• 0

Jonge ondernemer afzetmarkt.

Hallo,

 

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb me sinds kort pas aangemeld, en nu ook mijn eerste stap gezet om een bericht te plaatsen.

Ik ben 17 jaar oud, en studeer dus nog.

 

Al een tijdje houd ik me bezig met het in- en verkopen van spullen vanuit China (telefoonhoesjes, brillen etc.).

Nu was mijn vraag, wat is een goede afzetmarkt? Of hoe vind ik er een?

In principe zou ik best een webwinkel willen starten, maar daar hebben ik nog weinig ervaring mee, dus hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

 

Heeft er iemand misschien tips, ervaringen of adviezen?

 

Groeten,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik blijf me elke keer verbazen over dit soort vragen: ik wil wat gaan verkopen maar ik weet niet wat?

 

ze zeggen dat een goede verkoper alles kan verkopen zonder kennis van zaken, maar daar ben ik het toch echt niet mee eens!

als je plenty geld hebt kan je natuurlijk alle kennis inkopen en zelf alleen maar aan wat touwtjes trekken, maar bij de meeste start-ups is dat natuurlijk echt niet het geval...

 

zoek een bijbaan in een winkel op een gebied dat je interesseert en zoek op die manier uit waar je interesses liggen en ga daar mee verder, zoek,probeer, loop stage, etc,etc...

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van sites als marktplaats, speurders en ebay? Daar vindt toch wel de meeste handel plaats.

En je eigen vrienden/kennissen/familiekring natuurlijk, ook al is die markt niet groot.

Adverteren op social media sites als facebook en hyves kan ook.

 

Genoeg mogelijkheden dacht ik zo.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Maar mijn vraag was meer, of dat jullie misschien nog andere afzetmarkten weten dan een eigen site maken?

 

Een website is geen afzetmarkt maar een middel.

 

Je bedoelt andere opties om een product te verkopen?

 

Deur aan deur

De markt

Via groothandels of winkels

Als leverancier aan andere webwinkels

Als dropshipper voor webwinkels

Je eigen fysieke winkel openen

Via het party-circuit met 'agenten' die op thema-avonden je spullen aan huisvrouwen en/of -mannen en/of andere geinteresseerden (politiek correctie zinsbouw) slijten.

etc.

 

of bedoelde je dat niet?

Link naar reactie
  • 0

SMS telefoonhoesje Samsung Type Nummer Kleur naar HLHL en dan een mobiel betaalmiddel. :P

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mooie leeftijd om een onderneming te starten, maar je moet wel een beetje weten wat je doet. Zoals hierboven gezegd is

een afzetmarkt niet hetzelfde als wat jij bedoelt. De afzetmarkt is de markt waarin je je product kunt verkopen, deze is dus wel

afhankelijk van zowel het product als het middel (waar jij naar vraagt), maar is niet hetzelfde.

 

Juist op jouw leeftijd is het ideaal om een webshop te starten (al zul je wel wat ins en outs moeten leren). Ik heb al geregeld een logo en webshop ontworpen voor jonge startende ondernemers, omdat dit juist ideaal te combineren is naast een studie. Je jonge leefdtijd geeft je het voordeel dat je snel leert, maar er is ook een nadeel. Mensen vertrouwen nu eenmaal eerder een volwassene, dan een 'jong-volwassene'. De optie zoals Frans aangeeft zoals Deur aan deur, de markt, via groothandels etc.zijn dus prima middelen, maar in mij ogen voor jouw situatie niet erg geschikt.

 

Mijn advies, verdiep je toch een wat meer in de mogelijkheden van een webshop. Zorg voor wat 'echte' unique selling points en een klein startkapitaal en verkoop iets wat je interesse heeft!

 

Succes!

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad dat ik misschien nog wat snel van stapel loop als ik nu al een eigen webshop op wil gaan zetten.

Omdat ik ook geen ICT opleiding of dergelijke volg.

Dus ik ga nog even verder struinen op het internet om te kijken wat voor mogelijkheden er zijn,

en eerst nog een hoop kennis opdoen over een webwinkel.

 

In ieder geval erg bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad dat ik misschien nog wat snel van stapel loop als ik nu al een eigen webshop op wil gaan zetten.

Omdat ik ook geen ICT opleiding of dergelijke volg.

Dus ik ga nog even verder struinen op het internet om te kijken wat voor mogelijkheden er zijn,

en eerst nog een hoop kennis opdoen over een webwinkel.

 

In ieder geval erg bedankt voor de reacties!

Een wegbshop opstarten is het punt niet zo, dat kan heel laagdrempelig en zeker in die markt. Het is meer de onderneming die er achter zit, daar zou je je misschien wat meer in kunnen verdiepen.

Link naar reactie
  • 0

Het is precies zoals Jazzy zegt, een webshop starten zal je ongetwijfeld lukken. Er zijn zat pakketten verkrijgbaar voor mensen die niet allemaal zo handig zijn met computers, dus dat gaat geen probleem vormen. Alles wat er achter die webshop zit, zoals je rechtsvorm, je administratie, voorraden etc. zullen het probleem gaan vormen. Hier zou ik mij allereerst op gaan oriënteren, voordat je gaat bekijken hoe je je product precies aan wilt gaan bieden! ;)

 

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Wat ik eigenlijk al aantal malen ben voorgekomen op het internet tijdens de start van mijn eigen webwinkel, is het feit dat men veel inkoopt en verkoopt op marktplaats.

 

Als je bedrijfsmatig bezig bent moet je een KvK nummer hebben.

 

Uitgaande van de volgende zin van TS, ga ik er van uit dat dit een bedrijfsmatige neiging heeft:

Al een tijdje houd ik me bezig met het in- en verkopen van spullen vanuit China (telefoonhoesjes, brillen etc.).

 

Is TS hierdoor, ook al wordt het via marktplaats aangeboden, niet verplicht om een KvK nummer te hebben én om hier dus ook btw aangifte van te doen? Een vraag die ik eigenlijk al in meerdere situaties heb willen stellen maar nooit een duidelijk antwoord op heb gekregen, ik ben benieuwd..

 

Ik ga er van uit dat TS mede zijn leeftijd geen KvK inschrijving heeft en ook niks met de btw van zijn inkoop en verkoop doet.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een discussie op zich. :) Zie onder andere deze en dan de 4e post, die van Roel Jongman: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=50;action=display;threadid=38065 (als iemand weet hoe ik direct naar een post kan linken dan hoor ik het graag...)

 

Waar ik me persoonlijk nogal aan stoor zijn particulieren die de indruk wekken een bedrijf te zijn (wij dit en dat...) maar het niet zijn. Niet alleen betekent dit dat er geen belastingen worden afgedragen (hetzij IB, hetzij OB) maar maakt het ook nogal een verschil welke verplcihtingen je richting de klant hebt. Bij een bedrijf is o.a. Wet Koop op Afstand en de rest van de consumentenbescherming van toepassing, bij een particulier is het meer vrijheid blijheid allemaal. Nou zal dat bij een telefoonhoesje wel loslopen, maar als het wat meer luxegoederen zijn dan mag je als klant best weten wat je van de verkoper mag verwachten als er problemen zijn.

 

Dit ook even ter illustratie bij de vraag van de topicstarter hier.

Link naar reactie
  • 0

Nee, het was juist helemaal niet bedrijfsmatig bedoeld.

Eerder in de zin van, dat ik wat meer te weten wou komen over een webshop, en wat er allemaal bij komt kijken, omdat dit misschien later en in mijn opleiding zeer van pas kan komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.