• 0

Beëindigen van contract dat er voor 99% waarschijnlijkheid nooit is geweest?

Beste HL-ers...

 

Gisteren werd ik gebeld door een dame van het bedrijf nationalebedrijfsinformatie.nl die me vertelde dat ik in het verleden een contract was aangegaan met hen (kon me hier NIETS van herinneren en helaas ivm overgang op ander boekhoudsysteem ook niet opzoeken) en dat er was aangegeven dat dit contract op kortere termijn dan gebruikelijk (1 ipv 2 jaar) beëindigd zou worden.

 

Of ik maar de email met aangehecht pdf-contract wilde terugsturen "ik mevrouw ... geef hierbij aan dat ik ... bla bla".

 

Domoor die ik ben (druk, druk) stuur ik braaf email terug. Word nog opgebeld door jongeman dat het qua bewoordingen niet 100% klopt, dus ik mail (haast haast) weer terug.

Kous af.. tot ik vandaag ineens mijn echtgenoot met een olifantengeheugen vraag of hij weet van een contract..

We HEBBEN GEEN contract !!!

 

Kortom.. er is me voor 99% waarschijnlijkheid een contract opgedrongen dat er niet eens was!

 

Hoe kom ik hier zo spoedig mogelijk van af.. en hebben jullie soortgelijke ervaringen met dit bedrijf?

In zoekfunctie was niets te vinden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

een dame van het bedrijf nationalebedrijfsinformatie.nl...

 

Is dat een bedrijf uit Groningen? Die naam is nieuw in het wereldje van dubieuze werving, zo te zien. Maar de aanpak komt overeen met talloze cases die hier op het forum beschreven worden onder de noemer acquisitiefraude. Onbestaand contract verlengen en dan zit je vast aan een nieuw contract. Is de klassieke opzet. Meld de case bij SAF en beschrijf in detail wat er is gebeurt.

 

Betaal niks en maak bezwaar tegen hun aanname dat er een overeenkomst is!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het geluk is dat ik IT-technisch niet zo handig ben en de scanner ook niet aan mijn pc is gekoppeld en het contract niet heb ingevuld, maar slechts een email heb teruggestuurd op DEZE email

 

Oorspronkelijke email:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud doen wij u hierbij de bevestiging per mail toekomen van hetgeen we hebben besproken.

 

Als bijlage treft u de bevestiging in PDF-Bestand aan.

Indien alles comfort afspraak en wens is, verzoeken wij u deze mail middels de knop beantwoorden voor akkoord te retourneren naar ons.

(Onder vermelding van uw volledige naam en het contactnummer.)

 

Indien u een nieuwe tekst of logo wilt aanleveren kan dat en beschouwen wij na aanlevering de opdracht als akkoord bevonden.

(Doorsturen of beantwoorden en vermelden: hierbij ga ik ……. Akkoord)

 

Met vriendelijke groet,

 

Sales team – Nationale Bedrijfs Informatie

En vervolgens heb ik deze exacte zin teruggestuurd. (behalve dan dat ik mijn en haar naam weg laat)

 

"Beste mevrouw X

 

Bij deze zend ik u mijn antwoord retour.

We hoeven niet meer vermeld te staan in het bestand va de nationale bedrijfsinformatie."

 

 

Op het formulier staat een contactnummer : 02 vermeld (klopt dat?)

 

Daarop kreeg ik een telefoontje van de jongeman die me vertelde dat hun administratie niet akkoord zou gaan met zo'n vage zin... en braaf/dom als ik ben schrijf ik in de tweede email

 

Beste mevrouw /heer,

 

Ik , mevrouw Y , ga akkoord met het beëindigen van de overeenkomst en wens na 1 jaar niet langer vermeld te staan.

 

 

Bij het napluizen van het papier zelf zie ik echter geen WOORD over beëindiging.. en alleen maar over het AANGAAN van een contract! Aangezien ik van goeder trouw ben had ik nog niets door tot ik het met mijn partner (met olifantengeheugen) besprak vandaag.

We wilden eerst bellen maar hij vermoedt dat het beter was het eerst aan jullie voor te leggen voor ik weer domme dingen ga zeggen..

Sowieso HEEL apart dat we wel in hun systeem staan maar met

1 foutief soort branche

2 foutief webadres..

dit is waaronder we in de KvK staan, dus de informatie hebben ze niet van ons!

Link naar reactie
  • 0

een dame van het bedrijf nationalebedrijfsinformatie.nl...

 

Is dat een bedrijf uit Groningen? Die naam is nieuw in het wereldje van dubieuze werving, zo te zien. Maar de aanpak komt overeen met talloze cases die hier op het forum beschreven worden onder de noemer acquisitiefraude. Onbestaand contract verlengen en dan zit je vast aan een nieuw contract. Is de klassieke opzet. Meld de case bij SAF en beschrijf in detail wat er is gebeurt.

 

Betaal niks en maak bezwaar tegen hun aanname dat er een overeenkomst is!

SAF = Steunpunt Acquisitie Fraude

 

Zag het ineens staan bij ander owp ... en dacht nog.. ah ja, acquisitiefraude is de juiste naam

Link naar reactie
  • 1

Ik heb net even de algemene voorwaarden gelezen van het betreffende bedrijf (wat een rukvoorwaarden trouwens)

 

Leverancier biedt haar diensten aan via een elektronisch contract op de Website of via een schriftelijk contract indien verzonden naar aspirant-Opdrachtgever.

Het Abonnement komt tot stand door het invullen van het elektronische dan wel schriftelijke contract, daarbij dient dit contract te worden geretourneerd door aspirant-Opdrachtgever naar Leverancier.

3.3 Alle aanbiedingen zijn gedurende twee (2) weken geldig tenzij anders is aangegeven. Leverancier is slechts aan de aanbieding gebonden indien de aanvaarding hiervan schriftelijk door de Opdrachtgever binnen twee (2) weken wordt bevestigd. Indien de aanvaarding na twee (2) weken plaatsvindt, heeft Leverancier het recht de uitvoeringstermijn of veranderde bedragen aan te passen.

3.4 Leverancier is gerechtigd een Opdrachtgever zonder opgave van redenen te weigeren.

 

Heb je een contract ingevuld? Of echt enkel een geschreven mail gestuurd.

Want als je geen contract hebt ingevuld, lijkt het me dat ze met hun eigen voorwaarden, niks tegen je kunnen beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Bij het napluizen van het papier zelf zie ik echter geen WOORD over beëindiging.. en alleen maar over het AANGAAN van een contract!

 

Welk papier zelf? Je had het over e-mail. Je vertelt een enorm verhaal, maar ik kan er nog steeds niet uithalen onder welke tekst je nou precies een handtekening hebt gezet of waarop je akkoord hebt gegeven.

Link naar reactie
  • 0

Bij het napluizen van het papier zelf zie ik echter geen WOORD over beëindiging.. en alleen maar over het AANGAAN van een contract!

 

Welk papier zelf? Je had het over e-mail. Je vertelt een enorm verhaal, maar ik kan er nog steeds niet uithalen onder welke tekst je nou precies een handtekening hebt gezet of waarop je akkoord hebt gegeven.

Met 'het papier zelf' bedoel ik het contract dat als PDF was meegestuurd.

Dat papier zelf was het contract waaarin naar ik AANNAM zou staan dat een bestaand contract werd opgezegd.

 

Maar de dame zei dat ik ook wel simpelweg een email mocht terugsturen als ik het niet kon scannen ...

Dus ik heb enkel en alleen in 2 emails teruggestuurd wat in de quotes staat.. . waarbij ik aangaf een contract te willen beëindigen.

 

waarbij de 2e email dus het verste gaat

 

Beste mevrouw /heer,

 

Ik , mevrouw Y , ga akkoord met het beëindigen van de overeenkomst en wens na 1 jaar niet langer vermeld te staan.

 

Ik heb GEEN contact ingevuld, ondertekend en geretourneerd.. sterker nog, had het amper bekeken.. maar zag wel tot mijn verbazing dat er rechtsboven een contract nummer 02 stond. En dat liet een piepzacht alarmbelletje rinkelen.

 

Dit is de letterlijke tekst van het contract (inclusief verkeerd gespelde achternaam) en dan ook nog eens een hufterige 40 euro vragen voor informatie die iedereen domweg kan googlen???

 

T.a.v. Mevr. Van den Hoek Datum: 13-06-2012 Contactnummer : 02

Naar aanleiding van ons telefoongesprek, stuur ik u de bevestiging van uw vermeldingen op de website van de nationalebedrijfsinformatie.nl .

Orderbevestiging. Prijs p/mnd. : €39,95

Uitgebreide vermelding houd in dat u uw inlogcodes ontvangt waarmee u 7 dagen per week 24 uur per dag uw eigen vermelding kunt wijzigen.

Uw uitgebreide vermelding

Bedrijfsnaam +

Bedrijfsadres +

Postcode +

Telefoonnummer +

Faxnummer +

Link naar uw e-mail +

Link naar uw website +

Beter opvallende advertentie +

Openingstijden +

Bedrijfsgegevens vermelden +

Tekens Productomschrijving +

Toevoegen van een bedrijfslogo +

Toevoegen van bedrijfsfoto’s 3

Tekens bedrijfsactiviteiten 800

Tekens trefwoorden 300

2 Unieke trefwoorden met link aan Google

Toevoegen van tweede rubriek +

Naam opdrachtgever :____________________

Functie :____________________

Datum ondertekening :____________________

Handtekening voor akkoord : ____________________

(tekenbevoegd persoon + firmastempel)

Uitgebreide vermelding houd in dat u, uw inlogcodes ontvangt waarmee u 7 dagen per week 24 uur per dag uw eigen vermelding kunt wijzigen.

 

Indien van toepassing, wordt u verzocht zorg te dragen voor ondertekening door een daartoe bevoegd persoon. De aangegeven prijs is exclusief de btw.

De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van één jaar, welke telkens stilzwijgend verlengd wordt met

één jaar tot wederopzegging. Afmeldingen voor het daaropvolgend jaar dienen uiterlijk een maand voor het verlopen van het jaar schriftelijk bij ons ingediend te worden. Op al onze overeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Gedeponeerd bij de KvK te Groningen onder nummer 01138854

www.NationaleBedrijfsInformatie.nl

E-mail: Info@nationalebedrijfsinformatie.nl

Postbus 160 • 9300 AD Roden • telefoon: 050-313 60 17 • fax: 050-313 36 58

KvK Meppel nr. 01138854 • Bank nr. 513105891 • BTW nr. 1943.16.312 B02

Link naar reactie
  • 1

Ik vind dat je het allemaal veel te ingewikkeld maakt door teksten uit te pluizen waar je niet mee hebt ingestemd.

 

Ik zou nog één e-mail sturen als followup op die 2e met iets als:

Voor de goede orde wil ik nog even benadrukken dat ik "wens na 1 jaar niet langer vermeld te staan" schreef op basis van uw telefonische mededeling dat er een overeenkomst zou zijn. Volgens onze administratie hebben wij echter geen overeenkomst, zodat er geen sprake is van 1 jaar vermelding en van beëindigen van een overeenkomst. Wij willen thans ook geen overeenkomst met u aangaan en hebben het contract dat u ons toestuurde daarom niet ondertekend.

 

En vervolgens blijf je op het standpunt staan dat er geen overeenkomst is. Facturen, herinneringen, incassodreigingen passend betwisten en uiteraard niet betalen. De e-mailcorrespondentie zorgvuldig archiveren.

Link naar reactie
  • 0

 

Daarop kreeg ik een telefoontje van de jongeman die me vertelde dat hun administratie niet akkoord zou gaan met zo'n vage zin... en braaf/dom als ik ben schrijf ik in de tweede email

 

Beste mevrouw /heer,

 

Ik , mevrouw Y , ga akkoord met het beëindigen van de overeenkomst en wens na 1 jaar niet langer vermeld te staan.

 

 

 

Lees dat nog eens na. Waarmee ben je akkoord gegaan? Aan welke wens geef je hier uiting?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat je het allemaal veel te ingewikkeld maakt door teksten uit te pluizen waar je niet mee hebt ingestemd.

 

Ik zou nog één e-mail sturen als followup op die 2e met iets als:

Voor de goede orde wil ik nog even benadrukken dat ik "wens na 1 jaar niet langer vermeld te staan" schreef op basis van uw telefonische mededeling dat er een overeenkomst zou zijn. Volgens onze administratie hebben wij echter geen overeenkomst, zodat er geen sprake is van 1 jaar vermelding en van beëindigen van een overeenkomst. Wij willen thans ook geen overeenkomst met u aangaan en hebben het contract dat u ons toestuurde daarom niet ondertekend.

 

En vervolgens blijf je op het standpunt staan dat er geen overeenkomst is. Facturen, herinneringen, incassodreigingen passend betwisten en uiteraard niet betalen. De e-mailcorrespondentie zorgvuldig archiveren.

 

Beste Renep. Hartelijk dank voor deze suggestie.. ik ga hier opvolging aan geven!

En tevens dit geval aangeven bij Steunpunt Acquisitie Fraude!

 

 

Daarop kreeg ik een telefoontje van de jongeman die me vertelde dat hun administratie niet akkoord zou gaan met zo'n vage zin... en braaf/dom als ik ben schrijf ik in de tweede email

 

Beste mevrouw /heer,

 

Ik , mevrouw Y , ga akkoord met het beëindigen van de overeenkomst en wens na 1 jaar niet langer vermeld te staan.

 

 

 

Lees dat nog eens na. Waarmee ben je akkoord gegaan? Aan welke wens geef je hier uiting?

 

Een wens om iets te beëindigen dat er NOOIT is geweest!

Een wens die ik dus uitgesproken (opgetikt) heb , die nooit geuit had moeten worden omdat ik er in geluisd ben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zal ik doen!

 

Waarschijnlijk zeggen ze dat de administratie dit nooit accepteert en dat je een contract moet tekenen om de overeenkomst op te zeggen

Dat is precies datgene wat de tweede contactpersoon wiens naam ik vergat, me verteld toen hij me opbelde nadat ik de email had teruggestuurd "dat de administratie dit niet accepteerde" en hij instrueerde me vervolgens wat ik dan wel in de email moest schrijven.

 

Het lijkt me , als ik zo de lijst van bedrijven die in de spookfacturen worden gemeld , een nieuw opgezet bedrijfje.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Een wens om iets te beëindigen dat er NOOIT is geweest!

Een wens die ik dus uitgesproken (opgetikt) heb , die nooit geuit had moeten worden omdat ik er in geluisd ben.

 

 

Iets dat er nooit is geweest kan je niet beeindigen. Je bevestigt met andere woorden dat er een overeenkomst is. Bovendien ga je ermee accoord dat het na 1 jaar beeindigd wordt. Dat is dus de looptijd van het contract.

 

Natuurlijk moet je dit aanvechten, want je bent erin geluisd. Maar je hebt wel ingestemd met een heel merkwaardige verklaring voor iemand die nooit een overeenkomst heeft gehad.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat kwam omdat men me op het verkeerde been zette, door zeer stellig te beweren dat zo'n overeenkomst er wel was en ik alleen nog maar een email terug hoefde te sturen om de duur van het contract in te korten.

Het kwam dusdanig geloofwaardig over, dat ik geen argwaan kreeg tot de volgende dag.

 

INmiddels heb ik al antwoord van het SAF:

 

Hartelijk dank voor uw melding. Dit bureau is bij ons bekend, er zijn meerdere ondernemers die over dit bureau bij ons een melding hebben gedaan.

 

Ik ben dus niet de enige die er in was getrapt.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kan samengevoegd worden met dit topic over dezelfde onderneming.

 

PAS OP! Nationale Bedrijfs Informatie

 

Ik had er nooit eerder van gehoord, maar wij schijnen daar te adverteren al 3 jaar.

 

Ik heb duidelijk aan de telefoon gezegd geen interesse te hebben.

 

Dan gaat hij een verhaal houden dat het alleen maar is om de gegevens van de adverterders te controleren en dat het verder niets inhoud.

 

Je krijgt een mailtje met gegevens die je even moet controleren. Dan staat er ergens onopvallend ineens de prijs van 40 euro per maand.

 

Er werd niet gezegd dat het gesprek werd opgenomen. Ik heb het gesprek ook afgekapt en gezegd dat hij maar moet mailen.

Den ken jullie dat ze nu nog gaan zeggen dat ik het wel meot afnemen?

 

Oftwel PAS OP nationale bedrijfinformatie en nationalebedrijfsinformatie, om even alle spellingsvarianten mee te nemen.

 

Gaan we nu even uitzoeken wie derachter zit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

'k Zie het nu, had wel gezocht, maar niet op los geschreven varianten..

Aangezien we wel bij allerlei startpagina's gratis vermeld staan, had ik niet eens door dat het om betaalde informatie ging, voor dat soort vermeldingen willen we ook nooit betalen en dat heb ik ook duidelijk gemaakt aan degene die belde.

Link naar reactie
  • 0

vervolg: ben vanochtend gebeld door het bedrijf .. na mijn opmerking dat ik heb vernomen dat ze bj SAF bekend staan , zegt de man doodleuk "ja, we zijn een bedrijf".. alsof elk bedrijf in heel NL daar vermeld staat.

Daarna heb ik neergelegd en ik werd warempel nog een keer teruggebeld ook nog of ik toch niet terstond terug zou willen bellen naar het opgegeven nummer!

 

De brutaliteit om te denken dat iemand vrijwillig 40 euro per maand zou willen betalen (dat bedrag zag je ook niet meteen staan, hoe geniepig)! Nogmaals, bij raadpleging van hun gegevens blijkt er echt vrijwel niets te kloppen omdat alle informatie doodleuk 1 op 1 uit het KvK boek is overgenomen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

pfft.. vandaag weer gebeld en bijna tegen beter weten in, deze persoon wel te woord gestaan, die zich verontschuldigde voor het handelen van de acquisiteurs die 'wel erg voortvarend te werk waren gegaan'.

Ik zou nog een creditfactuur ontvangen..

 

Is dat niet vreemd, voor iets waarvoor je nog niet eens een factuur hebt gekregen (en ook niet had horen te krijgen)?

 

Denk wel dat als ik het niet hier had opgeworpen en gemeld aan SAF dat ik er niet zo relatief gemakkelijk vanaf was gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend van een vrijwel identiek soort bedrijf een spookfactuur ontvangen van een zogenaamd openstaande rekening , ditmaal van het 'Nederlandse Bedrijven Register' gevestigd in Amsterdam (alleen postbusadres)

Als je dan met een vergrootglas de kleine lettertjes leest, staat dat het om een aanbieding gaat.

 

Valt dit ook onder wat je aan het SAF kunt melden? Me dunkt van wel namelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.