• 0

Wat moet je weten over ltd. ?

Beste,

 

Ik wil een ltd. (offshore) oprichtten in seychelles voor mijn hostingbedrijf.

Enkel had ik nog een paar vragen:

- Mag je geld van ltd. stortten naar jou rekening of hoe zit dat fiscaal ?

- Zijn bedrijven veplicht om geen btw te verrekenen bij jou (dus alles excl. btw)

- Mag je het via thuis nog wel 9tot5 eraan werken of kun je dan een boete van de fiscus riskeren ?

- Wat zijn Notariaat en Apostille documenten ?

- Kan Nederland je wat maken als je via .ltd een .nl domein runt met NL informatie / hosting ?

- Krijg je daar ook een adres om paypal / neteller / moneybookers / etc aan te vragen ?

- Als een bedrijf / instantie een vordering heeft kan die dan beslag laten leggen op de (limited) / bankrekening ?

 

Ik hoop dat iemand gewoon wat ervaring/advies wilt delen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag,

 

Wat wil je bereiken met een Seychellen LTD?

 

Een hostingbedrijf daar hebben, is niet hetzelfde als je site op een servertje plaatsen en verder gewoon alles vanuit NL regelen.

Ik sprak vandaag nog een buitenland fiscalist van vooraanstaand kantoor Loyens en Loeff en hij gaf mij ook duidelijk te kennen dat dergelijke constructies, waarbij de werkzaamheden en het bestuur feitelijk in NL liggen, afgeraden worden.

 

Het ontbreekt aan substance. Er worden nauwelijks activiteiten verricht op de Seychellen en dat is teken voor de fiscus, die alert is op dergelijke constructies, om de heffing naar Nederland te halen omdat hier de plaats van feitelijke leiding ligt. Klik er maar op voor nogal wat voorbeelden in google.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.