• 0

Wat mag een gelikte website nou eigenlijk zo'n beetje kosten

Goedenavond,

Zoals sommigen wel zullen weten ben ik bezig met het stichten van een klein acquisitiebedrijf . Van ICT-zaken (zoals websites) heb ik echter nog niet al teveel kaas gegeten. Ik weet dat er verschillende platforms bestaan: (Joomla/wordpress. enz) bestaan.

 

Mijn eisen:

 

-Een (rete)strak/zakelijk (klein beetje casual) design wat goed past bij de geest mijn onderneming.

-Ruimte voor portfolio/casussen

-Duidelijke informatievoorziening over wat mijn bedrijf straks voor klanten kan betekenen

-Stukje achtergrond bedrijf/ medewerker(s)

-Info formulier

-Link naar twitter/facebook/enz

-Geen/ zo min mogelijk flash en dat soort trukendozen

-Nieuwskader

-Ik wil zelf gemakkelijk zaken kunnen toevoegen en verwijderen.

 

Kan iemand mij een indicatie geven wat zoiets mij (globaal) zou kunnen gaan kosten? Alvast super bedankt! :)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De kosten, alles tussen € 100,- en € 100.000,-

 

Vergeet namelijk niet dat je de kosten van het in dienst nemen van een website ontwikkelaar uitspaart.

 

Om maar even jouw eigen motieven te gebruiken :P

Ik zit te denken aan een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet, voortkomend uit een door mij geacquireerde klant. Lijkt mij een goed gemiddelde. :)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Zijn er geen mensen die websites bouwen onder de conditie: no cure no pay?

Een beetje goede ontwerper heeft toch wel een idee van zijn kunnen en zal het rendement van zijn eindproduct en het product van de klant wel kunnen inschatten. ;)

 

Link naar reactie
  • 1

Zijn er geen mensen die websites bouwen onder de conditie: no cure no pay?

De vraag is dan of de klant zich genezen voelt na het krijgen van die website. Volgens mij zou de website bouwer in zo'n geval de schuld krijgen van een eventueel mislukte startup, zelfs al zou het mislukken van de onderneming helemaal niet te wijten zijn aan de website.

 

Overigens heb ik even mijn accountant gevraagd wat een goede, gelikte website kost. Hij zegt "Twee keer de helft".

Ik heb dit zelf even nagerekend en het blijkt te kloppen.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er geen mensen die websites bouwen onder de conditie: no cure no pay?

De vraag is dan of de klant zich genezen voelt na het krijgen van die website. Volgens mij zou de website bouwer in zo'n geval de schuld krijgen van een mislukte startup, zelfs al zou het mislukken van de onderneming helemaal niet te wijten zijn aan de website.

 

Overigens heb ik even mijn accountant gevraagd wat een goede, gelikte website kost. Hij zegt "Twee keer de helft".

Ik heb dit zelf even nagerekend en het blijkt te kloppen.

 

Als je je als websitebouwer nou eens liet betalen voor de conversie? Kan heel lucratief zijn en als opdrachtgever weet je zeker dat het optimum eruit gehaald wordt. Zo heb ik ook een spuitgietproduct laten maken waarbij de matrijs gemaakt is door een man die zo overtuigd is van zijn kunnen en van ons product dat hij daar de risico's voor heeft genomen.

 

En inderdaad wouter, dan kost de website twee keer de helft met als risico twee keer de helft of meer. :)

Link naar reactie
  • 0

 

Als je je als websitebouwer nou eens liet betalen voor de conversie? Kan heel lucratief zijn en als opdrachtgever weet je zeker dat het optimum eruit gehaald wordt. Zo heb ik ook een spuitgietproduct laten maken waarbij de matrijs gemaakt is door een man die zo overtuigd is van zijn kunnen en van ons product dat hij daar de risico's voor heeft genomen.

 

 

Hoe zou je in dit geval (om toch een beetje ontopic te blijven) zo'n conversie bepalen dan? Bij een webshop kan ik me er iets bij voorstellen, maar in het geval van een aquisitiekantoor wat minder.

Link naar reactie
  • 0

Exact wat Sabra zegt, hoe ga je dat bepalen? En hoe moet je als website bouwer weten wat iemand zelf doet en hoe zijn/haar business er uit ziet?

 

Stel dat we de webshop als voorbeeld nemen, dan zou je een bestelling conversie kunnen noemen. Maar als ik, als beheerder van de shop, de bestellingen niet of niet goed uit voert, dan zal de conversie razendsnel afnemen, ook al is het een enorm goede site.

 

Maar goed, lijkt mij bij uitstek iets wat een websitebouwer zelf zou kunnen bepalen.

 

Zelf loop ik altijd met een boog om "no cure no pay" bedrijven heen. Ik pay liever wel en heb dan wel een cure, in plaats van dat ik niet betaal en ziek blijf.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je je als websitebouwer nou eens liet betalen voor de conversie? Kan heel lucratief zijn en als opdrachtgever weet je zeker dat het optimum eruit gehaald wordt. Zo heb ik ook een spuitgietproduct laten maken waarbij de matrijs gemaakt is door een man die zo overtuigd is van zijn kunnen en van ons product dat hij daar de risico's voor heeft genomen.

 

 

Hoe zou je in dit geval (om toch een beetje ontopic te blijven) zo'n conversie bepalen dan? Bij een webshop kan ik me er iets bij voorstellen, maar in het geval van een aquisitiekantoor wat minder.

 

Dat kan natuurlijk variëren van het lezen van de website (langer dan een bepaalde tijd) tot het contact opnemen of offerte aanvragen. Desondanks een stuk lastiger te meten omdat er bij andere websites dan een webshop legio andere redenen meespelen die ook nog per branch en persoon verschillend zijn.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Paar vragen die misschien handig zijn:

 

- Heb je al een logo cq. huisstijl?

- Lever je de content aan, of moet deze geschreven worden?

- Heb je al ervaring met een bepaald CMS?

 

Zorg voor wat voorbeelden. Retestrak en zakelijk is voor iedereen weer anders.

 

Krijg ik nu een spamlintje? ;D

Goede! Logo/huisstijl heb ik nog niet. Dus ook dat zou (mits tegen een gunstig tarief) bij de offerte in mogen. En nee, van CMS heb ik geen kaas gegeten. Ik wil het mezelf (tot op zekere hoogte) eigen maken, maar gemak moet voorop staan. Content (behalve design) lever ik geheel zelf aan. Voorbeelden? Pffff... Moet ik ff zoeken! :)
Link naar reactie
  • 0

De kosten, alles tussen € 100,- en € 100.000,-

 

Vergeet namelijk niet dat je de kosten van het in dienst nemen van een website ontwikkelaar uitspaart.

 

Om maar even jouw eigen motieven te gebruiken :P

Ik zit te denken aan een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet, voortkomend uit een door mij geacquireerde klant. Lijkt mij een goed gemiddelde. :)

Als jij voor mij even de nieuwe Salando bouwt, kunnen we praten ;).

Link naar reactie
  • 0

Je bent eigenlijk net te laat want meneer van den oord (die hier ook op hl zit) geeft nu een 4-daagse workshop waardoor je zelf een website kunt maken met wordpress. (die zal trouwens nog wel een keer gegeven worden)

 

Maar ik begrijp dat je het niet zelf wil maken.

 

Misschien een idee om dan een prijsopgave te vragen bij een paar hl-leden?

Volgens mij maakt meneer van den oord ook websites en meneer kroeze en mevrouw sabra.

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

En nog vele tientallen HL-ers die ontsloten worden via de WieWatWaar-functie rubriek of branche ICT/ internet...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je bent eigenlijk net te laat want meneer van den oord (die hier ook op hl zit) geeft nu een 4-daagse workshop waardoor je zelf een website kunt maken met wordpress. (die zal trouwens nog wel een keer gegeven worden)

 

Maar ik begrijp dat je het niet zelf wil maken.

 

Misschien een idee om dan een prijsopgave te vragen bij een paar hl-leden?

Volgens mij maakt meneer van den oord ook websites en meneer kroeze en mevrouw sabra.

 

Dank je, ik zal eens even wat gaan rondneuzen hier op HL. Ik vind het alleen allemaal zo"n oerwoud aan termen en gedoe. Ik begrijp verder natuurlijk ook wel dat -hier aanwezige- IT-profs zich niet direct in de kaart laten kijken door zeer gerichte tarieven te gaan noemen. Ik zoek als leek zijnde een indicatie: moet ik denken in de honderden euro"s, of ga ik toch meer richting de 1500+ voor een dergelijke website?
Link naar reactie
  • 0

Zijn er geen mensen die websites bouwen onder de conditie: no cure no pay?

Nee - meer no cure, no way. Als je zelf al twijfelt over de haalbaarheid van je project, ga dan helemaal niet aan anderen vragen risico te nemen, want als je niet twijfelt ben je net als iedereen gewoon in staat te betalen. Simpels.

 

Elke ondernemer onderneemt op no cure no pay basis. Als je partner van een ondernemer wil worden moet je dat ook.

Het is in mijn ogen een veel voorkomend gebruik in de ondernemerswereld. Denk je dat ik altijd van tevoren weet wat ik ga verdienen als ik naar een klant toega?

Ik heb heel wat dingen aangenomen met de kans dat het mislukte en dat ik dus niets zou verdienen. Als ik dit niet had gedaan zou ik niet staan waar ik nu sta.

Maar goed ik snap dat niet iedereen dit aandurft. :)

Link naar reactie
  • 0

Je bent eigenlijk net te laat want meneer van den oord (die hier ook op hl zit) geeft nu een 4-daagse workshop waardoor je zelf een website kunt maken met wordpress. (die zal trouwens nog wel een keer gegeven worden)

 

Maar ik begrijp dat je het niet zelf wil maken.

 

Misschien een idee om dan een prijsopgave te vragen bij een paar hl-leden?

Volgens mij maakt meneer van den oord ook websites en meneer kroeze en mevrouw sabra.

 

Dank je, ik zal eens even wat gaan rondneuzen hier op HL. Ik vind het alleen allemaal zo"n oerwoud aan termen en gedoe. Ik begrijp verder natuurlijk ook wel dat -hier aanwezige- IT-profs zich niet direct in de kaart laten kijken door zeer gerichte tarieven te gaan noemen. Ik zoek als leek zijnde een indicatie: moet ik denken in de honderden euro"s, of ga ik toch meer richting de 1500+ voor een dergelijke website?

 

Nah, dan zal ik de eerste zijn want in poker ben ik toch een drama. Ik denk niet dat jij (en dat baseer ik ook een beetje op je voorgaande topics) meer moet willen betalen dan 1500. Daaronder kun je een prima website krijgen, die je zelf kunt onderhouden. Wil je later meer, dan kun je altijd uitbreiden. Dat klinkt cliche, en dat is het ook. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent eigenlijk net te laat want meneer van den oord (die hier ook op hl zit) geeft nu een 4-daagse workshop waardoor je zelf een website kunt maken met wordpress. (die zal trouwens nog wel een keer gegeven worden)

 

Maar ik begrijp dat je het niet zelf wil maken.

 

Misschien een idee om dan een prijsopgave te vragen bij een paar hl-leden?

Volgens mij maakt meneer van den oord ook websites en meneer kroeze en mevrouw sabra.

 

Dank je, ik zal eens even wat gaan rondneuzen hier op HL. Ik vind het alleen allemaal zo"n oerwoud aan termen en gedoe. Ik begrijp verder natuurlijk ook wel dat -hier aanwezige- IT-profs zich niet direct in de kaart laten kijken door zeer gerichte tarieven te gaan noemen. Ik zoek als leek zijnde een indicatie: moet ik denken in de honderden euro"s, of ga ik toch meer richting de 1500+ voor een dergelijke website?

 

Nah, dan zal ik de eerste zijn want in poker ben ik toch een drama. Ik denk niet dat jij (en dat baseer ik ook een beetje op je voorgaande topics) meer moet willen betalen dan 1500. Daaronder kun je een prima website krijgen, die je zelf kunt onderhouden. Wil je later meer, dan kun je altijd uitbreiden. Dat klinkt cliche, en dat is het ook. :)

 

 

Kijk, daar kan ik wat mee! Dank je Sabra :)
Link naar reactie
  • 0

Je bent eigenlijk net te laat want meneer van den oord (die hier ook op hl zit) geeft nu een 4-daagse workshop waardoor je zelf een website kunt maken met wordpress. (die zal trouwens nog wel een keer gegeven worden)

 

Maar ik begrijp dat je het niet zelf wil maken.

 

Misschien een idee om dan een prijsopgave te vragen bij een paar hl-leden?

Volgens mij maakt meneer van den oord ook websites en meneer kroeze en mevrouw sabra.

 

Dank je, ik zal eens even wat gaan rondneuzen hier op HL. Ik vind het alleen allemaal zo"n oerwoud aan termen en gedoe. Ik begrijp verder natuurlijk ook wel dat -hier aanwezige- IT-profs zich niet direct in de kaart laten kijken door zeer gerichte tarieven te gaan noemen. Ik zoek als leek zijnde een indicatie: moet ik denken in de honderden euro"s, of ga ik toch meer richting de 1500+ voor een dergelijke website?

 

Nah, dan zal ik de eerste zijn want in poker ben ik toch een drama. Ik denk niet dat jij (en dat baseer ik ook een beetje op je voorgaande topics) meer moet willen betalen dan 1500. Daaronder kun je een prima website krijgen, die je zelf kunt onderhouden. Wil je later meer, dan kun je altijd uitbreiden. Dat klinkt cliche, en dat is het ook. :)

 

 

Kijk, daar kan ik wat mee! Dank je Sabra :)

 

No problem.

 

(oh en Wouter, voor jou is no cure, no pay geen probleem hier hoor. Voor 10% van je webshop doe ik het graag. :-K)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.