• 0

Direct mail met visitekaartje

Beste allemaal,

 

Aankomende week wil ik direct mail brieven gaan versturen om een aantal nieuwe klanten (bedrijven) binnen te krijgen in mijn onderneming.

 

Nu is er al het een en ander geschreven over deze vorm van marketing maar ik heb een aantal specifieke vragen.

 

Ik wil namelijk de standaard 80 grams papier vervangen voor 100 grams papier omdat ik dit wat netter vind tonen.

bovendien heb ik een mooie ruimte over waar ik door middel van een dubbelzijdig stripje een visitekaartje kan plakken op het briefpapier.

 

Simpele vraag: is dit weggegooid geld of niet? motiveer je antwoord.

 

Maso,

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eventueel een alternatief is om op verschillende bedrijventerreinen (waardoor je er vele in kortere tijd kan informeren) bedrijven persoonlijk te benaderen. Je schrijft wel die brief en neemt je visitekaartje mee en probeert op locatie al een (gratis) (kennismakings) gesprek aan te gaan. Lukt dit niet omdat deze persoon bijv. even geen tijd heeft, probeer dan een afspraak te maken voor een gesprek. Een gesprek maakt het persoonlijker en dus onthouden mensen sneller je gezicht, jij als persoon en dus ook je visitekaartje en/of bedrijfsnaam. En in een gesprek kun je natuurlijk meer informatie vertellen en direct antwoord geven op eventuele vragen.

Link naar reactie
  • 0

Je moet dan wel sterk in je schoenen staan. De meeste bedrijven zullen je direct afpoederen. Bij de wat grotere bedrijven zal je in meeste gevallen dan ook niet verder komen dan de receptie. Wat ook veel gebeurd is dat ze doen alsof ze interesse hebben. Je laat je papieren achter en gaat vervolgens direct de papierbak in. Je moet ook wel beetje tegen een koude vijandige sfeer kunnen als je bij bedrijven onaangekondigd langs gaat. Mijn ervaring daarin dat het niet vaak erg op prijs gesteld wordt. Onder het motto ondernemers zijn altijd druk en medewerkers weten niet wat ze er mee moeten.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

 

Hallo,

 

Direct mailing is totaal niet interessant meer, gebruik de kracht van het internet zou ik zeggen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dennis Willemsen

 

Dacht al wat een boel nieuwe marketingtopics :)

Maar zijn vaak al wat oudere, maar ook hier ben ik het niet helemaal met je eens.

 

Voor sommige doelgroepen of acties is een direct mailing nog zeker wel interessant.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

 

 

Direct mailing is totaal niet interessant meer, gebruik de kracht van het internet zou ik zeggen.

 

 

 

Ik ben het hier niet mee eens. Is totaal afhankelijk van welk doel je wilt bereiken, wie je doelgroep is en om welk product of dienst het gaat. Elke vorm van reclame is nog steeds interessant mits het onderscheidend is, gericht op de doelgroep en voorbereid en doordacht. Social Media kan goed werken maar ook hier geldt dat dit moet aansluiten bij de doelgroep. Zo maar roepen dat Direct Mailing totaal niet meer interessant is is te kort door de bocht.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.