• 0

parafraseren - auteursrecht

Hoi,

 

Ik zit met een concept waarbij ik in opdracht artikelen ga herschrijven/parafraseren dan wel meerdere artikelen ga samenvoegen tot 1 artikel. In het concept zal de klant zelf de berichten aandragen die herschreven moeten worden naar een nieuw bericht.

 

Omdat ik er alvast van uit ga dat sommige aangedragen artikelen waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd zijn, wil ik mij indekken voor de mogelijk gevolgen van het schenden van andermans auteursrecht.

 

Ik vraag mij het volgende af:

- Hoe weet ik of ik genoeg herschreven heb om niet meer in het vaarwater van andermans auteursrecht te zitten?

- Mag ik de risico's voor het toch nog schenden van andermans auteursrecht voor rekening van de klant laten?

- Moet die dan via een vrijwaring? Of een aansprakelijkheidsbeperking? Of allebei?

- Kan dit gebeuren via de Algemene Voorwaarden?

- Is het dan nog slim om het auteursrecht op de nieuwe ge/herschreven artikelen te willen behouden? Of moet ik deze juist weggeven om het risico te beperken? Of maakt dat geheel niets uit?

 

Ik hoop dat er IE / AV kenners zijn die mij hiermee kunnen helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Patrick, bedankt.

Jammer genoeg staat er voor mij weinig nieuws op de site van de overheid. Het beantwoordt dan ook geen enkele van mijn vragen. De basis van auteursrechten ken ik namelijk wel.

 

Ik ben eerder opzoek naar de grenzen om er voor te zorgen dat ik ze niet overschrijd.

En ik zoek naar manieren om aansprakelijkheden zoveel mogelijk van mij af te houden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.