• 0

minimuum bedrag rechtbijstandverzekering?

Hallo allemaal,

Weten jullie of bij een rechtbijstandverzekering altijd een minimum bedrag eraan zit? want ik heb vaak problemen welke schade bedragen zijn minder dan 400 euro. En dan wilt mijn verzekering het niet in behandeling nemen omdat het onder het minimuum bedrag is. EEn keer is oke, maar je merkt wel als kleine ondernemer snel en veel wordt opgelicht bij zaken die misschien maar 100, 200 of 300 euro kosten. >:(

Wat moet je dan doen? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me ook af hoe het komt dat je zoveel zaken van kleine zaken hebt die je wilt voorleggen aan een rechtsbijstandsverzekering, wat voor soort zaken gaat het dan om?

 

Deels mag je van een ondernemer ook verwachten dat hij of zij kleine schades kan opvangen met ofwel de winstmarge ofwel het aanpassen van de bedrijfsprocessen waardoor geschillen niet ontstaan. Maar als we eerst weten om wat voor problemen het gaat kunnen we je misschien tips geven hoe je die kan oplossen ipv van een rechtsbijstandverzekering zoeken die ook voor lagere bedragen in de pen klimt, wat er niet veel zullen zijn want dat soort geschillen aanpakken is nu eenmaal mensen werk en die zijn duur per uur dus het word al snel financieel onintressant om de zaak in behandeling te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie,

 

Dit is bijv. wat het laatst gebeurd.

 

Op 11 mei precies op het moment dat onze restaurant druk hebben, kwam een man van het DTV Klimaat service binnen (voor ketels, centraal verwarming en zo).

Hi zei dat hij voor een jaarlijkscontrole komt. Ik zei dat het bedrijf mij onbekend voor kwam. Hij belde vervolgens zijn hoofdkantoor om te checken en het klopte volgens hem. Hij zei nog dat het gratis is omdat wij onderhoudsabonnement hebben bij hun bedrijf. Ik was ook zo naaif om hem gelijk te geloven. Ik had toen ook erg druk met alle gasten in de zaak, had dus niet nagedacht en liet hem binnen. Hij kwam naar de ketel, kwam later naar mij toe met de kap van de ketel met daarop geplakt 2 stikkers. Hij zei dat 1 sticker van vorige jaar was (als bewijst dat wij contract hadden met zijn bedrijf) en de andere sticker is nieuw van dit jaar.

Ik moest vervolgens ondertekenen voor zijn bezoek. Oke, stom genoeg heb ik het snel gedaan zonder het papier goed op de kleine letter te lezen.

Dan pas vroeg hij mij om contant te betalen. Ik schrok mee dood ? wat betalen?

Ja als u het nu niet hebt, geen probleem, wij sturen wel een factuur.

 

Toen ging hij weg.

Volgende dag kwam ik achter wat ik getekend heb was het contract. Het stond in kleine letter eronder.

Ik was boos, heb gemaild vragen naar het zogenaam onze contract met hun van vorige jaar. Zij hebben mij een scan gestuurd met een handtekening daaronder wat niet van mij was . Het bedrag is 148, 75 euro.

Ik heb gemaild om te laten weten dat het niet mijn handtekening geweest is en dat dit een opgelichte zaak is, en dat ik geen contract wil hebben met dat bedrijf.

Maar ik denk dat nieuw contract heb ik al getekend ?? heb ik uiteindelijk betaald. Alleen kreeg ik later een mail dat het contract per 2012 zal worden beeindigd.

Ik dacht aan aangifte doen bij politie voor het vervals van mijn handtekening, maar ja wat gaat het verder gebeuren met de aangifte? wat kan ik meer doen?

Ben zo boos op dat soort opgelichte bedrijven.

Ik heb op internet ook een bericht gevonden van een andere ook net geopende zaak, die ook worden opgelicht door dit bedrijf. De eigenaar van de zaak ging toen even weg, mensen van DTV Klimaatservice kwam binnen, gewoon hun werk doen. binnen 5 min, vroegen ze om de handtekening vian dat meisje, later kreeg de eigenaar de rekening.

 

Wat kan ik doen?

 

Groeten,

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zei dat het bedrijf mij onbekend voor kwam. Hij belde vervolgens zijn hoofdkantoor om te checken en het klopte volgens hem. Hij zei nog dat het gratis is omdat wij onderhoudsabonnement hebben bij hun bedrijf.

Een tip om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen: maak een simpel lijstje van alle apparatuur die je in je bedrijf hebt. Apparaatnaam, serienummer, jaar van aanschaf, onderhoudsfrequentie, maand waarin het onderhoud plaatsvindt en de naam van het bedrijf dat het onderhoud doet. Als er dan weer zo'n bedrijf langskomt dat je onbekend voorkomt, hoef je alleen maar op dat lijstje te kijken.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een beroep doen op dwaling of misschien wel bedrog.

Maarja, als je iets ondertekend wordt er in de regel vanuit gegaan dat je ook kennis hebt genomen van de inhoud.

 

Ik verwacht eerlijk gezegd dat je niet zo heel sterk staat, tenzij je een succelvol beroep kunt doen op één van de twee bovenstaande wilsgebreken.

 

want ik heb vaak problemen welke schade bedragen zijn minder dan 400 euro

 

Er zijn een behoorlijk aantal rechtskundig/bijstand/adviesbureaus die dit soort zaakjes voor je willen behartigen. Soms zelfs tegen "no cure no pay". 1x goed googlen in je regio en je zult er ongetwijfeld een aantal vinden.

 

Succes,

 

 

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.