• 0

welk soort investeerder

voor mijn product heb ik meerdere investeerders enthousiast gekregen. Nu wil ik mijn klanten ook de mogelijkheid bieden om aandeelhouder te worden.Ze worden dan ook mijn ambassadeur. De ene groep investeerder (1)is daar heel enthousiast over de andere groep(2) vindt dat (mogelijk) niet fijn omdat ze meer moeten delen. Als ik voor geleidelijk groei wil kiezen gaat mijn eigen voorkeur uit naar groep 1. Voor de grote klapper zou ik (2) moeten kiezen.

 

iemand nog advies?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat voor product heb je, wat voor investeerders heb je en wat voor aandeel heb je reeds aan hun vergeven?

 

Op wat voor manier wil je aandelen aanbieden aan je klanten?

 

Iets meer info helpt om hier wat over te zeggen....

Alle info voor startende ZZP'ers: www.zzperworden.info

Link naar reactie
  • 0

het gaat om ledverlichting voor een specifieke doelgroep. ten bate van deze doelgroep zijn enkele stichtingen actief om nieuwe ontwikkelingen te starten. met een van die stichtingen werk ik nu samen. vanuit deze omgeving is er veel interesse om mijn plan commercieel te ontwikkelen. Zij hebben veel kennis en HEEL belangrijk zij zijn een ingang naar de markt. Echter , ik vraag mij afof zij voldoende commerciele kunde hebben. Een andere groep investeerder heeft veel geld en kunde om iets tot commercieel succes te brengen. Eigenlijk heb ik ze allebei nodig. De vraag is of de een met de ander wil participieren?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je zou kunnen doen, maar dit is een niet standaard verhaal dus het vergt wat inlevingsvermogen.

 

Investeerder 1 wordt aandeelhouder van de BV. De BV levert aan verschillende afnemers.

Maar samen met de stichting richt je een coöperatie op.

Leden van de coöperatie dienen een bedrag te storten (de investering). Het voordeel van de leden wordt dan dat zij met korting kunnen inkopen.

 

Dan heb je 2 verschillende soorten investeerders, wat elkaar niet hoeft te bijten.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Investeerders hebben allen verschillende waarden bij een aandelenpakket. De ene aandeelhouder genereert meer waarde uit een onderneming dan een andere. De een kan door synergieën meer waarde creëren, de ander kan door betere verkooptechnieken hogere cashflows genereren en weer een ander kan door beter beheer de onderneming runnen met lagere risico’s.

 

De enige manier om een antwoord te krijgen op je vraag is door scenariogebaseerde bedrijfswaarderingen de waarde voor de verschillende samenwerkingsstructuren te berekenen.

 

Je hebt het over jezelf, doelgroep A en doelgroep B. Bereken dan de waarde van bv. de aandelen voor jezelf in samenwerking met doelgroep A, jezelf met doelgroep B en, durf ik het te zeggen… doelgroep A met doelgroep B (zonder jezelf).

 

Soms levert desinvesteren van je aandelen meer waarde op dan je zelf ooit kunt creëren. De aandelen leveren het meest op als ze eigendom zijn van de beste eigenaar (die er de meeste waarde mee creëert). Je hebt het over ledverlichting. Stel voor dat je je onderneming aan Philips kunt verkopen. Deze schalen je product zo in hun eigen netwerk en hebben zo goed als altijd een hogere PRIJS voor de aandelen over dan de WAARDE die de aandelen ooit voor jou zullen hebben. Als de prijs die je voor de aandelen kunt ontvangen hoger is dan de waarde die de aandelen voor jezelf hebben, dan is desinvesteren een goede optie.

 

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.