• 0

aanbouw verbouw woning

 

Ik ben bezig met een aanbouw van een woning voor mijzelf, nu heb ik zelf een holding waar ik aandelen heb zitten van een bedrijf, nu is mijn vraag als ik een vastgoed bv opricht en deze aanbouw van de woning (dit word mijn woning) in deze vastgoed zet zitten daar voordelen aan? ik moet geld lenen bij de bank voor een hypotheek, kan ik het dan zo zien dat ik prive huur betaal aan mijn vastgoed wat dan het geld is voor mijn rente en aflossing naar de bank?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Altijd fijn, ongeduldige klanten.

 

Ik ben grote voorstander van dergelijke constructies en gebruik ze ook wel eens.

Maar de vraag in deze is betreft het een nieuwe aankoop (og is nog niet van je prive) en hoe zakelijk is het?

 

Als je bij een prive woning een stuk aan wil bouwen met als motto "kantoorruimte" of ga je er een externe kantoor/winkel bij aanbouwen.

 

Daarnaast moet je weten dat een zakelijke financiering duurder is (normaal gesproken) en de aflossing hoger is.

Verder zal er ook zeker een stuk vermogen in de BV moeten zitten (zekers als je het wil gaan verhuren).

 

Misschien stel ik de vragen een beetje door elkaar heen, maar ik neem aan dat je het een en ander kunt begrijpen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Altijd fijn, ongeduldige klanten.

 

Ik ben grote voorstander van dergelijke constructies en gebruik ze ook wel eens.

Maar de vraag in deze is betreft het een nieuwe aankoop (og is nog niet van je prive) en hoe zakelijk is het?

Nee zakelijk is het niet , in een vastgoed bv mag een woning zitten toch? Het is nu 1 woning waar straks 2 gezinnen in komen, ouders en wij, gedeelte voor mij/ons ga ik verbouwen, kan ik dit dan zien als investering in vastgoed? Als ik dit in de vastgoed bv druk?

 

Als je bij een prive woning een stuk aan wil bouwen met als motto "kantoorruimte" of ga je er een externe kantoor/winkel bij aanbouwen.

 

Daarnaast moet je weten dat een zakelijke financiering duurder is (normaal gesproken) en de aflossing hoger is.

Verder zal er ook zeker een stuk vermogen in de BV moeten zitten (zekers als je het wil gaan verhuren).

Vermogen in een BV? Ik wil prive gaan huren van de vastgoed BV of is dit niet mogelijk? Hypotheek nemen voor de vastgoed en prive aan vastoed BV de rente en aflossing betalen.

 

Misschien stel ik de vragen een beetje door elkaar heen, maar ik neem aan dat je het een en ander kunt begrijpen.

 

Ik ben niet zo bekend met dit soort constructies en misschien stel ik of geef ik domme dingen aan daarvoor dan excuus.

Link naar reactie
  • 0

Okay, de bedoeling is dus het OG zakelijk kopen en door te verhuren aan 2 partijen (waarvan jezelf er 1 bent).

 

Volgens mij zijn banken niet meer heel happig om verhuurd OG te financieren, als ze daar wel in mee willen gaan moet je toch echt rekenen op een eigen inleg van ruim 30% van de investering.

 

Verder zie ik niet zo zeer het voordeel van dit in.

Als dit een winkel of zakelijke pand was geweest, dan ga ik een eind met je mee maar nu denk ik dat je de BV constructie uit je hoofd moet halen en het volledig op een eigen woning zien (en box 3 voor het verhuurde gedeelte) waarbij hooguit de rente van de verbeteringen van de woning NOG afgetrokken kan worden als je het financieel SNEL rondkrijgt.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.