• 0

particuliere webhosting

Hoi allemaal,

 

Wij willen heel waarschijnlijk de particuliere markt gaan bedienen met internetdiensten als webhosting, maar twijfelen heel sterk over hoe we het beste de klant moeten benaderen.

 

Hebben jullie tips en/of suggesties dan hoor ik het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

We wonen in Nederland dus ik denk lage prijs.

 

Bij mij op het werk is er bv een run ontstaan op accountjes waar je een anonieme proxy op kunt installeren (install.xav.com voor de ongefortuneerde loonslaven onder ons die graag de dure proxyserver van de baas omzeilen :)

 

En dat loopt best goed aangezien een van de collega's een hostingbusiness heeft en 30 euro PER JAAR vraagt voor 25 mb incl 1 domeinnaam.

 

Geweldige service voor een dikke prijs kun je overal krijgen. De vraag is alleen of het fotoboekje van de familie Boonstra nou wel echt op een high performance high availabilityserver gehost moet worden ?

The future is open !

Link naar reactie
  • 0

Tsja, lage prijs alleen lijkt me weinig zinvol. Iedereen heeft tegenwoordig gratis webspace bij zijn inbelaccount, dus om nou op prijs te gaan concurreren...

 

Ik denk dat je je het best kunt richten op volautomatische website-toepassingen. Dus biedt niet alleen hosting, maar ook mogelijkheden voor bv.

 

- een nieuwsbrief

- ecards

- fotoalbums

- weblog

- verzameling-albums

- afvalschema's, loopschema's etc

- agenda/kalender

- adressenboek

- kladblok

- etc

 

.. zodat Mien-die-nog-nooit-een-pc-heeft-gezien ook haar eigen homepage kan maken. Particulieren die zelf kunnen HTML'en weten vast ook wel een hostingpartij op een of ander palmbomeneiland te vinden waar ze voor 2 euro per maand terecht kunnen, daar kun je toch nooit tegenop. Maak bijvoorbeeld, om de drempel te verlagen, de eerste drie maanden gratis en vrijblijvend. Als mensen dan een beetje content hebben opgebouwd zal dat een extra motivatie zijn om een abonnement te nemen.

 

En wat promotie betreft, maak gebruik van word-of-mouth. Wanneer je iets biedt wat werkelijk handig of leuk is kan het wat dat betreft wel snel gaan (kijk naar cu2,). Biedt korting bij het aanbrengen van nieuwe leden etc.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Tsja, lage prijs alleen lijkt me weinig zinvol. Iedereen heeft tegenwoordig gratis webspace bij zijn inbelaccount, dus om nou op prijs te gaan concurreren...

 

Ik denk dat je je het best kunt richten op volautomatische website-toepassingen. Dus biedt niet alleen hosting, maar ook mogelijkheden voor bv.

 

- een nieuwsbrief

- ecards

- fotoalbums

- weblog

- verzameling-albums

- afvalschema's, loopschema's etc

- agenda/kalender

- adressenboek

- kladblok

- etc

 

.. zodat Mien-die-nog-nooit-een-pc-heeft-gezien ook haar eigen homepage kan maken. Particulieren die zelf kunnen HTML'en weten vast ook wel een hostingpartij op een of ander palmbomeneiland te vinden waar ze voor 2 euro per maand terecht kunnen, daar kun je toch nooit tegenop. Maak bijvoorbeeld, om de drempel te verlagen, de eerste drie maanden gratis en vrijblijvend. Als mensen dan een beetje content hebben opgebouwd zal dat een extra motivatie zijn om een abonnement te nemen.

 

En wat promotie betreft, maak gebruik van word-of-mouth. Wanneer je iets biedt wat werkelijk handig of leuk is kan het wat dat betreft wel snel gaan (kijk naar cu2,). Biedt korting bij het aanbrengen van nieuwe leden etc.

 

Kijk hier kan ik wat mee!

 

Heb jij nog suggesties hoe te handelen qua de domeinnaam bij een 90dagen niet goed geld terug iets?

Link naar reactie
  • 0

Houd er dan wel rekening mee dat jij andermans php/perl scripts mag gaan supporten. Aangezien de meeste van dit soort scriptjes toch open source beta projecten zijn met twijfelachtige kwaliteit kan dat wel eens voor grote problemen zorgen. Wil jij door 4000 regels php gaan ploeteren omdat de foto's van mevrouw de boer er niet meer mooi uitzien als ze eenmaal geupload zijn ? Mevrouw de boer heeft namelijk flink betaald voor haar webruimte met goede service en zal lak hebben aan jouw argumenten dat het hier om 3rd party software gaat. Zij constateert alleen dat het niet zo werkt als jij beloofd hebt.

 

Mijn collega levert voor die 30 euro trouwens ook op verzoek (en gratis) pre installed Web carts, CMS systemen, forums, groupware spul, weblogs, fotoboekjes en al dat soort spul. Hier wordt alleen geen support op geleverd.

 

Wat het stukje ruimte bij de provider vaak ontbeert is cgi/php support.

 

Als je gratis ruimte gaat weggeven zonder verplichtingen kun je wel eens in de problemen komen. Jij zult namelijk wel jouw provider en de domeinnaammoeten betalen. Ik denk dat je veel misbruik op je server kunt verwachten als je zomaar accountjes gaat weggeven. Vooral mensen die eens "vrijblijvend met de techniek willen spelen" , of "even een stukje ruimte nodig hebben" zullen zich meteen melden voor gratis webspace. (om vervolgens na die 3 maanden niets te kopen)

 

Juist mensen die niets ervan af (willen) weten zullen eerder naar een goedkopere hostingboer lopen. Ze snappen namelijk totaal niet waarom jouw service beter is dan die van mijn collega. Het enige verschil dat zij zien is dat jij bv 120 euro vraagt per jaar en mijn collega 30 euro.

 

PS: Je kunt makkelijk goedkope en goede webspace huren en onderverhuren. Kijk bv eens bij www.flexservers.nl

 

Voor de prijzen die zij zich vragen loont het zich echt niet om zelf moeilijk te gaan doen en een redundant huurlijn te laten leggen met alle beheerstress van dien.

The future is open !

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben al een heleboel servers staan en dergelijke, maar bedienen nog geen particulieren.

 

Wil je die dan ook nog gebruiken om particuliere webhosting op te doen ? Ik neem aan dat je er dan toch ook extra servers en extra bandbreedte bij zult moeten nemen om de dienstverlening aan je zakelijke klanten niet in gevaar te brengen.

 

The future is open !

Link naar reactie
  • 0

Zolang dit echt pure overcapaciteit is kun je er denk ik geen bult aan vallen om ook de consumentenmarkt te bestormen. Lukt het niet dan trek je de stekker eruit

 

Je vraag of je juist goedkoop moet zijn of juist veel service moet leveren zul je denk ik met een onderzoekje moeten beantwoorden.

 

Ik kan je alleen zeggen dat sommigen zelfs na het horen van de bodemprijzen van mijn collega nog verder op zoek gaan of ze het ergens anders misschien nog een euro goedkoper kunnen krijgen... Wil je het op service gaan gooien dan zul je echt iets bijzonders uit de kast moeten gaan trekken (misschien richten op de markt voor ouderen/kinderen ?)

The future is open !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.