• 0

Experts op het gebied van Chinese manieren gezocht

Beste Allen,

 

Bij deze wilde ik graag een oproep doen of er mensen zijn met kennis van de Chinese manieren en het doen van zaken in China met Chinezen.

Op 24 juni zal mijn online platform gelanceerd worden en op dit moment ben ik druk bezig met de ontwikkeling ervan.

Het platform zal een inzicht gaan geven in de do's en don'ts van Chinese manieren wanneer je zaken met hen doet.

 

Echter ben ik dus op zoek naar mensen die mij kunnen helpen aan content voor op de website.

Enkele onderwerpen waar ik content voor zoek zijn:

 

Face/ Image (reputation, and how to make yourself look good)

Appearance (how to dress yourself in different occasions)

Meeting and greeting

Entering somewhere (house/company/restaurant)

Exchanging objects / giving a gift

Building up relationships

Meetings and negotiations (the process of doing business with Chinese)

Conversation manners/habits

When having a meal

Saying goodbye (when leaving back home, or leaving a meeting)

General manners / Traditions

 

Mocht u iemand kennen die mij zou kunnen helpen dan hoor ik dat graag. Heb je zelf kennis en zou je die willen delen laat het me alsjeblieft weten. Ik wil dit platform heel graag laten slagen maar dat kan alleen met goede info en speciale info die alleen van mensen kan komen met ervaring of met Chinese roots.

Graag hoor ik van jullie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Peter,

 

Ik heb zeker wel kennis van het onderwerp, maar het speciale aan dit platform moet juist zijn dat ik op zoek ben naar mensen die zaken doen in China en die unieke kennis hebben en deze op dit platform willen delen.

Chinezen zelf hebben die kennis ook.

Zelf kan ik nooit al die unieke kennis hebben en daarom ben ik dus op zoek naar hulp.

De afgelopen maanden heb ik mij druk verdiept in de Chinese manieren en gezocht naar de ideale manier om hier inzicht in te geven. Nu ik dit weet ben ik op zoek naar mensen die mij kunnen helpen aan content.

 

Link naar reactie
  • 0
Nu ik dit weet ben ik op zoek naar mensen die mij kunnen helpen aan content.

De reden van mijn reaktie is dat je op deze manier niet echt heel serieus overkomt, en dat daarmee de kans dat je feedback gaat krijgen ook niet toegenomen is.

 

Als ik kijk naar de onderwerpen die je in je openingspost noemt krijg ik het idee dat je in die maanden hiervoor daar toch wel antwoord op had moeten kunnen vinden, zeker als ik even zoek op 'china business etiquette'.

Ben je zelf al eens in China geweest ?

Ja, in 1990! ;)

Link naar reactie
  • 0

De opzet van een senior die de valkuilen voortkomende uit cultuurverschillen beschrijft na een succesvolle loopbaan in China lijkt me geloofwaardiger dan de voorgenomen opzet die blijkt uit je post.

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

Misschien dat ik in jou ogen niet serieus over kom maar dit is op dit moment een orienterende vraag om te kijken of er mensen op dit forum aanwezig zijn die mij zouden kunnen/willen helpen.

Bij deze wil ik je graag uitnodigen om mijn complete bidbook te lezen over het platform wat ik aan het oprichten ben. Hopelijk kom ik dan al een stuk serieuzer over zie : http://www.mediafire.com/?14pxpuzr4w0rwwr

 

Het feit dat je denkt even via een google search achter goede Chinese manieren te komen is precies de kern van het hele probleem.

Dit is ook de reden dat ik mijn vraag hier stel.

De informatie die op websites te vinden is heeft vaak niet de diepte en unieke content die nodig is om een goede vertrouwensband op te bouwen met Chinezen. Uit mijn onderzoek blijkt dat sleutelfactoren bij manieren te maken hebben met : Regio, Religie, Etnische groep, Omgeving, Functie.

Dit heb ik dus in al die maanden onderzocht en hier heb ik een passend webconcept bij bedacht die ik nu dus aan het realiseren ben en waarvoor ik dus op zoek ben naar mensen die ervaring hebben in het zaken doen in China en Chinezen zelf want alleen zij kunnen een goed beeld geven in deze sleutelfactoren

Link naar reactie
  • 0
Het feit dat je denkt even via een google search achter goede Chinese manieren te komen is precies de kern van het hele probleem.

Dit is ook de reden dat ik mijn vraag hier stel.

Dan ligt het aan de presentatie van je vraag, want dat is nou precies wat ik wel dacht dat je zocht... ;)

 

Ik heb een deel van je bidbook doorgekeken, en dat schetst inderdaad een heel ander beeld. Negeer mijn posts hierboven dus maar van harte!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me nou afvraag is, hoe ga jij controleren dat de content die je aangeleverd krijgt van een expert (even aangenomen dat je die dus vindt) ook klopt? Het lijkt me dan ook een kwestie van vertrouwen worden. Of je moet 1 iemand hebben, die als een soort van eindredactie kan fungeren. Just my two cents.

Link naar reactie
  • 0

Beste Sabra, dat is inderdaad een goede vraag. Vaak zijn dit soort dingen heel erg lastig te controleren maar het is inderdaad de bedoeling dat er een groep moderators gaat komen op het platform die de informatie in de gaten gaat houden. Ik heb al contacten gelegd met het KIT (tropenmuseum Amsterdam) Guangxi en andere personen die mij kunnen helpen. Maar hoe meer hoe beter dus mochten er mensen zijn die willen helpen dan is alle hulp welkom

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter, bedankt voor de reactie, misschien had ik inderdaad de vraag iets beter moeten fomuleren klopt.

En bedankt voor de tip P.J ik zal eens even mailen naar Guanxi of ik erbij mag zijn in Utrecht.

Ik ben hier in Februari ook geweest toen het in Breda was, heel nuttig.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je hier niks aan, maar als ik jou was zou ik m'n design skills eens inzetten en een leuk foldertje/infokaartje laten drukken die je op dat soort evenementen aan mensen kunt geven. Iets waar kort op staat wat je bedoeling is, waar je naar op zoek bent en waarom mensen in hemelsnaam hun vrije tijd en kennis met jou zouden moeten delen. Ik denk dat je dan langer blijft hangen, en mensen wat meer kunt prikkelen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.