• 0

Wat vind je van Manguru -Your guide in Chinese business manners do's and don'ts

Omschrijving van je concept:

Een online platform waar Experts en Natives uit China hun kennis delen op het gebied van Chinese zaken manieren in de vorm van do's en don'ts. De doelgroep van het platform zijn Nederlandse ondernemers van het MKB die zaken doen of gaan doen in China.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar wat de concurrentie is. Maar ook wat men nu aanbied online en in boeken. Ook heb ik uitgezocht wat nu precies manieren zijn en hoe je beter de achtergrond informatie van manieren naar boven kunt halen.

Het hele onderzoek, de ontwerpen en de propositie van het platform is te zien op: http://www.mediafire.com/?u4ih2job7uxhzhu

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met dit concept wil ik manieren in kaart proberen te brengen en ze te mappen. Ook wil ik de achtergrond informatie die je nu nooit echt goed te weten komt weergeven op het platform. Deze sleutelfactoren zijn de regio waar de manieren vandaan komen (google maps) de religie en etnische groepen die verbonden zijn aan een manier, de omgeving waar de manieren plaats vinden. Maar ook de werkfunctie die de personen hebben die bij een bepaalde set manieren hoort. Ook wil ik experts en mensen met ervaring samen met Chinese natives de content deels laten verzorgen op het platform. Dit is ook gelijk de grootste uitdaging en hetgeen waar ik een vraag over heb aan iedereen hier. Mensen met ervaring in zaken doen in China zullen niet zomaar hun kennis over de Chinese manieren delen. Hier moet voor hen iets aantrekkelijks tegen over staan. Naast het feit dat experts zichzelf en hun bedrijf exposure kunnen geven op het platform kunnen ze ook hun netwerken uitbreiden door in contact te komen met al de MKB ondernemers die zaken willen doen in China. Maar hoe ik deze experts nog meer tegemoed kan komen is voor mij nog een grote uitdaging.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Met dit platform kunnen mensen een duidelijk beeld krijgen in de achtergrond van manieren in China. Ook zullen de manieren beter in kaart gebracht kunnen worden en gemapt zijn. Daardoor kan dit platform in de toekomst gaan dienen als handige marketing tool. Ook is er op het platform interactie mogelijk over de manieren en kunnen gebruikers manieren ranken, taggen, en comments geven waardoor er kostbare informatie met elkaar uitgewisseld kan worden. Het platform is ook van deze tijd omdat het kort, simpel en helder is. Maar doordat de informatie verzorgd word door experts en natives is de informatie op het platform ook van hoogwaardige kwaliteit en betrouwbaar. De experts en natives kunnen gaan dienen als kwaliteitsbewakers op het platform. Zij kunnen mensen do's en don'ts aanbevelen, iets wat mensen vandaag de dag zelf moeten doen en beslissen na het lezen van boeken en website.

 

Een ander groot voordeel voor bedrijven is dat zij nu zeer gericht kunnen adverteren bij manieren om hun service te promoten of onder aandacht te brengen. Bij deze een kort voorbeeld: Er is een manier die gaat over het geven van een geschenk aan een Chinees bij de eerste ontmoeting, als tip komt hier dan een link te staan van een bedrijf wat deze geschenken verkoopt op een bepaalde locatie.

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de belangrijkste vraag waar ik op dit moment mee zit namelijk:

 

Wat zou voor deze experts en natives (Chinezen) een goede regeling of beloning zijn om op dit platform hun kennis te willen delen over manieren?

 

Wat zou een goed verdienmodel kunnen zijn voor deze experts en het platform zelf?

 

Zou het mogelijk zijn om bedrijven content te laten verzorgen tegen betaling?

 

Maar ook algemene feedback is natuurlijk van harte welkom!

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Zoals eerder vermeld is mijn bidbook te downloaden op: http://www.mediafire.com/?u4ih2job7uxhzhu

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zou voor deze experts en natives (Chinezen) een goede regeling of beloning zijn om op dit platform hun kennis te willen delen over manieren?

Ik probeer te begrijpen waarom je deze vraag hier stelt. Want in je bidbook lees ik over Bart, Lee en Tracy, die voor zover ik kan beoordelen alledrie voldoen aan jouw definitie van 'expert'. Is het dan niet het meest voor de hand liggend om aan hen - en aan een aantal natives - te vragen wat zij in ruil voor hun bijdragen zouden willen hebben?

Link naar reactie
  • 0

Bart, Lee en Tracy

 

Dat zijn personas....

 

Voordat je de inhoudsopgave erin hebt gezet:

 

"manners" moet "customs" zijn.

 

Je gebruikt nu veel te veel woorden. 60 pagina's kan makkelijk 20 pagina's worden. Het irriteert om door die brij te moeten waden.

 

In het onderstaande kan het cursiefe bijvoorbeeld weggelaten worden, en ik heb een paar van de spel-/stijl-/smaakfouten dik gemaakt:

 

Why this platform is better then the rest

•It is online so easy to access anywhere!

•People with different social backgrounds can interact, this is crucial for good info.

Its not a one way train, information is shared, discussed and commented (on)

•The users know what they are talking about, only people with the right knowledge (finish your sentences)

•The platform is connected closely to social media, its of this modern time

•Young and old people can be connected, which is good for the future

•The manners can be mapped and structured thanks to the tags, this is unique

•Privacy data is respected and will be protected also with the use of usernames??????

•Users need to have a certain knowledge with manners to be on the platform

•Users need to put in effort to join, therefore they will be more committed/helpfull

 

 

Als je een idee hebt, is een vroege stap vaak te proberen te testen of er vraag naar is en of mensen er voor willen betalen. Dit lijk je nog niet gedaan te hebben.

 

Ik snap de focus op Nederland niet.

 

Als je hier mee verder wilt, zou ik mijn aandacht gaan richten op het maken van een minimum viable product.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar wat de concurrentie is. Maar ook wat men nu aanbied online en in boeken. Ook heb ik uitgezocht wat nu precies manieren zijn en hoe je beter de achtergrond informatie van manieren naar boven kunt halen.

 

Ik zie geen bewijs van dit onderzoek terug. Wat is je concurrentie. Wat is de vraag. Wat biedt men nu aan online en in boeken. Enz.

Link naar reactie
  • 0

Bart, Lee en Tracy

 

Dat zijn personas....

Natuurlijk, maar met een beetje zoekwerk kun je daar toch echte voorbeelden van vinden?

 

Voor je het weet stellen wij hier als leken voor om de natives per reactie een boekenbon te geven en blijkt dat in de chinese cultuur een enorme belediging te zijn ...

Link naar reactie
  • 0

Hoi XiaoDi,

 

Is dat Chinese bericht speciaal voor mij? ;)

Heb het net door mijn vrouw laten vertalen.

Bedankt voor het bericht.

Ik zou graag eens een goed gesprek willen hebben met een ondernemer die zaken doet in China.

Dit omdat dit project een geweldige uitkomst kan hebben maar dan moet ik wel de experts/natives die de content gaan leveren op een goede manier tegemoet komen.

Zij moeten het nut inzien om hun kennis die zij door de jaren heen hebben vergaard te delen op een platform als deze, en hoe waardevol deze kan zijn.

Maar daar moet dus inderdaad iets goed tegenover staan, en dit is meteen ook het grootste struikelblok.

Ik wil bij deze ook John bedankt voor de feedback, en natuurlijk ook jij XiaDi.

Door mijn vrouw en de geweldige manieren uit China ben ik helemaal vol energie en passie voor dit project.

Ik hoop snel een paar goede opties te kunnen vinden waardoor de experts en natives op dit platform zouden willen posten.

 

Bedankt voor alle feedback en ik ga er zeker mee aan de slag!

Mochten jullie nog tips hebben dan zijn die altijd welkom natuurlijk :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.