• 0

Ontslag op staande voet

Hallo,

 

Ik heb een werknemer die al 4 dagen zonder iets te zeggen niet is komen opdagen op zijn werk. Ik heb gebeld, maar er wordt ook niet opgenomen! Weet iemand of er hier sprake is van werkweigering en ik deze werknemer nu per direct kan ontslaan, moet ik een brief opstellen dat er sprake is van ontslag om staande voet?

 

Groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Afhankelijk van hoe de werknemer zijn mentaliteit en instelling is geweest zou ik even wachten met het ontslaan op staande voet.

 

Een oprechte en eerlijke hard werkende werknemer welke zo ineens, zonder (weinig of ernstige) voorafgaande problemen niet op komt dagen kan heel goed andere problemen hebben. Zoals bijvoorbeeld gezondheid, waarbij niemand eraan denkt de werkgever even op de hoogte te stellen.

 

Persoonlijk zou ik een kort bezoekje brengen of per aangetekend

schrijven verzoeken zsm contact op te nemen en indien daaraan geen gehoor wordt gegeven alsnog mogelijk (op staande voet) ontslag.

 

Het kan ook zijn dat je zowieso graag van deze werknemer af wilt.

In dat geval heb je nu een stok om mee te slaan.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een werknemer die al 4 dagen zonder iets te zeggen niet is komen opdagen op zijn werk. Ik heb gebeld, maar er wordt ook niet opgenomen! Weet iemand of er hier sprake is van werkweigering en ik deze werknemer nu per direct kan ontslaan, moet ik een brief opstellen dat er sprake is van ontslag om staande voet?

 

Groeten

 

Wat is je relatie/mening betreft deze employee op het moment?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Alle bedankt voor de reactie.

 

De relatie is dus niet zo best. Hij is pas in dienst sinds maart en is in deze periode al een keer eerder zonder reden niet verschenen. Toendertijd hebben wij hem mondeling hiervoor gewaarschuwd. Inmiddels hebben wij hem een aangetekende brief verzonden waarin staat dat hij met ingang van morgen ontslagen is. Tevens een ontslagvergunning 'voorzover vereist' angevraagd bij het CWI

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.