• 0

Adressen uit woonplaats verzamelen en Direct mail in de bus werpen

Hoi,

 

Vorige week donderdag is er een Directmailing van 449 brieven op de mat gevallen bij bedrijven waarvan ik de adressen via de kvk gedownload heb. Respons tot nu toe= 0

 

Nu wil ik ook in mijn directe woonomgeving bedrijven aan gaan schrijven. Ik kan de adressen via de kvk downloaden maar kan ook in de gemeentegids gaan kijken.

 

Nu is er thuis een discussie ontstaan: Mijn mening: je kan niet zomaar langs bedrijven gaan en daar je brief in de bus deponeren. Stel je voor dat zo'n bedrijf via de kvk een non-mailer indicatie hebben afgegeven, dan verschijnen ze daar ook niet in je download bestand en dus willen ze geen reclame ontvangen!

 

De mening van de ander: Ja, dat kan wel. Je krijgt toch zelf ook allerhande reclame door de bus, al dan niet gepersonaliseerd?

 

Wat kan wel en wat kan niet? Het is mij niet altijd even duidelijk! Iemand advies?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat een bedrijf zo slim is om de non-mailier aan te laten zetten bij de KvK is helaas niet het einde van ongevraagde post. Er zijn toch veel meer bronnen voor adressen.... dus dat het niet zou mogen door de non-mailer is geen reden (denk ik maar zo)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Als je mailadressen niet persoonlijk van deze bedrijven/personen hebt gekregen en ook geen toestemming hebt gekregen om reclame hierheen te sturen wordt dit gezien als spam en dus is het verboden.

 

Als je in de wijken rond gaat, adviseer ik om een goede flyer of brochure te maken in plaats van een brief.

Link naar reactie
  • 0

Zo ver ik weet niet inderdaad. Officieel moet je volgens mij toestemming hebben van de eigenaar van die mail om reclame daarheen te mogen sturen. De praktijk laat echter zien dat enorm veel dit niet doen en overal mails en adressen vandaan halen om vervolgens overal reclame heen te sturen, wat overigens niet vaak gewaardeerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Niet gewaardeerd is een groot woord. Ik denk eerder dat het gewoon direct naar het oud papier gaat onder het mom van 'Geen interesse'. Ik krijg vaak genoeg brievenpostreclame van bedrijven, maar ik kijk er even naar en het is of 'niet voor mij van toepassing' of 'geen interesse, want ik ben al voorzien' en dan belandt het bij het oud papier. Er zit nooit wat tussen wat mijn interesse wekt. Zelfs niet de gratis kadootjes, die ik er aan over houd. Nu kan ik niet voor alle ondernemers spreken, maar ik denk dat voor een heel groot deel hetzelfde geldt. Brievenpostreclame heeft mijn inziens gewoon totaal geen effect. Je kunt beter directere acquisitie doen zoals cold calling.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Volgens mijn informatie mag je zoveel brieven per post sturen als je wil. Alleen per e-mail mag het niet.

 

Het wordt wel een vrij dure grap natuurlijk (postzegels, enveloppen, briefpapier). De vraag is ook:

Waarom zou men op je mailing reageren? Heb je zo'n geweldig voorstel?

 

De meeste mailingbrieven gaan rechtstreeks de prullenbak in. Als je 1% respons zou krijgen, dan mag je volgens mij heel tevreden zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nabellen doe ik niet. Het kostenplaatje om na te kunnen gaan of ik het bedrijf telefonisch mag benaderen is mij te duur. (Bel-me-niet-register)

 

Ik ben niet bekend met de hoogte van deze kosten, maar zou het niet voordeliger zijn als je je de kosten van (nog) een mailing bespaard, en toch een paar maanden in het BMNR investeerd? Ik ben het namelijk eens met Frank dat reclame per brief in de meeste sectoren meteen in de trash beland. Bij cold calling hangt je slagingspercentage wat meer af van je verhaal (en ervaring, want het blijft een moeilijk iets)

 

In welke sector zit je trouwens?

Link naar reactie
  • 0

Dat heeft ook alleen betrekking op mail. Ik dacht dat je dat in eerste instantie ook gedaan had omdat je het over direct mailing had. Gewoon naar adressen sturen mag wel maar ben het met mijn voorgangers eens dat deze voornamelijk in de prullenbak belanden. Eigenlijk dus zonde van je geld en alle moeite.

 

Ik ben ook wel benieuwd in welke branche je werkzaam bent? Misschien dat er hier dan andere mogelijkheden genoemd kunnen worden in een vorm van reclame te maken.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een lastige. Grafisch ontwerpers zijn er enorm veel van.Je zult je dus echt moeten onderscheiden van de rest en de concurrentie aangaan.

 

Als tip wil ik je meegeven om je uurtarief of vaste prijzen mee te laten gaan met het gemiddelde in die dienst. Een te laag uurtarief komt niet altijd serieus over en kan worden gezien als amateurristisch. Buiten dat ben je langzaamaan bezig je eigen markt naar beneden te halen. Meerdere nemen een laag uurtarief omdat ze denken hier meer klanten mee te krijgen, maar uiteindelijk heb je daar je eigen markt alleen maar mee. Neem goed uurtarief wat aansluit bij het gemiddelde en wat aansluit aan jou diensten en kwaliteiten.

 

Verder een goed portfolio opbouwen. Doordat er zoveel concurrentie is kun je bedrijven een kijkje laten nemen in eerder gemaakt werkt en op deze manier jouw kwaliteiten laten zien en ze zo overtuigen om voor jouw te kiezen en niet voor een ander.

 

Ook kun je verschillende startersdagen en netwerkdagen afgaan. Om zo contacten te leggen en op deze manier wat voor elkaar te kunnen betekenen.

Link naar reactie
  • 0

Oh, grafisch design. Nu wil ik niet ontmoedigend klinken, maar daar zit echt geen droog brood meer in. Markt is oververzadigd. Veel te veel concurrentie. Vergeet dat hele logo en huisstijl ontwerp voor mkb maar. Been there done that.

 

Als ik je een beter advies mag geven: Ga freelancen. Benader webbureau's en marketing/communicatiebureau's, want die zijn altijd wel op zoek naar capaciteit door ziekte, vakantie of toename opdrachten. Pimp je linkedin profiel. Probeer recruitmentbedrijven (alhoewel ik daar ook bij sommige geen beste ervaringen mee heb). Freelancen is stuk lucratiever en veel minder gezeik aan je kop. En ik kan er over meepraten. Ik doe dan wel geen grafisch design, maar wel websitebouw/ontwikkeling en dat zit ongeveer in hetzelfde hoekje.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Oh, grafisch design.

 

 

Haha, dit dus precies ;D

 

Even zonder grappen: Deze branche is hectischer dan de tweede klas naar Amsterdam tijdens spits.

 

Dat betekend niet dat je er geen goed geld mee kan verdienen, want daar slagen velen in. Maar de welbekende mailing naar het startende MKB gaat je alleen maar geld kosten.

 

Heb je een portfolio?

Link naar reactie
  • 0

Ja, heb ik. Nog niet zo uitgebreid want ben zelf ook een starter:) Ik vond het inderdaad moeilijk een uurtarief te bepalen. Met de gegevens uit de branchemonitor van de BNO (vreselijk hoge tarieven!) en het gemiddelde wat ik tegenkwam op internet heb ik, in combinatie met mijn achtergrond, geprobeerd een middenweg te vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.