• 0

wat vinden jullie van mijn website www.softcovers.nl

Omschrijving van je concept:

Sinds april van dit jaar is mijn website gelanceerd met de verkoop van een opbergsysteem voor cd’s, dvd’s en blu ray disc. Het is een compleet concept met hoesjes en opbergboxen. Relatief onbekend product (Cd softcovers) in een heel specifieke nichemarkt. Met de producten kan je een flinke ruimtebesparing opleveren voor het opbergen van je cd’s en het heeft een mooi design.

 

Website: http://www.softcovers.nl

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is geheel nieuw (nieuw clean design en inhoud) met hopelijk een goede productinfo. Goed contact met distributeur en producent producten. Nagaan wat de concurrentie doet.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Genereren van meer traffic en daaruit voortvloeiende conversies. Ik run de webshop naast mijn vaste baan en hoop van mijn hobby mijn werk te kunnen maken. Daarvoor zullen de verkopen echter omhoog moeten!

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is een nichemarkt met relatief weinig aanbieders. De webshop moet professioneel en betrouwbaar overkomen met een goede prijs. Snelheid en kwaliteit staat voorop waabij ook de moderne technieken van social media goed gebruikt worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Vooral verbeterpunten en kritische noten. Uiteraard ook wat d eerste indruk is. Tips en trucs, etc. Brand los zou ik zeggen!

 

 

www.softcovers.nl - de website voor het Cd softcover opbergsysteem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een leuk systeem, ik heb het eens op een beurs gezien en vond het erg handig! Hier een paar punten mbt je webshop:

 

- De header maakt mij niet duidelijk wat het product precies inhoud. De foto's zijn te klein, en ik was even in de war of het nou ging om een reguliere case. Nu weet ik hoe het product er uit ziet omdat ik het eerder heb gezien, maar dat was niet aan je header te danken. :)

 

- Dat bewegende CD-tje is in je navigatie is leuk. Maar doe er dat een navigatie element bij, namelijk 'Home'. Dat is niet alleen handig voor de bezoeker, maar het zorgt er ook voor dat de CD niet op 'Hoesjes' staat terwijl ik niet op de 'Hoesjes' pagina ben.

 

- Het contrast van je teksten en achtergrond kleuren is erg laag. Daardoor heb ik geen duidelijk focus punt en lees ik over dingen heen. Je kunt dmv contrast de kijker ook trekken naar een bepaalde boodschap.

 

- Je hebt erg veel tekst op je homepage, zonder koppen of plaatjes. Ik ben er niet aan begonnen.

 

- Ik zou echt investeren in een paar duidelijke productfoto's van hoe zo'n softcover in elkaar zit. Het zijn leuke dingen, maar een hel om goed op de foto te krijgen.

 

- Waarom moet ik eerst per email contact met je opnemen voordat ik het product retourneer?

 

Succes!

 

EDIT: Je kunt van je logo een link maken terug naar je homepage. Zorg dat je ook een title tag toevoegd, en een alt tag aan je plaatje.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- de gebruikte letter in de tekst aan de linker- en rechterkant op je homepage vind ik persoonlijk aan de kleine kant

 

- als in je "proefset" maar één exemplaar zit, zou ik het geen "set" noemen

 

- behalve dat je "vertel het verder" functie niet voldoet aan de wettelijke regels - ik kan de inhoud van het hele bericht niet zien voordat ik het verstuur - vraag ik me af waarom de invulvelden rechts uitgelijnd zijn; daarnaast vermoed ik dat je die functie zelf nog niet hebt getest, want in het mailtje dat ik ontvang lees ik "Verkooptekstje over Softcovers.nl" ... ;D

 

- verplicht een account moeten aanmaken om iets te kunnen bestellen is voor veel mensen een (te) grote drempel

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling op de opmerkingen van John en Sabra nog wat 'food for thought'.

 

Je hebt het over een niche waarop je je richt. Ik ben benieuwd welke dat dan is. Zijn het de muziek- en filmliefhebbers met kasten vol CD's in alle soorten en smaken? Of ga je toch meer mainstream en richt je je op gezinnen met een breed assortiment films en muziek die altijd door huis lijken te zwerven? Op basis van de webshop kan ik niet zeggen wie jouw doelgroep nu is. Misschien heb je het zelf ook nog niet helder en heb je daarom een webshop gelanceerd die vlees noch vis is.

 

Gegeven de prijsstelling van je producten verwacht ik dat jij je richt op de bovenkant van de markt, op de film- en muziekliefhebbers. Dit zijn de mensen die het geld over hebben voor jouw producten. Maar... dan moet jij ze wel goed aanspreken, beter dan dat je nu doet. De USP's zijn dan vooral:

- design opbergboxen

- bescherming van de discs

- indexvellen zodat je snel je gewenste disc terug vindt

Dit zijn dan de punten die je moet communiceren. Het design en de productvoordelen moet je veel beter over het voetlicht brengen.

 

Richt je je toch meer op de huishoudens met bakken en kasten vol discs, dan wordt het een ander verhaal. Dan moet je heel helder communiceren dat jouw systeem niet alleen enorm veel ruimtewinst oplevert maar dat het eeuwige zoeken naar discs ook eindelijk ten einde is. Prijs is hierbij een groter item. Wil je je systeem aan deze doelgroep verkopen, dan raad ik je aan eens goed naar Tell Sell kanalen te kijken. Je komt dan echt op het niveau van een kast voor en na de invoering van jouw systeem. Je moet dan echt zichtbaar maken dat jouw systeem echt werkt, dat die 70% ruimtewinst echt te behalen valt.

 

Met je webshop communiceer je nu vooral het aspect ruimtewinst, dus de USP voor de gewone gezinnen, terwijl jij eigenlijk de kwaliteit en het design moet promoten, de USP's van je echte doelgroep. Je zit er voor mijn gevoel nu precies midden tussen en dat is nooit goed.

 

Dan nog een kritische noot over je teksten. Je teksten zijn veel te lang en volstrekt niet to the point. Zeker op de homepage trakteer je me op lange teksten die op omslachtige wijze de voordelen van jouw systeem presenteren. Dit is allemaal veel te veel werk voor de doorsnee bezoeker en die haakt hier meteen af.

Jij bent er heel erg van overtuigd dat jij een geweldig systeem hebt, dat je een oplossing hebt voor mijn probleem. Maar je zult mij er eerst op moeten wijzen dat ik een probleem heb. Lukt jou dat, dan pas raak ik geïnteresseerd in jouw oplossingen. Nu lukt je dat zeker niet.

 

Het ontbreekt op je homepage ook aan een zogeheten call to action. Je wilt toch iets aan mij verkopen? Wat heb je mij op je homepage nu te bieden? Een muur van teksten maar nergens een concrete aanbieding. Als je dan toch je entree op de markt wilt maken, stel dan een setje van producten samen en biedt die voor een paar euro aan.

 

Zoals de boel er nu voor staat, ga je amper bezoekers trekken en zullen ook de klanten schaars blijven. Die baan zou ik nog even niet opzeggen...

 

Succes,

iOptimize

 

Geheel off-topic maar Sabra wat heb jij een stoere profielfoto tegenwoordig. Mooi!

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Leuk: de cd boven de navigatie die je volgt als je over de verschillende keuzes gaat. :)

 

Wat je kan overwegen is op de homepage bovenaan een paar mooie foto's te plaatsen van de produkten die je verkoopt en meteen een link naar nog meer foto's. Uitleg kan dan een stukje naar beneden worden geschoven. Nu is er een beetje teveel info die je aantreft voor mijn gevoel. Ook een link naar "wie zijn we" is aan te raden. Succes!

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Als ik als potientiële klant op de homepage kom, heb ik het wat moeilijk. Nu ben ik wel erg ongeduldig, maar zal wellicht niet de enige zijn.

 

Het vele grijs in de opmaak wordt ik erg somber van. Nu ben ik geen designer, dus echte tips heb ik niet, maar ik was de eerste keer na 1,5 seconde weg van de website. Toch nog maar een keer geklikt.

 

Als ik dè oplossing aangeprijst zie, wil ik deze ook zien. Ik zie in eerste instantie alleen maar het probleem, maar dat was mij al bekend. Nu zie ik wel dat je in de header iets laat verschijnen, maar dat duurt en is van slechte grafische kwaliteit. Dus als je de header wilt handhaven, zou ik -zonder te scrollen- ook de oplossing laten zien. Maak een leuke animatie in een gif of misschien een filmpje (hoewel dat met laden minder doeltreffend is). Omdat transparante voorwerpen moeilijk zichtbaar te maken zijn, zou animatie iets kunnen doen met steeds een andere invalshoek.

 

Leuk produkt maar ik betwijfel of het een niche is. Sterker nog, ik zie wel mogelijkheden om deze hoesjes als vervanger van die doosjes te introduceren. De winkels zijn er waarschijnlijk ook blij mee. Maar dan is jouw webshop overbodig (maar dan zou je je kunnen toeleggen op meer diverse 'boxen').

 

De winkels gebruiken de sleeves als tijdelijke opslag. Als het doosje vervalt en ze kunnen voor de covers ook een sleeve gebruiken, scheelt dat behoorlijk wat ruimte. En de productiekosten zullen enorm zakken.

 

Dus, leuk produkt en vooral (vind ik) erg handig. Maar onvoldoende uitgelicht op de website en aangezien ik muziek met creativiteit associeer, zou ik een creativere website willen zien.

 

Succes!

http://serverwizards.nl --> servermanagement en internetfaciliteiten.
Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie feedback tot zover. Uit jullie reacties heb ik in elk geval verbeterpunten voor mezelf gehaald. Sommige dingen zal ik nog niet direct aan kunnen passen maar hebben wel mijn aandacht!

 

Ik heb me voorgenomen om het volgende aan te passen:

- duidelijke header met grotere / andere foto’s. In de huidige opzet verspringen de foto’s van de header (diavoorstelling). Is het aan te bevelen om dit zo te houden dus met een diavoorstelling of gewoon één vaste afbeelding er neer zetten?

 

- toevoegen navigatie element ‘Home’ in de navigatiebalk. In het logo zit nu al een link dat je terecht komt bij de homepage.

 

- nalopen / aanpassen teksten (o.a. homepage eventueel aangevuld met koppen of plaatjes), lettergrootte aan de linker- en rechterkant, USP’s aanvullen in de tekst, contrast tekst en achtergrondkleur en mogelijkheid inbouwen call to action

 

- wijzigen ‘proefset’ in ‘proefexemplaar’

 

- nagaan ‘vertel het verder’ daar klopt inderdaad het een en ander nog niet in.

 

- mogelijkheid inbouwen om te bestellen zonder verplicht account

 

- ik heb al nieuwe foto’s van de producten gemaakt aangezien ik de bestaande foto’s helemaal niks vond. Hebben jullie wellicht voorbeelden / ideeën met wat voor soort foto’s je bedoelt?

 

Alvast bedankt!

www.softcovers.nl - de website voor het Cd softcover opbergsysteem

Link naar reactie
  • 0

Waarom heet jij de mensen welkom op een website? Denk je dat je een bakstenen winkel bent of zo?

Je kan dat beter weghalen: het is niet nodig, het is ballast en zit de échte informatie in de weg.

 

Het is ook niet goed voor je vindbaarheid. Je hebt dat tussen

tags gezet en dat mag.

En wat doet Google nu denk je? Je onderaan zetten met het zoekwoord 'Welkom' bij de miljoenen andere Welkom-sites.

 

Omschrijf op die plek ultra kort wat je doet - zonder marketing gewauwel.

Iets simpel als: "Wij beschermen jouw cd verzameling"

 

En nog iets, spreek op websites de mensen nooit aan met u of uw. Je en jij zijn beter.

U en uw scheppen afstand. U en uw dat is voor in brieven, misschien ook nog in e-mails t.o.v. mensen die je niet kent.

Maar een website is geen brief, een website is een massa medium.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Meta tags analysis.

Title: Title contains no errors.

This tag contains 59 characters.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Title relevancy to page content is very good.

The Title relevancy to page content is 86%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Description: Description meta tag contains no errors.

This tag contains 149 characters.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Description meta tag relevancy to page content is good.

The Description meta tag relevancy to page content is 76%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Keywords: Keywords meta tag contains no errors.

This tag contains 7 keywords and 113 characters.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Keywords meta tag relevancy to page content is very good.

The keywords meta tag relevancy to page content is 86%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Author: The Author meta tag contains no errors.

This tag contains 27 characters.

 

a.u.b. ;)

Link naar reactie
  • 0

Nog maar een, als bonus.

 

Van je hoesjes menu.

 

Meta tags analysis.

Title: Title contains no errors.

This tag contains 23 characters.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Title relevancy to page content is excellent.

The Title relevancy to page content is 100%.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Description: Found no description meta tag.

The description meta tag is used by most of the search engines. Consider to add a description meta tag.

--------------------------------------------------------------------------------

 

Author: The Author meta tag contains no errors.

This tag contains 27 characters.

 

 

Link naar reactie
  • 0

[ik heb niet alle bovenstaande reacties gelezen, dus het kan zijn dat er de opmerkingen er al staan]

 

- Ik zou kiezen voor een ander lettertype van het menu; deze komt niet lekker over (amateuristische uitstraling)

- Het is mij niet meteen duidelijk dat het een webshop betreft (homepage)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.