• 0

Community voor R&D

Hi!

 

Ik las laatst wat interessants. Google heeft een enorm slimme aanpak als het gaat om R&D. Ze stellen gedeeltes van hun code beschikbaar aan developers die het 'cool' vinden om het door te ontwikkelen, puur voor de kick om uit te vinden wat er mee mogelijk is én omdat ze Google cool vinden. Als ik het goed begrepen heb doen ze dit binnen de Google omgeving, een soort community. De capaciteit voor Google's R&D wordt op deze wijze ontelbaar malen opgeschaald tegen bijna geen kosten; al het (door)ontwikkelde spul blijft uiteraard eigendom/staat tot de beschikking van Google.

 

Weet iemand hier meer over, hoe ziet het eruit? hoe werkt het? Waar komen die developers vandaan?

 

Erg benieuwd, Bye!

 

Phileas ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google doet dit inderdaad al een tijdje. Het is een interessante variant op een opensource achtige gedachte.

 

Google kan dit voornamelijk doen door de enorme COOL status die zij op het Internet genieten.

 

op http://labs.google.com zie je de laatste ontwikkelingen (KEWL! ;)... mijn techgeek instelling komt direct weer naar boven) Hier kan je feedback geven via nieuwsgroepen.

 

Het "opensource" gedeelte kan ik even niet vinden... Ben benieuwd of iemand anders weet waar het staat?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Echt open source is het niet, maar je kunt wel Google APIs downloaden om in eigen applicaties te gebruiken: zie hier. Dit is opgezet puur met het idee dat ontwikkelaars dus ruim de mogelijkheid krijgen gebruik te maken van de mogelijkheden van Google, waarbij Google zelf zicht blijft houden op wat er ontwikkeld wordt.

 

Een goede ontwikkeling, levert het weinig op dan kost het ook weinig zullen ze daar denken.

Link naar reactie
  • 0

Normalitair als een opensource ontwikkelaar hoogte krijgt van de instelling: "kost weinig en leverd mogelijk wat op" dan kan je een flameoorlog verwachten ;)

 

Ach ik kom al op zoveel plekken op vòòr Microsoft (vs. de wereld), de PC (vs. Mac), Photoshop (vs. The Gimp) enzovoort, dus ik ben wel wat gewend ;D

 

Maar op zich doet Google het natuurlijk heel slim. Ze geven lang niet alle informatie weg, net genoeg om een bruikbaar pakket aanknopingspunten aan te kunnen bieden, waarna wereldwijd mensen aan de slag gaan om aanvullende diensten te bouwen. En reken er maar wel op dat Google daar als eerste interesse in zal tonen, waar natuurlijk ook niets op tegen is.

 

Phileas, was jouw interesse vooral in het concept zelf, of heb je zelf ideeën waar je mee aan de slag wil?

Link naar reactie
  • 0

Wij en een ander bedrijf hebben het afgelopen jaar behoorlijk wat api's geprogrammeerd. Zelf heb ik er om eerlijk te zijn er niet zoveel verstand van, maar het idee om op deze wijze meer, beter te maken van wat we hebben staat me zeker aan. Het bijzondere in dit punt is dat er een evenwichtige identiteit van jou als bedrijf naar de developers toe moet zijn, om de flame-oorlog van zrski te ontlopen. Of om de mensen uberhaupt uit te kunnen dagen om er iets mee te doen. Daarnaast moet je ze zien te vinden, een soort underground scene, ze zijn er wel, maar ik weet geen plekken waar ze zich verzamelen. Bovendien zijn deze jongens ook goed om te hebben als soort van 2nd opinion, reviews en tests van de beschikbare applicaties.

Leuk om over door te gaan, ben de komende week niet online, dus reageer iets later..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.