• 0

Wie is eigenaar van deze scriptie

 

Beste forumlezers,

Graag leg ik het volgende aan jullie voor:

Ruim 2 jaar geleden heb ik inzake mijn opleiding een scriptie geschreven die door een clausule in mijn arbeidsoverkomst aangaande intellectueel eigendom in handen van mijn toenmalige werkgever is gevallen. Ik heb de scriptie inmiddels herscheven aan de hand van vernieuwde wetgeving en jurisprudentie waardoor deze naar mijn mening mijn eigendom is.

 

Iemand ervaring?

Groet, Bloem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Dennis,

Ik zal het voorleggen aan een advocaat. De herschreven versie is in hun handen gekomen via de werkgever waar ik daarna ben gaan werken (die het nu vermarkten met een akkoord van mijn oude werkgever). Absurde situatie omdat de oude werkgever hen toestemming heeft gegeven en die toestemming voor mij niet van kacht is in hun optiek.

Kortom een 1-2tje. Overigens ben ik ook niet meer werkzaam bij de 2e werkgever.

 

Dit was alles, gek verhaal, maar ik beloof dat het niet meer gekker zal worden ;)!

 

Groet, Bloemmm

Link naar reactie
  • 1

Het is zoals ik inschatte dus niet sec een scriptie maar een product waarop meteen is afgestudeerd. Dit gebeurd natuurlijk heel vaak. De scriptie, noem het een beschrijving van de weg er naar toe, is van jou en blijft van jou. Maar het resultaat noem het product of methode, je noemt het een "programma", zal in m.i. eigendom zijn en blijven van de werkgever.

 

Je zou jouw specifieke geval voor kunnen leggen aan een jurist. Maar wat je gemaakt hebt voor een bedrijf waarvoor je scholing en een vergoeding hebt gekregen is meestal voor het bedrijf. Maar vragen kan geen kwaad. Veel hangt altijd af van de specifieke omstandigheden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.