• 0

Ik ben op zoek naar een betere methode om realtime geld over te boeken naar een aantal vaste leveranciers van mij in China. Reden dat ik dit realtime wil, is omdat ik mijn voorraad zo minimaal mogelijk wil houden en mijn leveranciers pas verzenden indien ze het geld binnen hebben. Dit zijn allemaal vertrouwde partijen, dus ik hoef geen bepaalde zekerheden te hebben.

De realtime mogelijkheden die ik ken zijn PayPal, PayPal mass payment, western union en western union quick cash.

Nadeel paypal: hoge transactie kosten

Nadeel paypal mass payment: geld moet op paypal rekening staan

Nadeel western union: ik word geblokkeerd omdat ik te vaak te hoge bedragen stuur

Nadeel western union quick cash: het schijnt western union ongeveer 5000 euro te kosten om een account op te zetten en zien er voor pakweg 100 transacties per jaar geen heil in.

Ik zit zelf bij de rabobank, maar deze hebben hier ook geen oplossingen voor. Overstap naar een andere bank is voor mij geen probleem, zit niet vast aan contracten of leningen. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

De bank van China heeft sinds vorig jaar ook een vestiging in NL. Kunnen jouw leveranciers daar geen account openen, zodat jij hier een nationale overboeking maakt en zij het meteen op de rekening hebben?

Of neem beiden een HSBC account in Hongkong als ze dat al niet hebben. Dan is het in 1 sec. gebeurd. HSBC zit ook in Amsterdam overigens.

Andere optie : Waarom nemen jouw leveranciers gewoon niet genoegen met een bewijs van overschrijving?

Andere optie : open een rekening op eigen naam in China en stort hier 100.000 euro op of zo. online banking erbij en klaar is kees. Elke keer als je in china bent bijstorten want al maak je over naar deze rekening uit buitenland dan moet je naar de bank voor documenten te tekenen mbt ontvangen gelden uit buitenland.

Andere optie : een partij jouw chinese rekening laten beheren en betalingen laten uitvoeren. Kan een advokaten kantoor zijn of andere solide instelling.

Dan zijn er nog een paar opties in het grijze gebied maar dat is voor zakelijke betalingen meestal geen optie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar