding (waarschijnlijk T-shirts) te bestellen met een print van de naam of het lievelingsdier van een kind.

Of luxe speelgoed dat niet door Bart Smit verkocht wordt .

 

Link naar reactie
  • 0

De huur is opgezegd, dit wordt het laatste seizoen. Ik ben nog bezig geweest met een kleiner en goedkopen pand maar helaas niet gelukt. Ik voel alsof in heb verloren. Ik weet wel dat het een lastige tijd is maar ben er nog steeds van overtuigd dat het zou moeten kunnen. Nu na 2,5 jaar ga ik pas goed doorhebben wat ik wel en niet moet doen en nu is het te laat...

 

Nou ja we gaan er nog even met goede moed tegenaan en proberen zoveel mogelijk te verkopen.

 

Etalage ziet er altijd goed uit. Krijg daar ook complimenten over. Ook van mensen zonder kinderen enz. Acties heb ik meerdere verzonnen. Er komen te weinig mensen binnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.