• 0

ZZP-er of eenmanszaak

Eenmanszaak of ZZP-er ???

als ZZP-er heb ik opdrachten in meerdere vakgebieden, de geestelijke gezondheidszorg, gezondheidszorg, docent op meerdere vakgebieden. Ik bied deze diensten aan onder 1 bedrijfsnaam maar voor de belasting zijn het allemaal aparte vakgebieden en voor 1 diensten in de gezondheidszorg moet ik steeds een VAR verklaring aanvragen. Mijn vraag is of alle aan te bieden diensten niet onder 1 noemer aangeboden kunnen worden via een eenmanszaak?

Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Wie weet heeft iemand hier ervaring mee en kan mij advies geven.

Bedankt alvast voor de moeite!

Rowena

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ha Rowena, welkom!

 

Er is geen verschil tussen een eenmanszaak en een zzp'er, het zijn twee namen voor hetzelfde beestje. Het enige verschil is dat je de eenmanszaak-ondernemer die personeel in dienst heeft, niet zo snel een zzp'er zult noemen.

 

Je kunt op de aanvraag van de VAR-verklaring proberen je diensten onder een noemer te krijgen, maar kennelijk heeft de Belastingdienst die aanvraag afgewezen omdat je teveel zaken onder een VAR-verklaring probeerde te brengen?

 

Vraag in dat geval gewoon een verklaring aan voor de werkzaamheid waar je het voor nodig hebt. Als je niet de gewenste uitkomst krijgt, kun je bezwaar aantekenen en in een brief je verhaal doen. Als je dan nog geen gelijk krijgt kun je naar de rechtbank, maar zover zal het vast niet hoeven komen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.