• 0

is een dubbele domeinnaam mogelijk?

Hallo allemaal,

 

Is het mogelijk dat bij het registreren van een domeinnaam, de registrar aangeeft dat het domein beschikbaar is en het hele process t/m betaling afgerond is en het domein in het pakket wordt toegevoegd terwijl het domein al bestaat?

En zo ja, wat zijn je rechten en de mogelijkheden t.o.v. het domein en de andere domeinnaamhouder (als dit uberhaupt mogelijk is).

 

Bedankt!

 

Gr.

 

Rico

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo allemaal,

 

Is het mogelijk dat bij het registreren van een domeinnaam, de registrar aangeeft dat het domein beschikbaar is en het hele process t/m betaling afgerond is en het domein in het pakket wordt toegevoegd terwijl het domein al bestaat?

 

 

Ik vermoed van wel - anders zou jij die vraag niet stellen ;)

 

 

En zo ja, wat zijn je rechten en de mogelijkheden t.o.v. het domein en de andere domeinnaamhouder (als dit uberhaupt mogelijk is).

 

 

Het houdt op bij het recht op je geld terug krijgen... Bij domeinnamen geldt wie het eerst komt... even ervan uitgaande dat het een generieke domeinnaam is.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Toch gebeurt het daadwerkelijke registreren van de domeinnaam bij sidn zelf. De registrar moet een aanvraag inschieten bij sidn en krijgt daar een bepaalde respons op terug, waar de registrar de juiste handeling op moet ondernemen.

 

Nu weet ik dat er wel registrars zijn, die gewoon de kosten in rekening brengen ongeacht of de registratie/verhuizing wel goed gaat of niet. Dat heb ik bij mijndomein ook al paar keer gehad. En naar mijn geld kon ik fluiten.

 

Als je wilt weten wie uiteindelijk de eigenaar is van een domein, kun je dat bij sidn opvragen (in geval van een .nl domein dan).

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dit heb ik nooit eerder meegemaakt, en ik spreek toch over meer dan 500 registraties voor het bedrijf. Maar ik check een .nl en .be domeinnaam altijd direct bij de beheerders Sidn.nl en DNS.be. Voor internationale extenties gebruik ik Godaddy.

 

In het verleden waren gevallen bekend waarbij interessante domeinnamen plots op naam stonden van het bedrijf waar de check plaatsvond. Bij deze dus een waarschuwing om niet zomaar op elke site een controle op beschikbaarheid uit te voeren.

 

De registrar gaat je geld gewoon terugbetalen, zoals het hoort. Verder heb je, zoals eerder genoemd, geen enkele recht op de domeinnaam.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Is het mogelijk dat bij het registreren van een domeinnaam, de registrar aangeeft dat het domein beschikbaar is en het hele process t/m betaling afgerond is en het domein in het pakket wordt toegevoegd terwijl het domein al bestaat?

En zo ja, wat zijn je rechten en de mogelijkheden t.o.v. het domein en de andere domeinnaamhouder (als dit uberhaupt mogelijk is).

 

Bedankt!

 

Gr.

 

Rico

Het is mogelijk als de koppeling tussen de webhosting provider en Sidn niet goed is toegepast, je kunt voortaan bij een .nl domein naam beter eerst even kijken op sidn.nl of het daar al geregistreerd is.

http://www.crimestop.nl

Webshop voor Moderne alarmsystemen, inbraakdetectie systemen, beveiligingscamera's, IP camera's en deurintercom

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan een dubbele domeinnaam niet. Het is First in First Out. Mocht je tegelijk met iemand anders in het proces zitten, dan is de één toch meestal al een fractie sneller. Mijn medecollega op kantoor registreert 4 a 500 domeinen per jaar en ik heb dit nog nooit van hem gehoord... Uiteraard is dat geen maatstaf voor heel domeinland, maar met zoveel domeinen in bezit zou het dan toch ook bij hem eens voor moeten komen.

 

Met "grote" / "mooie" domeinnamen is het sowieso raadzaam om ze direct te registreren. Ik adviseer klanten om dit te doen, zodat ze zekerheid hebben van hun digitale plek. Registreren is gemiddeld een tientje, dus dat kan je de kop niet kosten. Naderhand een domein terughalen of overkopen van iemand anders is vaak meer rompslomp en geld. Enige risicio dat je loopt als ondernemer bij directe registratie is dat als je de domeinnaam toch niet wilt, je registratiekosten kwijt bent. Maar dat valt mee.

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk dat bij het registreren van een domeinnaam, de registrar aangeeft dat het domein beschikbaar is en het hele process t/m betaling afgerond is en het domein in het pakket wordt toegevoegd terwijl het domein al bestaat?

En zo ja, wat zijn je rechten en de mogelijkheden t.o.v. het domein en de andere domeinnaamhouder (als dit uberhaupt mogelijk is).

Ja, dat kan. In het beste geval was een ander je net voor, terwijl jij bezig was. Dan stort het bedrijf waar je registreerde jou het betaalde terug. Als deze het niet uit zichzelf terugbetaalt, schrijf dan even een email of doe een melding op die website waar je registreerde.

 

Heb je pech, dan ben je opgelicht door iemand met een website vol mooie domeinnamen, die allang bezet zijn. Google de website waar je registreerde. Misschien zijn er meer gedupeerden en kun je melding maken bij ICANN. Als Nederlander ben je dan meestal het domein en je geld kwijt. Als Amerikaan kun je meedoen met een class suite en een schadeclaim verzilveren.

 

Ook een goed bedrijf kan plots een oplichter in dienst blijken te hebben, die dit soort grappen uithaalt. Mij is dat een keer overkomen en de schade ondervind ik er nog steeds van, terwijl de Amerikaanse slachtoffers allemaal zijn geholpen met een leuke vergoeding.

 

Gelukkig heb je er nog geen website op gezet en het adres niet geadverteerd.

Jouw schade valt dus mee.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.