• 0

Aangifte inkomstenbelasting ondernemers 2010

Sinds 2011 verzorg ik voor diverse ondernemers & particulieren de belastingaangiften.

Heb hier ook een programma voor aangeschaft.

 

Nu moet ik voor iemand aangifte inkomstenbelasting ondernemers 2010 verzorgen.

Dit programma heb ik niet.

 

Dacht het wel te kunnen vinden op de www.belastingdienst.nl ...niet dus!?

Wie kan mij advies geven, waar ik dit aangifteprogramma kan vinden..?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Na installatie van IB 2010 voor ondernemers kom ik bij het verzenden van de aangifte op de volgende foutmelding:

 

"foutcode 20030

Het verzenden is mislukt.

Druk op F1 voor meer informatie."

 

Bij F1 staat het volgende:

"Er is een (mogelijk voorbijgaand) probleem in de communicatie met de Belastingdienstserver.

 

Probeer het later nog eens. Als het probleem zich blijft voordoen, is het programma misschien beschadigd. Installeer het programma opnieuw. Controleer ook of er een nieuwere versie van het programma beschikbaar is."

 

Ik denk dat er een nieuwe update is voor IB 2010.

 

Kan iemand mij helpen?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij helpen?

 

2010 is toch een tijd geleden.

 

Ik kan mij ook best voorstellen dat je dit niet meer via internet kan versturen eigenlijk. Het kan wel (denk ik) via Digipoort. Want dat is een ander kanaal, dat niet (althans dat dacht ik!) ineens "dichtgaat". Maar zoals gezegd: ik heb daar nooit echt naar gekeken (heb niemand in het bestand die nu nog aangifte moet doen over 2010 namelijk).

 

Hoe dan ook: in theorie zou je het dan (waarschijnlijk) wel kunnen laten doen via iemand met een PKI-overheid certificaat.

 

En ik had ook dit gevonden:

https://www.belastingaangifteservice.nl/belastingaangifte-programma-2010/

 

Maar of dat nog werkt...

 

Link naar reactie
  • 0

Aangifte 2010 doen is niet meer mogelijk.

 

Als ik er in mijn programma's naar kijk, dan moest je inderdaad via BAPI (dus toen niet via Digipoort!) aangifte doen over 2010.

Dat (BAPI dus) zal waarschijnlijk niet meer werken.

 

Dan zal het moeilijk worden, als ook dat internetprogramma van de BD niet meer werkt voor dat jaar.

 

EDIT:

=====

 

Nou dat zeg ik wel...

 

Maar dit las ik net op de site van de BD:

 

U kunt het KPN BAPI-certificaat alleen nog gebruiken in de volgende gevallen:

•U doet aangifte inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting over aangiftejaren 2011 en eerder. Vanaf 31 december 2016 kunt u deze aangiften niet meer via het BAPI-kanaal doen.

 

Dus je moet dan (waarschijnlijk) iemand de aangifte over 2010 laten versturen die nog een (geldige) BAPI certificaat heeft.

 

Dat valt dan wel mee, lijkt mij.

Overigens heb ik zelf mijn BAPI certificaat niet meer verlengd, dus ik kan je verder niet helpen door de aangifte te versturen (als het niet via Digipoort kan en dat zal dan wel niet).

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie. Alleen heb ik ook geen geldige BAPI meer.

 

Heeft iemand nog een geldige certificaat, die mij kan helpen met het indienen van de aangifte IB 2010?

 

Ik ben ook in discussie met de inspecteur, omdat hij eist dat de aangifte alsnog digitaal moet worden ingediend, of anders wijst hij de bezwaar af.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het zó belangrijk is - en zo klinkt het wel - dan benader je toch een paar bureaus (fiscale intermediairs)?

 

Het kan toch niet echt veel kosten om dit te laten versturen, want je hebt zelf alle cijfertjes voor de aangifte (neem ik aan). Vijf tientjes (misschien 100,- euro) zou ik denken.

 

Je hebt wel een beetje pech dat ik zelf net een maand of twee geleden mijn BAPI certificaat heb laten intrekken. Anders had ik het zo kunnen doen. Maar ja: ik gebruik alleen Digipoort nu.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.