• 0

Opeising Financiering

Opeising Financiering Hypotheek

 

De financiering is opgezegd, door de bank

Geen achter standen, er is voldoende over waarde, er zijn voldoende inkomsten,

 

Naar meerdere brieven te hebben geschreven naar de bank beëindigt de financiering op 28 juni

de bank blijft bij haar stand punt, en geeft aan dat ze mijn ondernemers activiteiten niet langer kunnen blijven financieringen, bij aanvang bij de financiering akte, waren de activiteiten al bekend.

Op de brieven, die ik verstuurt heb wordt niet op gereageerd op de vragen die ik stel.

Wat kan er gebeuren, als ik het erop aan laat komen, zonder een kort geding aan te spannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Blijkbaar heeft de bank vanwege negatieve resultaten en/of kredietgebruik aanleiding gezien om het krediet op te zeggen. Zal dan ook 2 weken de tijd geven om verplichting in te lossen.

 

Voor de goede orde: een rekening courantkrediet is dagelijks opzegbaar. Een lening kan niet zomaar tussendoor opgezegd worden, zolang aan alle rente- en aflossingsverplichtingen wordt voldaan

 

Als je niets doet, zal de bank de afdeling bijzonder beheer/afwikkeling in het geweer roepen die gaan dan zonder overleg alle zekerheden uitwinnen en zorgen dat het openstaand bedrag geincasseerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat de bank i.v.m. jouw bedrijfsactiviteiten de financiering opzegt. Dus niet om bedrijfseconomisch redenen en betalingsgedrag.

Bij het aangaan van de financiering was de bedrijfsactiviteit al bekent. Dus zou je zeggen om die reden kan het niet worden beeindigd.

Veelal betreft het de coffeeshop en sex branche. De vraag is dus of de bank ook echt een goed beeld had van de bedrijfsactiviteiten of niet. Denk dus dat jouw vraag meer een juridische vraag is dan een financiele vraag.

Banken hebben hierin vaak wel een dubbele moraal, want als er geld binnen komt hebben ze vaak geen probleem. Als je een betaalrekening bij de bank hebt, zouden ze deze ook moeten opzeggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.